Sterling 'versiert' bizarre penalty: Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden

    Sterling 'versiert' bizarre penalty: "Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden"

    donderdag 8 november 2018 om 11:30

    Raheem Sterling heeft zijn excuses aangeboden voor zijn onbedoelde schwalbe in het Champions League-duel van Manchester City met Shakhtar Donetsk. In de eerste helft trapte hij in een gras, maar gaf scheidsrechter Victor Kassai een penalty.

    Na afloop gaf Sterling eerlijk toe dat het geen penalty was. "Ik wilde de bal chippen en weet niet wat er vervolgens gebeurde", verklaart de City-aanvaller in gesprek met BT Sport. "Ik belandde op de grond en draaide me om... Ik denk niet dat er contact was, het was mijn eigen schuld. Ik trapte in de grond, dus ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan de scheidsrechter en aan Shakhtar."

    Na het fluitje van Kassai liet Sterling na om de Hongaarse scheidsrechter erop te wijzen dat hij fout zat. Pep Guardiola had het niet erg gevonden als Sterling dat wél had gedaan. "Natuurlijk wilden we niet op deze manier scoren, maar hij realiseerde zich op dat moment niet", aldus de City-manager. "Wij hadden meteen door dat het geen penalty was. Hij wilde de bal chippen en raakte het gras."

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 11:27
    fair play is ver zoek bij GREEDY Sterling!!!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1921
    donderdag 8 november 2018 om 11:38
    Zou 1 speeldag straf plus een grote boete moeten krijgen van de fair play commissie na het zien op tv van zo een swalbe, heden daagse voetballers zijn grote toneelspelers geworden
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +368
    donderdag 8 november 2018 om 11:44
    Ik denk niet dat Sterling dacht 'oh wacht, ik ga expres in de grond shotten om een penal te versieren'. En wie is hij om dan naar de scheids te lopen en te zeggen dat het geen was. Dit zou geen enkele speler doen. Dit is gewoon een ongelukkige situatie voor de scheids. De Var zou hier wel handig geweest zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:03
    Behalve Klose dan
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    donderdag 8 november 2018 om 12:36
    Je onderschat Sterling serieus in zijn Schwalbe uitvoeringen.
    Schorsing en boete is de enige oplossing om die praktijken de sport uit te krijgen.
    Zoiets beïnvloedt de ganse wedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:23
    Beïnvloedt de wedstrijd. City won met 6-0. Die ene goal deed er toch niet meer echt toe toch?
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    Er zijn er wel degelijk die dat doen, Klose werd al aangehaald.
    Denk ook aan de manier waarop Lukaku in de 16 meteen rechtveerde om de scheids niet te doen fluiten (op het WK, tegen Tunesië als ik me niet vergis.)
    Vind ik leuk
    Peed +296
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    Lijkt mij moeilijk om zoiets als speler meteen te beslissen. Er staan miljoenen op het spel. En waar trek je de lijn bij fairplay ?
    Vind ik leuk
    Dan4red +490
    donderdag 8 november 2018 om 14:30
    Ze moeten die scheidsrechters achter de goal nog een beetje meer belachelijk maken. Ze moeten daar al belachelijk staan bewegen (hou ze aub in het oog de volgende keer...en vergelijk dans een met hoe Courtois in de goal staat... triestig om te zien). Die zijn meer bezig met hun "houding" in het oog te houden dan het spel. Die zou gisteren moeten hebben opgetreden, maar ja... en voor zij die voetballen of gespeeld hebben, die weten dat je dit niet per opzet doet (ook al is Sterling schuldig bevonden in het verleden aan schwalbes hé). Maar aub, laat die 5 & 6 de scheids achterwege. Ook de lijnrechters bij een hoekschop eens bekijken, doe me denken aan de Royal Guards aan Buckingham Palace, maar dan zonder hoed.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:11
    Een grote voetballer excuseert zich op het moment zelf, shame on you greedy bastard!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws