Vanhaezebrouck doet verrassende uitspraak: “Ik moet positief blijven”

    Vanhaezebrouck doet verrassende uitspraak: “Ik moet positief blijven”

    donderdag 8 november 2018 om 23:13

    RSC Anderlecht ging pijnlijk onderuit tegen Fenerbahçe. Paars-wit is uitgeschakeld maar Hein Vanhaezebrouck deed na afloop een verrassende uitspraak.

    "Het is afgelopen, maar ik moet positief blijven voor de prestatie vanavond", liet de oefenmeester weten tegenover de microfoon van VRT. "Dat ben ik niet voor de algehele Europese campagne. Die was tegenvallend. Het gaat niet enkel over de uitschakeling, we hebben ook gewoon nog geen wedstrijd kunnen winnen. We zijn nooit weggespeeld, maar de efficiëntie ontbrak.”

    “We moeten nog groeien, ik heb een heel jong team. Maar het resultaat telt bij Anderlecht en dat volgt niet. Ik wil geen extra gezichtsverlies lijden in de laatste twee duels. We moeten punten pakken voor de Belgische coëfficient en voor de toekomst van ons team. Ik ga dan ook zeker niet met een B-ploeg spelen de laatste partijen."

    Poll

    Heeft Vanhaezebrouck hier gelijk?

    (231 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +37097
    donderdag 8 november 2018 om 23:18
    Hoe kan een resultaat volgen als je geen kansen creëert?
    En we weeral opendeurdag hielden ?
    Dus is er weinig positief te onthouden.
    Vind ik leuk
    Lunam +1487
    vrijdag 9 november 2018 om 07:34
    Weet wel maar als hij dat zou zeggen zoals jij nu, dan zou het zijn Hein is te negatief, boort zijn spelers de grond in heeft ze geen vertrouwen.... .
    Vind ik leuk
    Toca +37097
    vrijdag 9 november 2018 om 09:20
    Gelukkig mag ik de waarheid schrijven hè.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    donderdag 8 november 2018 om 23:19
    Zolang je onnodige goals tegenkrijgt kan je niet winnen. Dus men moet bij de basis beginnen, zijnde de verdediging op punt stellen om een aantal matchen de nul te houden. Dan volgt het uitvoetballen en opbouwen naar het middenveld. Vandaar dan het spel leren verdelen door het centrum en naar de flanken. Als dat op punt staat, de aanvoer naar de aanval verzorgen en dan afwerken. Maar geen zorgen, aan dit tempo zal Heintje dit tegen 2021 wel op punt hebben. We moeten positief blijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 23:24]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10044
    vrijdag 9 november 2018 om 06:49
    Verdedigend is er werk, akkoord! Maar aanvallend zie ik geen looplijnen, geen plan, geen idee...gisteren mochten ze drie uur de bal hebben, dan nog zie ik ze niet scoren! Er stond/staat letterlijk niemand in de bak!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11732
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    Akkoord, alleen hebben we geen flanken die iets kunnen forceren.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:34
    60% balbezit en amper één kans gehad !
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:38
    Hoe haalt die het nog in zijn hoofd om zo'n uitspraken te doen. Is het nog niet beschamend genoeg dat als reekshoofd van de groep er geen enkele wedstrijd gewonnen kon worden. En dat Anderlecht voor de eerste keer in de geschiedenis van de Europa League zich niet kan plaatsen na de groepsfase. Ik zou mezelf een eremedaille geven Heintje voor deze top prestatie.
    Vind ik leuk
    polle1 +226
    donderdag 8 november 2018 om 23:41
    bol het af je kunt het niet
    Vind ik leuk
    Franco83 +40
    donderdag 8 november 2018 om 23:57
    Buiten dat er helemaal geen snelheid van uitvoering is, vond ik de balcirculatie helemaal niet slecht! Maar het gaat o zooo traag en dat is onbegrijpelijk. En dan lukt het allemaal wel tot aan de 16 vd tegenstander en dan stopt het... het typische anderlecht van tegenwoordig
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:28
    Alles gaat nog groeien bij rsca volgens Hein, hopelijk zijn zijn ego niet..., zelfreflectie wens ik hem toe. Anders een "toptrainer" verloren, maar dat kan hij niet denk ik nog nooit gezien iemand die zo de dieperik inzakt, maar zichzelf niet ziet meezakken, voer voor psychologen of misschien wel psychiaters...Gelukkig is hij financieel binnen, maar geschiedenis zal hij niet schrijven, one hit wonder!
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1017
    vrijdag 9 november 2018 om 03:35
    Ik vrees dat met de toestand te zijn zoals hij is Hein er beter aan doet om eindelijk lijn in het spel van zijn ploeg te krijgen. (Veel betere spelers zie ik voor een aantal redenen niet direct neerstrijken bij rsca.) En geef toe, de hand van de trainer die is nergens te bekennen.
    Het is algemeen geweten dat er Coucke financieel zo goed als geen kant op kan wegens een schadeclaim. Dat hij geen cash meer heeft beweer ik nu ook niet maar het is niet zo dat hij zo maar even de portemonnee kan opentrekken. (Anders had hij dit gedaan)
    Geld van de C.L. zal wellicht ook niet direct voor volgend seizoen zijn. Club Brugge incasseert dit seizoen om en bij de 40 milj uit die CL alleen al.
    Dus wanneer Hein geld zal willen hebben voor betere spelers doet hij er goed aan om deze groep zo goed mogelijk te laten voetballen.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3596
    vrijdag 9 november 2018 om 08:07
    Coucke heeft wel veel miljoenen uitgegeven. Alleen heeft hij dit uitgegeven aan de verkeerde spelers.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    vrijdag 9 november 2018 om 09:34
    Ga dan maar eens terug naar zijn relaas begin augustus met deze kern( kan ik verder, een konings koppel , we doen mee voor de titel ) enz enz vergeten zeker
    Vind ik leuk
    Diego A M +3596
    vrijdag 9 november 2018 om 18:48
    Wat heeft uwe commentaar in godsnaam met mijn reactie te maken??
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1017
    vrijdag 9 november 2018 om 12:22
    Ja maar door transfers te doen en zo goed als gene euro uit zijn eigen zakken. Ik vrees dat de transfers niet zoveel gaan opbrengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:49
    Beste Hein, Hoeveel moeten ze nog groeien? Tot ze allemaal groter dan 2 meter zijn?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:50
    Ah neen, want als je bij RSCA de waarheid zegt, vlieg je buiten. Weiler zag dit al lang en werd buitengegooid omdat hij het open en bloot zei. Maar hij werd wel kampioen met een goede organisatie. Het probleem is dat zolang iedereen zegt dat er geen kwaliteit in deze groep is, Heintje veilig is. Je mag dan misschien niet de juiste kwaliteit hebben, tracht dat dan te compenseren met bezieling en je shirt nat maken. Maar ook dat zie ik absoluut niet. Wasyl was geen topvoetballer maar hij legde er wel elke week zijn hoofd voor, daarom is hij nu nog zo populair...
    Vind ik leuk
    purple +576
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    begin nu niet over weiler te lullen he...
    heel het stadion wou die buiten....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:23
    So what? Dat zijn diezelfde supporters die Ollie en Hanni wegfloten en nu liggen te wenen dat die maar best zouden terugkomen. Weiler was realistisch genoeg om te zien dat hij de kwaliteit niet had en speelde vanuit organisatie en de nul houden. Maar aanvallende Hein begint zich elke week belachelijk te maken door individuele fouten. Denk je dat Hein niet graag zou willen uitspreken dat je met traditie alleen geen titels wint? Hun shirt nat maken, moeten ze doen!!
    Vind ik leuk
    purple +576
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    je speelt elke week met een b elftal....
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:30
    Altijd die excuses over jeugdige ploeg... Calimero Gein, steek eens hand in eigen boezem!!
    Vind ik leuk
    Elise +443
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    Jong of oud, Hein heeft altijd zijne uitleg! De ploeg waarop ze vorig jaar konden verder bouwen hebben ze een schop tegen de kont gegeven. Doch staat Anderlecht nog steeds niet veraf
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws