Verbist geeft videorefs positief rapport: '4 correcte beslissingen, fout bij Club'

    Verbist geeft videorefs positief rapport: '4 correcte beslissingen, fout bij Club'

    donderdag 8 november 2018 om 15:12

    Na ieder voetbalweekend geeft scheidsrechtersbaas Johan Verbist zijn visie op de tussenkomsten van de VAR. Over de beslissingen tijdens speeldagen 13 en 14 was hij in 4 van de 5 gevallen tevreden.

    Verbist oordeelde dat de tussenkomsten tijdens de duels Royal Excel Mouscron - KAA Gent, Royal Antwerp FC - Racing Genk en STVV - Zulte Waregem correct waren. Bij Zulte Waregem heerste er nochtans veel woede over de afgekeurde goal van Hambi Harbaoui.

    Het duel tussen Club Brugge en KV Oostende leverde wisselende beoordelingen op. Verbist vond het besluit om Club Brugge een penalty toe te kennen correct, maar de daaropvolgende ingreep van de VAR was foutief in de ogen van Verbist. 

    ''Na een schop op doel van Wesley keert Faes de bal net op/achter de lijn. Uit de beelden kan niet worden opgemaakt of de bal volledig over de lijn is dus hier komt de VAR niet tussen (correct). Bij het wegtrappen van de bal komt deze echter tegen de arm van een Oostende speler. De scheidsrechter laat verder spelen maar VAR komt tussen voor het handspel. Hier had hij niet moeten tussenkomen en gewoon laten verder spelen'', liet Verbist weten op de website van de Jupiler Pro League.

    Plaats een reactie

    Lodecol13 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 15:31
    Onze bart vondt het ni nodig twas een vrienden dienst naar gert toe, zoals gewoonlijk hebben de anti brugge sup niks daar over te vertellen nu de hij de var omgekocht heeft om ni inte grijpen
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    donderdag 8 november 2018 om 15:46
    De VAR kwam wel tussen en het had niet gemogen volgens Verbist. Niet andersom he.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:12
    Doellijntechnologie moet dringend ingevoerd worden, de penalty voor hands ging ik ook niet gefloten hebben maar de match van Essevee zit hij voor mij volledig verkeerd
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    donderdag 8 november 2018 om 16:19
    Die regels en interpretatie voor een handsbal zijn niet zo duidelijk vind ik. Er wordt bijna iedere keer over gediscussieerd.
    Match van ZW heb ik niet gezien.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:24
    Ik heb de samenvatting gezien met de bewuste fases en het was belachelijk en ik begrijp dat Essevee zich bekocht voelt
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Omdat ze door iedereen altijd anders geinterpreteerd worden, als ik mij ni vergis hebben altijd 3fases uitdrukkelijk weer gegeven open armen ,armen niet tegen lichaam en gesloten armen tege lichaam en gezicht bescherming als de handen voor het gezicht zich bevinden dat was de basis is dat nu nog zo of zijn ze veranderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:32
    Na de mail van vorige fout tegen Zwaregem waar Vergist hem openlijk verontschuldigd dat zij fout waren durft hij nu het niet aan het terug te doen....
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:50
    De goal van Harbaoui had nooit mogen afgekeurd worden, dit was een normaal duel zonder een vermeende elleboogstoot. Onterecht, meneertje Verbist!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:30
    Er lopen 2 scheidsrechters op de kant 1 op het veld en 3 in de varbus en er gebeuren nog onregelmatig heden. Hoe komt dat?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws