Anderlecht verpest laatste kans en gaat ten onder tegen Fenerbahçe

Anderlecht verpest laatste kans en gaat ten onder tegen Fenerbahçe

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 18:43do 08-11-2018 om 18:43

RSC Anderlecht heeft in de Europa League met 2-0 verloren op het veld van Fenerbahçe. Uitblinker in de heenwedstrijd Zakaria Bakkali kreeg ook een rode kaart. Anderlecht zal zo niet overwinteren in Europa, paars-wit staat laatste in groep D met één schamel puntje.

Na amper een minuut spelen was Fenerbahçe al meteen gevaarlijk, maar Didillon ranselde de bal uit zijn doel. Even later kwam ook Gerkens dicht bij een kans, maar zijn schot werd geblokt. De openingsfase was echter voor de thuisploeg met enkele gevaarlijke situaties voor het doel van paars-wit.

Vlak voor de rust was Trebel dicht bij een doelpunt. De middenveld schilderde een vrije trap op het doelhout. De ruststand bleef bij een brilscore. In de tweede helft was de eerste kans weer voor de thuisploeg. Maar Didillon hield weer zijn netten schoon. Vervolgens kwam paars-wit beter in de wedstrijd.

Twintig minuten voor tijd kwam Fenerbahçe toch op voorsprong. Een voorzet van Valbuena werd, al dan niet, door André Ayew aangeraakt en Didillon was geklopt. Een paar minuten later was het Valbuena die weer belangrijk was. De Fransman legde de bal panklaar voor Frey en de 2-0 was een feit.

Tien minuten voor tijd kreeg Zakaria Bakkali zijn tweede gele kaart. De aanvaller mocht aldus gaan douchen en Anderlecht moest nog tien minuten met tien verder. Slimani was nog bijna dicht bij de 3-0, maar de aanvaller miste het doel.

Plaats een reactie

Brick +1220
donderdag 8 november 2018 om 18:44
Khoor het coucke zo graag zeggen he : strijden op 3 fronten, manmanman
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 21:09
Eigenlijk zouden Devroe, Coucke en Hein de eer aan zichzelf moeten houden...
Vind ik leuk
Brick +1220
donderdag 8 november 2018 om 21:14
Haha coucke kan dat niet e, moet ie de ploeg schrappen ?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:55
Nee, de boel weer verkopen...
Vind ik leuk
Knightofh +905
vrijdag 9 november 2018 om 13:43
Goede naam gekozen voor dergelijke onzin. Plopkoekje hebben?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:28
Ja Knightofhein is beter... hahaha
Vind ik leuk
Knightofh +905
vrijdag 9 november 2018 om 16:25
Haha ha. Eeuhm Wat?
Vind ik leuk
firedwarf +4208
donderdag 8 november 2018 om 18:45
Maar kums verklaarde dat genk en brugge niet beter zijn... :p
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 18:47
Jammer, net op een punt dat je baas bent wordt het op een paar minuten weggegeven door twee nonchalante verdedigende fouten.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:50
Inderdaad en vooraan de verkeerde afspeelkeuzes maken onbegrijpelijk op dit niveau
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 18:54
Veel werk aan de winkel daar. Als ze op deze manier goals blijven slikken dan wordt zelfs PO1 moeilijk.
Vind ik leuk
Brick +1220
donderdag 8 november 2018 om 19:34
Haha gent gaat kunnen scoren zondag :p
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 19:53
Dan scoort Anderlecht zeker, want bij ons is 't nog slechter met 26 tegengoals in 14 wedstrijden. 🤔
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 20:09
Niet alleen scoren, zelfs opeten.
Zondag zal Gent voor Hein zijn ontslag zorgen, we zullen hem uit zijn lijden verlossen.
Vind ik leuk
Brick +1220
donderdag 8 november 2018 om 20:31
Kvind gent te zwak :p, pas op misschien wint ge door defensief geblunder, maar ni omda ge baas gaat zijn
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
donderdag 8 november 2018 om 19:19
Tja, dat is Europees voetbal hé...
Vind ik leuk
rutger4444 +134
donderdag 8 november 2018 om 19:59
Man toch , ik heb net Heintje gehoord . Is weer zijn schuld niet .Heeft hij dan echt niet gezien dat dit een snertwedstrijd was ? Lateraal prullen .
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 20:03
Praktisch hetzelfde verhaal als toen hij bij ons Gantoise op het einde van zijn latijn zat.
Vind ik leuk
JanB +6986
donderdag 8 november 2018 om 18:48
Sorry voor Anderlecht maar wat een snertmatch was dit !
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:48
Als je 2 zo een domme en vermijdbare goals tegen krijgt kan je niet winnen of een punt meenemen naar huis.Wat ook opvalt is dat ze veelal in de aanval verkeerde keuzes maken
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:49
60 % balbezit waar ze niets mee gedaan hebben !!
Zwak spel en onvoeldoende motivatie !
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:54
motivatie was niet het probleem, veelal lag de rechterkant open en toch maar proberen om er centraal door te komen
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 19:31
Geen voorzet, want er staat toch niemand voor de goal, Dimata heeft ook overal gelopen behalve daar...zeg niet dat het zijn fout is, maar dit steriel en inspiratieloos voetbal begrijp ik niet! Wat was eigenlijk de bedoeling/het plan?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:39
plan?Ik heb geen looplijnen gezien ,veel slechte passes Vranjes die bewijst Anderlecht niet waardig te zijn, verkeerde keuzes .Sanneh die bang is voor weer een owngoal te maken.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 19:46
Dit was e’ven sterk als een owngoal, maar de schrik voor uit te voetballen, ongelooflijk, hij laat het uitvoetballen nog liever over aan de keeper
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:50
Als je je laat meeslepen door alle kritiek die je als speler en ploeg krijgt is het moeilijk voor sommige spelers om daarmee om te gaan.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 19:55
Zucht, ik word er stilletjes moedeloos van...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:57
1troost ze zijn in de JPL nog niet uitgeteld maar het zal rap moeten veranderen
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 19:58
Zelfs dat geloof ik niet...en jij ook niet 😉
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 20:02
Dat kan zeker nog! Wij zijn van een gedeelde laatste plaats nog 4de geworden vorig seizoen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 20:11
Er zal toch iets strafs moeten gebeuren, want buiten onze nog redelijke positie in de stand, zie ik weinig perspectieven...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 20:23
Er zijn toch wel een paar jongens waar op gebouwd kan worden binnen die ploeg. Saelemakers, Bornauw, Didillon, Bakkali, Amuzu, Cobbaut. Daar nog een fitte Trebel bij en een Kums die rendeert. Met die gasten moet er toch iets aan te vangen zijn?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 21:33
Ik snap wat je bedoelt maar het is te te vroeg voor de meeste namen die je opnoemt. Dat moeten allemaal (buiten Didillon en Bakkali in vorm) in alles zijn. Cobbaut die geef ik nog het voordeel van de twijfel. De rest zou eigenlijk alleen mogen invallen.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
donderdag 8 november 2018 om 22:11
Ik snap je, maar het zal toch al zeker tot de wintermercato zijn dat er met deze groep moet verder gewerkt worden.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 20:02
Nu op dit moment niet, maar er zijn niet te veel matchen meer voor de winterstop en nu heeft Hein ook weer 2 weken tijd om de kopjes weer naar boven te krijgen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 8 november 2018 om 20:10
Enfin Merci, straks ga ik er nog in geloven 😉
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 20:15
Dit is het enigste wat er over blijft, geloof in beterschap want slechter kan niet meer
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:17
O jawel...als Heintje zo mag verder prutsen met zijn "bende ongeregelden" dan gaan ze volgend seizoen geen europees spelen. Kan hij mss nog eens zeggen dat ze geen enkele keer echt weggespeeld werden.
Vind ik leuk
freeman +14161
donderdag 8 november 2018 om 18:49
Overwegend balbezit waarmee niets gedaan werd . Steriele aanval .Uitgekookte Turken die uit hun kansen het wist af te maken .
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
donderdag 8 november 2018 om 18:50
Goh goh, dit blijft maar duren. Ik heb - echt waar - compassie met die supporters. Wat een non-team hebben Coucke en Devroe daarvan gemaakt zeg.
Vind ik leuk
blondel +3828
donderdag 8 november 2018 om 19:53
Niet alles op Coucke en Devroe steken.Wat gezegd van de trainer.Wanneer gaat hij eens bewijzen welk plan hij heeft?Ik zie nog altijd geen verbetering of looplijnen.Bij mijn weten is het de eerste trainer die zo gepamperd word.Slecht voetbal,geen echt systeem en vooral veel verlieswedstrijden.Eender welk andere trainer had al lang buitengevlogen.Zal te duur zijn om hem opzij te schuiven.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
vrijdag 9 november 2018 om 11:52
Een plan oke, maar ook hij moet roeien met de riemen die er zijn. Met deze kern is de 3e of 4e plaats het hoogst haalbare, of je nu met Vanhaezebrouck of gelijk wie aan het roer staat.
Vind ik leuk
DDSP +25
donderdag 8 november 2018 om 18:50
Als je zo blijft spelen is de uitschakeling wel verdiend.
Ze vechten niet voor mekaar en tonen weeral dat er te weinig kwaliteit op het veld loopt.
Vind ik leuk
Vlad +4887
donderdag 8 november 2018 om 18:50
Vraag is of Anderlecht daar wel wilde winnen of punten halen, de twee grootste rivalen voor de titel overwinteren zo goed als zeker in Europa. Die zullen daardoor hoogst waarschijnlijk in de competitie punten laten liggen, Anderlecht weet dat het in Europa dit seizoen niet veel te rapen heeft, dus Europees voetbal bewust opgeven voor een mogelijkheid op de titel te vergroten?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:56
Moest anderlecht in de andere competities wel stralen zou je eventueel zoiets kunnen vermoeden maar nu....
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:04
Ik zou juist denken als het niet draait om meer matchen te spelen. Ik heb al eens gezegd dat bij Anderlecht 11 spelers op het veld staan maar geen ploeg. Geen automatismen na 3 maand competitie geen lijn, heel spijtig voor de supporters en ook voor de spanning in de competitie
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 21:34
En ook geen 11 goede spelers
Vind ik leuk
firedwarf +4208
donderdag 8 november 2018 om 18:51
Weiler is voor minder buitengevlogen no offence... Wordt het niet eens tijd heintje te laten gaan en dat couke en devroe hunne spaarpot maar al boven halen voor na de kerst...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:56
Weiler was blijkbaar een visionair! Der zat niet meer in, zei hij... bullseye!
Vind ik leuk
Lunam +1990
donderdag 8 november 2018 om 18:58
Ja Hein hoe is het mogelijk dat je weer zo blunderde, ze hebben het nochtans gezegd op voorhand, dat je andere moest zetten, vraag me niet welke maar is wel uw schuld!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 21:35
En Luka Peruzovic is voor nog linder buitengesmeten dan Weiler. Voor de jonge fans, Googelen maar.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 22:15
Die zijn resultaten waren goed en ik dacht dat ze zelf aan kop stonden als ze hem buiten gesmeten hebben om dat het spel geen Anderlecht -DNA was
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 23:47
Klopt helemaal. Stonden 6 punten los, in die tijd dus 3 gewonnen wedstrijden. Hij kon gaan vanwege het saaie voetbal. Ik was toen eigenlijk ook wel blij als jonge kerel dat hij niet mocht blijven, want het was niet mooi meer op te zien. Om maar te kaderen dat Anderlecht zelfs iemand met 3 gewonnen wedstrijden meer dan de tweede op straat gesmeten heeft. Toen moest je niet alleen winnen, je moest winnen met mooi voetbal.
Vind ik leuk
firedwarf +4208
donderdag 8 november 2018 om 22:16
Ook waar! en die deed het ook alles behalve slecht bij het anderlecht van toen... Filip de wilde in goal met maes als doublure, philippe albert en crasson op de rechtsback , michel de wolf en kooiman centraal met rutjes er nog bij, een boffin op het middenveld met degryse en emmers, lamptey en musonda ( vader van) ook nog een jonge walem en bruno versavel en die spits.... Bosman Nilis Preko en Vossen... Boskamp nam toen over da jaar geloof ik ergens in januari... verloren wel da jaar oliveira en verheyen zetterberg was er toen ook al als jonkie of speelde da seizoen voor het eerst bij charleroi uitgeleend da weet ik nie meer :D is ook al zo lang geleden... begin oud te worden haha
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:17]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:53
Net als je dacht dat Lokeren het dieptepunt was. Zulk een zielloze ploeg.... Makarenko enkel pasjes naar achter. Milic enkel pasjes naar achter. Dimata steeds alleen op een eiland en wordt geen enkele keer bereikt. Wat een dramatische ploeg.... Gaat dit nog 2 maanden zo duren?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:54
Ver pest, cholera jah!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3886
donderdag 8 november 2018 om 18:59
1op12in de EL wat een afgang ze zijn gerust nu ,was hun doel zo fris mogelijk aan de play offs te kunnen beginnen dat hebben ze toch al zeker vast ,of niet ze moeten eerst nog in de top6 eindigen
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:01]
Vind ik leuk
DOMI +650
donderdag 8 november 2018 om 19:02
Het is overleven nu in plaats van overwinteren!
Vind ik leuk
Freddyploiks +15317
donderdag 8 november 2018 om 19:05
En nu mogen we het echt wel verkondigen: HEIN BUITEN!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:09
En het ergst van al was dat het nog erger had kunnen zijn. Ik denk dat we nog niet alles hebben gezien en meegemaakt
Vind ik leuk
polle1 +448
donderdag 8 november 2018 om 19:15
zolang als hein gerkens blijft opstellen zolang zal het niet gaan want ze spelen dan met 10,laat trebel nu maar opereren dan is hij misschien terug tegen de play offs en stel lokonga maar op er moet in elke linie een topper bij en neem een goede trainer die al iets bewezen heeft want met hein zal het niet lukken, in de winterstop appiah,milic,musona,sowah,vranjes verkopen en 3 toppers halen en de rest aanvullen met jeugd
Vind ik leuk
purple +819
donderdag 8 november 2018 om 19:19
En sanneh....
Die moet echt weg!!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:57
Geen enkele duelkracht...stond er bij en keek er naar..bij beide goals..
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
donderdag 8 november 2018 om 19:23
Als er geen resultaten gehaald worden kan je Troebel idd best nu laten opereren. Stel dat je PO1 haalt en hij dan uitvalt...
Vind ik leuk
Bonanza +1140
donderdag 8 november 2018 om 19:28
Ben akkoord,behalve Vranjes,daar zie k nog wel.iets in. Gerkens eruit, saelemakers rij naar voor met najar erachter
Vind ik leuk
w-b forever +2055
donderdag 8 november 2018 om 19:22
Gespeeld zoals de laatste maanden in onze competitie zwak,lusteloos en vanachter kaas met gaten.We zijn pas begin november en al uitgeschakeld in 2 beker competities.Voor anderlecht zijnde echt beschamend.
Vind ik leuk
Heppen1J +936
donderdag 8 november 2018 om 19:41
opendeurdag is het juiste woord
man man wat een geklungel
Mhr Coecken zwijgen is op zijn plaats
Vind ik leuk
Fcb for ever +4895
donderdag 8 november 2018 om 19:56
In het land van de blinden
Is een oog koning .
Jongens het gaat echt van kwaad naar erger bij de nekken.
Men heeft ons de boeren jaren uitgelachen .
Maar deze match deed echt pijn aan de ogen.
Dus mouve vriendjes het leedvermaak van toen was absolut misplaatst .
Zelf heb ik op dit moment absoluut geen leedvermaak , want dit is slecht voor
Het Belgische voetbal


Vind ik leuk
blondel +3828
donderdag 8 november 2018 om 20:00
Juist naar het intervieuw van VHB geluisterd.Man,die loopt over van zn eigen".Het voetbal is goed en ik heb al meerdere overwinteringen gehad europees."Maar na één jaar bij Anderlecht nog geen enkele mooie wedstrijd gezien.Bij Brugge heeft het 11 jaar geduurd voor ze nog eens kampioen werden,maar wij zagen toch nog mooie wedstrijden,zeker onder Adri Koster.
Vind ik leuk
polle1 +448
donderdag 8 november 2018 om 20:05
dat ze zondag tegen gent ook maar verliezen dan zullen ze hein misschien wel buiten werpen, want anders zullen ze hem niet ontslaan en de eerste op het wedstrijdblad is toch gerkens
Vind ik leuk