Ook dat nog: 'Politie laat extra Besiktas-fans toe én Genk moet boete betalen'

    Ook dat nog: 'Politie laat extra Besiktas-fans toe én Genk moet boete betalen'

    vrijdag 9 november 2018 om 07:17

    Het was op zijn minst opvallend te noemen, het groot aantal Turkse fans donderdag in de Luminus Arena. Meer dan 2.000 fans daagden op. Wat blijkt? Ook meer dan verwacht werden. Daar lijkt Genk nu ook voor te boeten.

    Eerder raakte al bekend dat heel wat Turkse fans naar Genk waren afgezakt om Besiktas aan het werk te zien. Er was een enorme vraag naar tickets. Uiteindelijk werden er 2.250 Turkse fans verwacht. Er daagden donderdag nog meer Turken op. Hoewel de loketten eigenlijk ook al gesloten waren, kregen 250 Turken toch nog een ticketje voor de wedstrijd.

    Het Laatste Nieuws meldt dat de politie besliste om die fans toch toe te laten in de Luminus Arena. Zo hoopte de Genkse politie problemen rond het stadion te kunnen voorkomen.

    Heel wat Besiktas-fans in het stadion van Genk dus. Daar lijkt de club nu ook voor te moeten boeten. Letterlijk dan. Zo mag Genk zich nog aan een boete verwachten van de UEFA voor de bommetjes die uit het vak met Turkse fans werden gegooid. Omdat Besiktas zich distantieert van de eigen fans is die boete dus voor de thuisclub.

    Lees meer over:Europa LeagueKRC Genk

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 november 2018 om 07:53
    Met dank aan Wim Makak. Ze stonden gisteravond allemaal te bleiten aan zijn voordeur. Debiele fc kebab sups
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 07:56
    Niveau kerel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:32
    Hetzelfde niveau als de tegenstand gisteravond. Hoe kunt ge uw thuisvoordeel zo weg geven? We hadden voetballend mss niet verdient van te winnen, maar wel gewoon om die kebabkes te doen zwijgen
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 09:42
    Deze keer kan ik hem heel goed volgen. Te bedenken dat al deze smerige en walgelijke ellende veroorzaakt werd door onze Turkse burgemeester Wim Dries. Hij trof die vuile maatregelen enkele weken voor de verkiezingen, waarbij ook de Erdogan-partij vanuit Turkije (jawel) een oproep deed om in Genk voor de CD&V te stemmen ten einde de Koerdische Zemir politiek buitenspel te zetten. Onze burgemeester Wim Dries is verworden tot een Turkse hielenlikker, wat hem vanuit die hoek een pak stemmen opleverde.Als je er gisterenavond bij was, zou je alles wel begrepen hebben. SCHANDE
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    vrijdag 9 november 2018 om 10:11
    Stem VB.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 19:38
    Waarom verschiet ik er niet van dat jij door zegt? Wat gingen ze doen, Filip Dewinter aan de ingang laten staan?
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 10 november 2018 om 03:29
    Eet maar verder pita en sluit verder de ogen......En vooral schijt verder je broek vol.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 19:46
    Wat is dat nu voor een reactie ?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 20:33
    De reactie van een mens met een IQ van 2,1
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 10 november 2018 om 03:25
    12,1 is ook goed.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 07:55
    Hetzelfde liedje tijdens RSCA-Fernebace. Die stonden ons uit te dagen in ons eigen vak en gooiden (ongestraft) voetzoekers naar de 6de ref. De politie stond er angstig naar te kijken, uiteindelijk mochten wij niet op onze plaats gaan zitten in ons eigen stadion. Walgelijk.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    vrijdag 9 november 2018 om 10:12
    Mede door he pamperbeleid.
    Vind ik leuk
    Siculiana +112
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Dries en Erik bedankt!!!! Een ware schande.
    Vind ik leuk
    Kev88 +30
    vrijdag 9 november 2018 om 08:38
    Schandalig, moet je zelf maar eens proberen.. als je geen ticket hebt verzamelen rond het stadion, als je daar met teveel volk staat jagen ze u weg, als je dan nog uw mond durft opentrekken kunde 2u in het busje gaan zitten. Maar van die mannen hebben ze schrik he.. klucht!
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    vrijdag 9 november 2018 om 10:16
    Bij club kwamen ze er enkele jaren geleden niet in. Op enkele gematigde Turken na die tussen ons zaten stond het uitschot gewoon voor de poort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:26
    Graag had ik, van al degenen die kritiek hebben op het beleid van Genk over deze wedstrijd, hoe zij dit probleem hadden aangepakt en ervoor gezorgd dat er (bijna) geen turkse supporters onder de Genk supporters zouden zitten.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    Gewoon de smeekbede van de club Besiktas volgen om hun eigen supporters GEEN tickets te verkopen. Deze vraag werd ingegeven door de schrik om Europees geschorst te zullen worden n.a.v. herhaaldelijk wangedrag van hun (beruchte) supporters, met als orgelpunt de wedstrijd tegen FC Lyon. Bedenk daarbij dat de Besiktas-aanhang in Turkije een slechte reputatie heeft, dan weet je het wel. Welnu, Malmö FF is op dat verzoek ingegaan en er hebben zich dan ook geen noemenswaardige incidenten voorgedaan.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    U hebt duidelijk op de CD&V gestemd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:24
    We hadden in Genk hetzelfde probleem als in de VS met verkiezing van Trump en de mensen hebben gedacht om te stemmen op "the lesser of 2 evils". Of kiezen voor Makakvriendje of een echte. De verkiezinge konden nooit goed uitdraaien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:47
    1. Ik lees geen oplossing voor het probleem.
    2. Niet alle Genk supporters wonen in Genk.
    3. Ik denk niet dat jij weet wat het probleem is.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 10 november 2018 om 03:33
    Het probleem is zoals overal......met die berbers niets als last!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:57
    Dan laat de politiedie boete maar betalen zij hebben de extra Turken binnengelaten. In plaats van tegoei controle te doen staan ze na de wedstrijd met groot machtsvertoon de mensen tegen te houden die een pint willen gaan drinken
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:07
    Er was plaats genoeg in het halflege stadion!!!Wat zou de reden zijn?? Te dure tickets of het risico om aanwezig te zijn??
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 19:49
    Wat klets jij allemaal uit je nek, of.......ach ja, jij bent het broertje van Wim, onze burgemeester.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws