Dimata kan tij niet keren voor Anderlecht: Tja, wat moeten wij zeggen?

    Dimata kan tij niet keren voor Anderlecht: "Tja, wat moeten wij zeggen?"

    donderdag 8 november 2018 om 21:07

    Anderlecht is Europees uitgeschakeld. De 2-0 tegen Fenerbahçe was de doodsteek. De laatste twee matchen hebben geen belang meer, maar Landry Dimata wil ze in ieder geval spelen.

    Dimata zag goed voetbal, maar zonder efficiëntie. "Eigenlijk spelen we nog goed tot de zeventigste minuut, daarna komt die goal en krijgen we het moeilijk. Het is jammer. We creëerden ook te weinig kansen om echt iets neer te zetten. Zonder kansen kun je niet scoren. Jammer", vertelt hij aan Sporza.

    Met amper één puntje gaat Anderlecht flink af in Europa. "Of dit nu hard aan komt? Tja, wat kunnen we er nog over zeggen? Europees is het voor ons voorbij, dus moeten we naar de competitie kijken en daarin doorgaan. Veel tijd om te rusten en te recupereren is er niet. Er volgen nog flink wat wedstrijden tot de winterstop. We hebben dus geen andere keuze dan door te gaan en ons op de competitie te concentreren. Wat de Europa League betreft, wil ik de twee overige wedstrijden zeker nog spelen. We moeten ons elke wedstrijd voor de honderd procent willen geven en plezier in ons spel hebben."

    Plaats een reactie

    Xynix +140
    donderdag 8 november 2018 om 21:17
    Dimata toonde inzet en speelde een verdienstelijke match, maar hij kwam teveel aan de bal buiten de 16. In de zone waar het toe doet stond dan niemand, zelfs geen duiven...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:20
    Hij is geen speler voor Anderlecht. Als ze hem kopen met het oog op de toekomst eventueel of hem later met winst door te verkopen, OK. Maar als aanvalsleider weegt hij veel te licht, Niet kopen zou ik als advies geven als het voor directe versterking is.
    Vind ik leuk
    Lunam +1477
    donderdag 8 november 2018 om 21:19
    Een slecht jaar voor Anderlecht dat kan gebeuren , in tegenstelling tot vele "keiharde" Anderlecht supporters van VP zie ik het positieve ervan in nl de opstelling van de jeugd met hun gaven en fouten. Velen zeggen ga voor de jeugd maar kunnen niet tegen de tegenvallende resultaten, die 100% normaal zijn. Liever de Weilerformule dan, die indertijd ook werd afgebroken ook door mij, maar blijf daarbij.
    Vind ik leuk
    Xynix +140
    donderdag 8 november 2018 om 21:44
    Er stonden vandaag ook 6 Belgen aan de aftrap, waaronder 5 jonge gasten. Dit is een ploeg in opbouw die op geduld van de aanhang moet kunnen rekenen. Hopelijk tonen de jonge spelers op hun beurt het nodige geduld en blijven ze nog enkele jaren voor paarswit spelen. Bij de volgende tranferperiode inzetten op creativiteit en maken dat de jonge spelers goed omringd zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:31
    Juist en ge mag de druk niet op die jonge gasten hun schouders leggen als de meer ervaren spelers geen niveau halen. De ervaren spelers moeten de jonge beter maken en dit lukt nu niet
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11717
    donderdag 8 november 2018 om 21:22
    Wat moet ik zeggen? Hein buiten!
    Vercauteren is vrij, de prins van het Astridpark kan ons misschien nog reanimeren...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:44
    Begrijp niet dat anderlecht hem nog niet pakte. Tactisch de beste coach die ik ooit zag in Genk. Hein komt nog niet de enkels van vercauteren.
    Vind ik leuk
    Mindcraze +38
    donderdag 8 november 2018 om 23:15
    Vergeten toen de "fans" hem buiten wilden? En plots zou hij de redder moeten zijn? Ook in het buitenland is hij niet geslaagd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:45
    Bij Genk kampioen, bij Anderlecht ook, Samara van 2de naar eerste gebracht in Rusland. En net hetzelfde gedaan met Cercle. Dus palmares is nog beter dan dat van Hein. Intelligente man die niet zo veel praat en blaasjes verkoopt als Hein.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:59
    Degene die zou zeggen nee die 2 overige wedstrijden hoeft voor mij niet meer, hup naar de belofte ermee. Beetje beroepsernst zou wel mogen.
    Zo weinig kansen creeëren, voor een club als Anderlecht mag dat toch echt niet. Iedereen wil nu tegen ons spelen, vroeger hadden ze "schrik" om een oplawaai te krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws