Kritiek onterecht? Anderlecht moet niet onderdoen voor Club en KRC Genk

    Kritiek onterecht? "Anderlecht moet niet onderdoen voor Club en KRC Genk"

    donderdag 8 november 2018 om 10:15

    In de strijd om de titel lijken Racing Genk en Club Brugge het samen te gaan uitmaken. Daar legt Anderlecht zich echter niet zomaar bij neer. Meer nog: Sven Kums vindt dat Anderlecht zeker niet minder kwaliteit heeft dan beide clubs.

    Heel wat analisten wijten de magere resultaten van Anderlecht aan een gebrek aan kwaliteit, maar Kums niet. "We lieten al stomme punten liggen, maar moeten echt niet onderdoen voor Genk of Club Brugge, hoor. Dit Anderlecht heeft vooral nog progressiemarge. Met wat meer concentratie en een serie goeie resultaten kunnen we vertrokken zijn", vertelt hij aan Het Nieuwsblad.

    Kums krijgt zelf ook te veel kritiek. "Ach, mijn prestaties worden vaak afgemeten aan het resultaat. Als Anderlecht verliest, wordt er vaak naar mij gekeken. Terwijl ik soms degelijke matchen speelde - die we helaas niet wonnen", verduidelijkt hij nog.

    Poll

    Speelt Anderlecht mee voor de titel?

    (742 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +37098
    donderdag 8 november 2018 om 10:17
    Denk dat Kums idd wel beter is dan vorig seizoen. Maar net als heel de ploeg geen ganse wedstrijd. En dat zou niet mogen.
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    donderdag 8 november 2018 om 10:26
    Toch geen " dragende " speler .....toch liever een aanjager als Trebel .Wel fysisch niet in orde !
    Vind ik leuk
    Bart Joos +654
    donderdag 8 november 2018 om 10:20
    Merkwaardig toch hoe spelers een bepaald gegeven compleet anders interpreteren dan de supporters.
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:24
    Niet zoveel anders dan ik ze interpreteer.
    Ik vind dat er veel te veel over die 'kwaliteit' wordt gezeverd. Het gaat meer om focus en inzet dan de intrinsieke voetbalkwaliteiten.

    Een Trebel, Kums, Bakkaly, Dimata, Saelemaeckers, Bornauw, Didillon, ... zijn echt geen sukkelaars hoor, of toch niet qua voetbalkunnen. Dan vallen we weer terug op die focus en ingesteldheid, daar kan wel een echt probleem zijn inderdaad...
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    donderdag 8 november 2018 om 14:27
    En dat is juist het werk voor de trainer,want voetballen kunnen ze allemaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:22
    Svenneke, dat je pijnstillers neemt ok, maar om zo te zwanzen, zul je toch betere pillekes moeten laten voorschrijven ze!!!
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:25
    Hij kan de jouwe een keertje opvragen, dan is het helemaal gedaan met zinnige praat...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    lap, de eerste frusto supp van rsca, heeft ook weer een moucheke beet gekregen!!
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:34
    Funny guy, je moet gewoon je manieren houden, dan volgen er zo geen reacties. Maar goed, ik mag niet teveel van je verwachten. :-)
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    donderdag 8 november 2018 om 10:24
    Toch altijd gezegd dat anderlecht genoeg spelers heeft die capabel zijn om kampioen te spelen . Zet daar eens een Leko of een Clement aan het stuur .....
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    donderdag 8 november 2018 om 11:11
    Dan wordt het een derde plaats,nu zal het bikkelen worden voor po1.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4454
    donderdag 8 november 2018 om 11:52
    Rsca moet nooit bikkelen voor po 1.
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    Hehe, als je wilt trollen, moet je wel proberen in de buurt van de realiteit te blijven. Dit is gewoon lachwekkend, daarmee jaag je niemand op zijn paard.

    Medelijden van de anderen kan je er misschien voor krijgen, medelijden met een gebrek aan voetbalkennis...
    Vind ik leuk
    Lunam +1487
    donderdag 8 november 2018 om 11:39
    Makkelijk om te insinueren, je kan onmogelijk vergelijken ... .
    Maw zet Guardiola bij Anderlecht en met dezelfde spelers, spelen ze op hun één been kampioen.Als het zo makkelijk ging dan moeten de clubs niet meer investeren in spelers maar enkel een wereldcoach binnenhalen, in Belgie dan zeker van de dubbel.
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    Als het zo makkelijk ging, je bedoelt, als er zoveel geld aanwezig was?
    Het ligt zeker niet allemaal aan Hein, maar het lijkt er wel op dat hij zijn spelers niet gefocust krijgt. Het materiaal waarmee Anderlecht het moet doen, kan wel degelijk veel beter dan het nu doet, dat is gewoon een feit...
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    donderdag 8 november 2018 om 14:29
    Het moet niet echt een wereldtrainer zijn,maar iemand die het kan om met vedetten om te gaan(zie Weiler)
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    donderdag 8 november 2018 om 11:09
    Als hij van die mening is aangedaan goed voor hem. Ik vindt ze eerder zwak en po1 onwaardig. Ze hebben een pak punten meer dan dat ze verdienden. En als je de wedstrijd tegen beveren zag is de bodem bijna bereikt. Walivo niveau ten top. En over kums,leren praten en spreken met de voeten want met een contract van bijna 2 miljoen per jaar moet het veel beter,veeel beter.
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    Die wedstrijd was beter dan de wedstrijden daarvoor. Ik weet dat je ervan geniet, maar hou je gewoon aan de waarheid, zal al moeilijk genoeg zijn.

    "Een pak punten meer dan ze verdienen": ik weet nit welke bril je draagt, maar een nieuwe is aan de orde...
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    donderdag 8 november 2018 om 23:27
    Het was walivo niveau tegen Beveren dus als je zegt dat die wedstrijd beter was dan de vorige hebben ze idd teveel punten.
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    vrijdag 9 november 2018 om 09:46
    Het werkte beter met de 4-3-3, ik heb nergens gezegd dat het effectief ook goed was...
    Vind ik leuk
    Mighty +196
    donderdag 8 november 2018 om 11:43
    "Als" er al evenveel kwaliteit bij Anderlecht loopt dan bij Genk of Brugge, kan je je de vraag stellen waarom het voetbal van RSCA dan abominabel is en blijft.
    Het enige waar Hein in mijn ogen kampioen in is, is het doorschuiven van zwarte pieten. Het is steeds de schuld van een ander, van de spelers tot de supporters maar nooit van hemzelf.

    Hij is zeker in staat om een middenmotor beter te maken, maar buiten 1 lucky season bij Gent is het op topniveau al 2 keer niks gebleken. Bij Genk waren ze destijds slim genoeg hem wandelen te sturen. 1 Jaar na zijn aanstelling is het spel van Anderlecht nog steeds armoe troef. De hamvraag : hoe lang gaat het nog duren vooraleer men bij Unibet kan beginnen wedden over de ontslagdatum.
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 8 november 2018 om 13:28
    Behalve het louter sportieve was er bij Genk nog een andere reden waarom ze hem buiten gebonjourd, nl. kapitaalsvernietiging, want hij vertikte het zelfs om Barda nog op te nemen in de wedstrijdkern. Dat werd hem (terecht) zeer kwalijk genomen. Na zijn ontslag werd in deze ook zijn ongelijk aangetoond.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 11:58
    Spreekt gelijk ne politieker stomme punten eupen lokeren beveren gewoon degradatie voetbal en vergelijk met brugge dat waren stomme punten in cadeau verpakking van onze keeper 4points dan stond andl op 8 punten en wij op 1 ipv genk
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 12:33
    Als m'n kat een koe was, kon ik ze melken achter de stoof.
    Als m'n tante kloten had noemde ik ze nonkel.
    Als...

    Als Anderlecht gewoon doet wat het moet in die wedstrijden staan we vlakbij jullie...

    Alleen is die ALS niets waard..
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 13:33
    Ge moet ook eens proberen een tekst te begrijpen dat is te moeilijk voor u
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 14:15
    Denk gewoon iets verder na dan je blauw-zwarte neus lang is. Er zijn meer wedstrijden gespeeld dan enkel degene die hij opnoemt.

    Als ik het dan niet begrijp, wees dan een brave burger en wijs deze dommerik de weg, i.p.v. zo'n nietszeggende opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 18:15
    Te moeilijk voor u kan ik begrijpen, zou er uren voor nodig hebben om dat je allemaal uit te leggen ,nog ne goede avond
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:30
    Genk en Club Brugge hebben gewoon betere spelers. Punt aan de lijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    en betere coaches!!! :-p
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    donderdag 8 november 2018 om 14:06
    Maar Leko zou ik nu ook weer niet bij Anderlecht willen. Louche figuur.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:10
    En hein is meer van het niveau van Anderlecht he... overroepen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    donderdag 8 november 2018 om 15:26
    Van Hein ben ik ook geen fan. Maar Hein (is voor zover we weten) geen crimineel.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:36
    @corner, jij beschuldigt zonder het fijne van te weten.. Leko kan je voor de rechter trekken, voor laster en eerroof!! maar je denkt echt da je de slimste zijt hé!!!! pfff
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Ben je daar al terug?!
    Laster en eerroof, dat is inderdaad iets wat een Brugge-supporter meteen zou doen. Ik schat Leko echter hoger in dan jou, die kan zo'n uitspraken op internet denk ik wel plaatsen...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Leko is betrokken in een fraude zaak. Witwassen van geld. De stortingen van Veljkovic op rekening van Leko zijn bewezen.
    Daarnaast zijn er de telefoongesprekken tussen Leko en Veljkovic waar Leko zo slim is om zelf niet veel te zeggen maar er werd wel degelijk over matchfixing gesproken. Iemand die zuiver is stapt daarmee naar het gerecht.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    donderdag 8 november 2018 om 23:34
    Volgens mijn weten is in België niemand schuldig tot het tegendeel is bewezen. Voorlopig is leko enkel beschuldigd omdat hij ten tijde van bij ohl geld in het zwart zou hebben ontvangen. Over matchfixingen u andere beschuldigingen is er totaal geen sprake. Indien dit wel zo zou zijn geweest was hij 1,al ontslagen bij club en 2,zat hij nu zoals de rest in de gevangenis. Let goed op met valse beschuldigingen wat dit is strafbaar.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    vrijdag 9 november 2018 om 07:09
    Ik zeg niet dat Leko schuldig is aan matchfixing maar wel dat hij er weet van had. De uitgetypte telefoongesprekken stonden 14 dagen geleden gewoon in de krant. Over het geld dat via een exotische rekening van een makelaar aan hem gestort is loopt een onderzoek.
    Ik loop hier niets te insinueren hé, dit zijn feiten die bevestigd zijn door zijn advocaat. Of hij nu veroordeeld wordt of niet gaat niet meer kunnen wegnemen dat hij een louche figuur is binnen het Belgische voetbal. Of wel? Waarom Club hem niet ontslaat dat is tussen Club en Leko.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    vrijdag 9 november 2018 om 09:21
    Verhaeghe heeft klaar en duidelijk gezegd,indien leko nog maar het minste in verband kan worden gebracht met matchfixing of er nog maar weet van heeft kan club niet anders dan hem ontslagen. Dus volgens jou stonden die gesprekken in de krant? Graag een printscreen en posten dan. Zoals ik zei loopt enkel de zaak van gelden die leko zou hebben ontvangen en waarvan geen aangifte is gedaan. Of die gelden nu via Amerika,Nederland,Jacamacca of eender welke exotische rekening zijn overgemaakt maakt van leko geen louche figuur of wel? Als u baas u morgen en enveloppe in u handen steekt met 2500 euro erin omdat je in 2018 je best hebt gedaan geef jij die dus terug en geeft u baas aan bij de fiscus ? Ik weet je kan appelen niet vergelijken met peren maar hierop komt het voorlopig neer. Dus vooraleer je post denk dan na dat deze beschuldigingen niet min zijn,en vooral zet er dan de bewijzen bij. Laat de mensen van het gerecht zijn werk doen en wees gerust indien Leko schuldig wordt bevonden van jou aantijgingen zullen club en supps Leko wel zelf aan het kruis nagelen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    vrijdag 9 november 2018 om 11:40
    Veljovic heeft het met Leko gehad over ref Vertenten (dat hij onder controle is) en over de wedstrijd Antwerp-Eupen. Leko gaf aan tevreden te zijn van de scheidsrechters. HLN 31/10.
    Ik zeg niet dat Leko betrokken is maar hij is wel op de hoogte gesteld en hij heeft er niets mee gedaan.

    Als morgen jouw werkgever zegt dat je niet meer door hem betaald gaat worden maar door een firma uit Cyprus waar je werkgever niet eens eigenaar van is dan stel jij je geen vragen? Ik zou op dat moment wel doorhebben dat het om misdaad geld gaat.

    En Leko gaat niet schuldig bevonden worden aan het achterhouden van informatie omdat dat niet strafbaar is. Maar dat hij een louche figuur is is duidelijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    ROBSON +2957
    vrijdag 9 november 2018 om 14:55
    Zolang ik wordt betaald maakt het niet uit van wie of waar dat geld komt.En dit zal zo zijn bij 99% van de mensen. Nogmaals post de bewijzen als zou leko schuldig zijn en ik wil je gerust geloven.trouwens 99.9% van iedereen die leko kent en/of mee gewerkt heeft steekt zijn hand voor hem in het vuur.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2633
    vrijdag 9 november 2018 om 15:40
    Nee, dat is niet bij 99% van de mensen zo. Dat getuigt van een gebrek aan normbesef.
    Als jij voor 50% betaald zou worden door je werkgever en de andere 50% wordt betaald door de maffia dan zou jij daar dus geen probleem mee hebben.
    Dat is wat er hier aan de hand is hé. Denk je dat de maffia niets in de plaats vraagt?
    En nogmaals. HLN 31/10 “De scheidsrechter is onder controle …” Leko wist oa van gefixte matchen en heeft dat niet aangegeven.
    Mensen die hun hand in het vuur steken voor andere mensen zijn domme mensen. Doe dit zeker niet voor Leko.

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:40
    Bwa, dat weet ik niet hoor. Enfin, België mag blij zijn dat in onze eerste klasse nog coaches zitten zoals Hein, Michel, Leko, Clement,.... Dat zijn toch zeker geen slechte trainers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Je hebt zo van die mensen die zeveren zonder te drinken. Alhoewel, als je hem ziet spelen, is hij iedere dag zat denk ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws