Geen transfer naar Anderlecht, wél naar Antwerp: Eén van de beste van het land

    Geen transfer naar Anderlecht, wél naar Antwerp: "Eén van de beste van het land"

    donderdag 8 november 2018 om 09:17

    Antwerp FC blijft na de uitzege bij Standard op de derde plaats staan in de rangschikking. Eén van de uitblinkers bij The Great Old was Dieumerci Mbokani. De Congolees groeit stilaan naar zijn beste vorm, aldus Peter Vandenbempt in Sport/Voetbalmagazine.

    Even werd de aanvaller afgelopen zomer genoemd bij RSC Anderlecht, maar uiteindelijk belandde Mbokani bij Antwerp. Op het veld van zijn ex-club liet de 32-jarige Congolees zien nog steeds over de nodige kwaliteiten te beschikken.

    Volgens de radioman moet de beste Mbokani zelfs nog komen. "De topvorm is nog onderweg en net dat belooft nog veel goeds voor Antwerp want de Congolees was toch al een beresterk speerpunt in de behoudende tactiek van László Bölöni."

    Toch maakt de Congolees nu al indruk. "De statistieken zijn nog ver beneden de verwachtingen, maar Mbokani voetbalde op vertrouwd terrein in Luik als een van de beste centrumspitsen van het land."

    Plaats een reactie

    sirxel +32
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Gierige Coucke geeft liever 8M uit aan een top verdediger die hij voor 35M wil kunnen gaan doorverkopen .... zucht
    Vind ik leuk
    K1908 +859
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    Alsof Mbokani 8M moest kosten. Ben blij dat hij in Antwerp zit. Nooit Mbokani fn geweest, ondanks goede cijfers. die kerel krijgt geen twee woorden over zijn lippen. zo leeg als wat...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2642
    donderdag 8 november 2018 om 09:43
    goeie voetballer maar wel eentje die zijn matchen kiest.
    Vind ik leuk
    SD +9475
    donderdag 8 november 2018 om 09:58
    Hoe lang denkt men dat het sprookje Mbokani bij Anwterpen zal duren ?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Tis Antwerp en niet anweterpen en Mbokani gaat nog vele goeie dingen laten zien!!!!
    Vind ik leuk
    Toca +37143
    donderdag 8 november 2018 om 10:15
    Mbokani was voor de rest van de matchen zowat de zwakste van Antwerp dus geen spijt van .
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +477
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    Toch wel raar dat zowat "de zwakste van Antwerp" op acht wedstrijden, waarvan twee redelijk korte invalbeurten, 1 doelpunt en 6 assists achter zijn naam heeft staan.
    De scherpte voor doel en de conditie kunnen zeker nog beter maar slechte statistieken zou ik dit echt niet durven noemen.
    Om even onze "zwakke schakel" te vergelijken met de jongens van Anderlecht; Jullie beste aangever is Saelemaekers met vier assists op 14 wedstrijden. Verder hebben enkel Santini en Dimata beduidend meer gescoord maar wel met minstens het dubbel van de wedstrijden achter hun naam en voor de rest komt er in vergelijking zelfs niemand van Anderlecht ook maar in de buurt van Mbokani.

    Laat die "zwakke schakel" dus maar rustig bij ons zitten.
    Hopelijk weet Luciano hem nog wat langer bij Antwerp te houden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Toca +37143
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    Dan zullen de vele Antwerp supporters die ik ken er wellicht geen blaas van kennen, kan perfect trouwens, want tot 5 j geleden gingen ze, zoals zovelen trouwens nooit meer kijken.
    maar goed, ik ken Mbokani uiteraard goed genoeg, geen slechte spits zal je me niet horen zeggen, maar kiest zijn matchen en dat zal nu op zijn 'oude' voetbaldag niet meer veranderen.
    Naar mijn bescheiden mening is Mbokani niet beter dan Dimata.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2961
    donderdag 8 november 2018 om 11:12
    Hij is gelukkig in Antwerp........idd lekkere coke daar.
    Vind ik leuk
    Jossie +107
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    in mijn ogen is Rafa de beste in Antwerp
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws