Vanhaezebrouck dankt Club Brugge voor straffe prestatie: Goed voor coëfficiënt

    Vanhaezebrouck dankt Club Brugge voor straffe prestatie: "Goed voor coëfficiënt"

    woensdag 7 november 2018 om 23:22

    Club Brugge schreef dinsdag (Belgische) voetbalhistorie door met ruime 0-4-cijfers te zegevieren bij AS Monaco. Dat zet de andere Europese vertegenwoordigers uit ons land mogelijk aan tot goede prestaties in de Europa League. Bij RSC Anderlecht was er althans lof voor de concurrent.

    Zo kon Hein Vanhaezebrouck op zijn persconferentie niet anders dan even ingaan op de glansprestatie van Blauw-Zwart. "Ik ben tevreden voor Club Brugge en voor België", liet hij optekenen. "Het is belangrijk voor de coëfficiënt, al kijk ik enkel naar Anderlecht."

    Of zijn ploeg de krachttoer van Club kan evenaren, is maar zeer de vraag. In de Europa League loopt het namelijk allerminst los voor de Brusselaars. Na drie duels staan ze op één schamel puntje. Als paars-wit nog een mondje wil meespreken in haar poule, moet er donderdag gewonnen worden op Fenerbahçe.

    Plaats een reactie

    Gimini +719
    woensdag 7 november 2018 om 23:32
    Zeker en vast , daar een vervolg aan knopen . Overwinteren in de EL zit er dik in.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    ROBSON +2961
    woensdag 7 november 2018 om 23:37
    Sinds zijn eerste pennezak droomt die dagelijks van club.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    woensdag 7 november 2018 om 23:37
    Je moet al van hele slechte wil zijn om geen compliment te geven na deze mooie prestatie.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:53
    Vrees dat RSCA het Monaco wordt van de EL...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Het is te hopen van niet want het is broodnodig om die Turkse ploegen eruit te kegelen of het zou nog eens kunnen spannen voor een rechtstreeks CL-ticket
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 06:36
    Zeer zeker Dany, Europees moeten we allemaal voor de Belgische ploegen supporteren. Voor wie we ook zijn..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:47
    Stevesmith dat vind ik nu eens dikke zever, je ganse leven supporter je voor 1 ploeg en neemt alle negatieve commentaar+ verwensingen van supporters door een andere club erbij en dan verwacht je dat IEDEREEN Europees MOET supporteren voor ALLE Belgische ploegen die meedoen. No Way ik supporter al 44 jaar voor RSCA en nooit of te nimmer zal ik ook maar even supporteren voor de boeren of Strondard zelfs Europees niet, integendeel stiekem hoop ik altijd dat ze de boot ingaan. En wees maar zeker dat het omgekeerd net hetzelfde is. Iemand die anders beweert is een schijnheilige supporter
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6320
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Die verwensingen zijn ook maar door een select groepje van al die supporterclans, niet alle supporters van onze "aartsvijanden" zijn zo.

    Met andere woorden heb jij dus liever dat Club, Standard en Genk alles verliezen in Europa dit seizoen met als gevolg dat wij (indien we al kampioen zouden worden) zelfs geen rechtsreeks CL kunnen spelen? Triest, zeer triest...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:07
    Ik begrijp je reactie Damien maar als je pragmatisch denkt dan moet je ze lang mogelijk europees wensen want op die manier zijn je concurrenten langer bezig op meerdere fronten.
    Natuurlijk zit je met het gegeven van de Europese coefficent en de hoeveelheid extra miljoenen die de CL meebrengt en dat maakt wel een verschil hoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:08]
    Vind ik leuk
    ElieBo +54
    donderdag 8 november 2018 om 13:46
    Wat ben jij een bekrompen mens, Damien!
    Dat je je eigen ethiek (of gebrek eraan) veralgemeent naar alle supporters, zegt meer over jou dan over die andere - zogenaamde schijnheilige - supporters.
    Als ik jouw redenering volg, dan droom jij ervan ooit Koning éénoog in het land der blinden te zijn.
    Gun ook het licht in ander mans ogen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws