'Europese tegenstander wil sterkhouder wegplukken bij Club Brugge'

'Europese tegenstander wil sterkhouder wegplukken bij Club Brugge'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 10:30do 08-11-2018 om 10:30

Hans Vanaken is dit seizoen de absolute uitblinker bij Club Brugge. Hij is dan ook goed op weg om de Gouden Schoen te winnen, maar volgend jaar kan zijn verhaal bij Club over zijn.

La Dernière Heure weet namelijk dat er beweging is rond de nu 26-jarige spelverdeler. Borussia Dortmund zou zijn zinnen hebben gezet op een zomertransfer. De Duitsers kunnen hem binnenkort nog eens live bewonderen, want Club moet nog gaan spelen in Dortmund. 

De Bundesliga is de favoriete competitie van Vanaken, waardoor een akkoord niet zo onwaarschijnlijk is. Dortmund had vorige zomer al interesse, maar toen ging het feestje niet door. Inmiddels heeft hij een nieuw contract getekend dat hem tot 2023 verbindt aan Club. Er zal dus heel wat geld op tafel moeten komen eer Blauw-Zwart overstag gaat.

Plaats een reactie

donderdag 8 november 2018 om 10:37
Dat lijkt mij idd de competitie voor hem. We zien wel als er een bod komt.
Vind ik leuk
Toca +52205
donderdag 8 november 2018 om 10:37
Daar zal hij sowieso wel oren naar hebben.
Vind ik leuk
freeman +14161
donderdag 8 november 2018 om 10:44
Club kan dan hoe dan ook een gouden zaakje doen ! Zal niet " voor een appel en een ei " mogen vertrekken ,na zijn laatste kontraktaanpassing !
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:40
Laat vanaken nog naar beetje bij Brugge is goed voor onze ploeg !!
Vind ik leuk
freeman +14161
donderdag 8 november 2018 om 10:44
Eerst nog paar prijzen meepakken ....
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:03
Ideale ploeg maar zal serieuse aderlating worden voor FCB, indien dat...

Niet ver van de Limburgse familie, 80.000 man, topambiance en mentaliteit, goede verdiensten...

Maar mottige stad...
Vind ik leuk
Lunam +1990
donderdag 8 november 2018 om 11:50
Met alle respect, vind Vanaken een zeer goede speler in onze competitie maar in een grote competitie bij topploegen zie ik hem niet verder geraken dan een invalleersstatuut. Echter , waarom zou hij het niet proberen, als de kans zich voor doet en gun het hem ook, zijn bankrekening zal er deugd van hebben maar op sportief vlak heel wat minder. Hij mag gerust het tegendeel bewijzen, maar vrees ervoor.
Vind ik leuk
Jossie +119
donderdag 8 november 2018 om 12:20
Ik vind dat raar dat men in Brussel spelers verkoopt voor veel meer miljoenen. In Brugge zijn dat er altijd al een pak minder geweest, hoewel er ook echt goeie bij waren. Zowel bij Anderlecht als bij Brugge.
Bacca, perisic,....allemaal voor relatief weinig geld vertrokken.
Lukaku (toen), Tielemans,....allemaal voor 20miljoen of meer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:20]
Vind ik leuk
dethklok28 +5702
donderdag 8 november 2018 om 14:40
Lukaku en Tielemans zijn op veel jongere leeftijden vertrokken. Anders hadden ze dat ook nooit gehad hoor.
En Van Aken die gaat voor veel minder vertrekken. Niet omdat hij het niet waard zou zijn. Helemaal niet. Maar na die seizoenen die hij gespeeld heeft gaat Brugge hem echt die stap hogerop niet weigeren. Hij heeft zijn 3,5 miljoen al lang terugverdiend en veel meer ook. Ik denk dat Brugge tevreden zou zijn met 12-15 miljoen. En het niet hard gaat spelen uit respect naar de prestaties en gedrag van Van Aken. Zeker als ze dit jaar terug een titel zouden nemen.
Vind ik leuk
strat2 +1173
donderdag 8 november 2018 om 14:59
Ik denk ook wel dat Club Brugge hem die transfer gunt. Maar waarom dan minder vragen als hij waard is?
Dat kan ik toch niet goed volgen hoor!
Er is concrete interesse en de grote ploegen hebben "geld genoeg".
Je moet er als club wel voor zorgen dat je boekhouding klopt,en niet aan een minder waarde verkopen, want dat staat volgens mij dan toch gelijk aan slecht beleid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
dethklok28 +5702
donderdag 8 november 2018 om 18:19
Wat begrijp je niet? Ik zeg gewoon dat als Brugge een bod zou krijgen van bv 15 dat ze niet per se 20 gaan vragen. Dan zullen ze eerder de transfer gunnen en akkoord zijn met 15. (Dan kan Van Aken meer loon vragen)
Vind ik leuk
Chroom +658
donderdag 8 november 2018 om 15:21
Bayat, toen ging dat nog ;D
Vind ik leuk
Zelfkweek +1455
donderdag 8 november 2018 om 11:54
vanaken en Wesley weg, dat gaat pijn doen
Vind ik leuk
Elise +595
donderdag 8 november 2018 om 13:50
Inderdaad, dat gaat men voelen. Alsook Trossard en dergelijke zullen hoogstwaarschijnlijk weg zijn
Vind ik leuk
Manambre +168
donderdag 8 november 2018 om 12:41
Zal zeker weg kunnen. Is trouwens niet slecht bezig
Zal in Duitsland wel een niveau hoger spelen en zal kunnen open bloeien
Brugge kan best al op zoek gaan naar een alternatief
Vind ik leuk
Elise +595
donderdag 8 november 2018 om 13:49
Een gouden zaak, maar hoop voor Club ze al een stevige opponent op het oog hebben! Je hebt dan ook nog Wesley en Groeneveld nog als goudhaantjes lopen die ook niet lang zullen blijven als ze zich in de kijker blijven spelen. Volgend seizoen en mss ook bij Genk zullen de beste spelers uit de JPL vertrekken als grote ploegen geld op tafel gaan leggen
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:06
Dat zou een mooie transfer zijn voor Vanaken. Ik ben benieuwd hoeveel % Lokeren heeft afgedongen tijdens de verkoop van Vanaken naar Club toen der tijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws