Alderweireld trekt aan alarmbel: Misschien moet daar eens over nagedacht worden

    Alderweireld trekt aan alarmbel: "Misschien moet daar eens over nagedacht worden"

    woensdag 7 november 2018 om 21:52

    Vrijdag maakt bondscoach Roberto Martinez zijn selectie bekend voor de Nations League-duels tegen IJsland en Zwitserland. Toby Alderweireld is er sowieso bij, maar enkele andere Rode Duivels sukkelen met blessures.

    Volgens de centrale verdediger van Tottenham Hotspur is de Nations League compleet overbodig. Hij trekt dan ook aan de alarmbel. "We hebben bij de Rode Duivels een heel brede kern. We moeten die blessures kunnen opvangen. Het zegt natuurlijk wel iets over de intensiteit van ons seizoen. We spelen om de drie dagen een wedstrijd en dat is veel", verklaarde Alderweireld tegenover Sporza.

    "Met de Nations League komt er nog een toernooi bij en zo blijven er maar wedstrijden bijkomen. Misschien moet daar toch eens over nagedacht worden. Dit is voor spelers in de Premier League een heel zware periode. Maar goed: de kern van de Duivels is breed, andere spelers moeten zich nu tonen", besloot de verdediger van Tottenham.

    Lees ook: 'Manchester United maakt van Rode Duivel transferprioriteit'

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 21:59
    voor dat geld, geen reden tot klagen!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 22:04
    Anders zouden er oefenmatchen zijn en aan de trainer om te zien welk belang dat die wedstrijden hebben. Zich kwalificeren of nieuwe spelers systemen uit proberen
    Vind ik leuk
    RD +797
    woensdag 7 november 2018 om 23:22
    Voor het geld hebben ze puur in theorie niet gekozen. Als mijn baas 100k voor mijn neus legt, teken ik ook.
    Het is een feit dat dit systeem zeer belastend is. Dus vergeet de geldzaken alstublieft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:22
    Er zijn mensen die elke dag het beste van zichzelf moeten geven, vijf dagen per week, 8 uur per dag en dat voor een loon van zo'n 2500-3000 euro of zo'n 36 000 euro per jaar. En dan zijn er mensen zoals Alderweireld die zo' 2 500 000 per jaar opstrijken. Wie moet er dan klagen? Mensen die om de drie dagen tegen een bal moeten stampen en een massa geld krijgen, of sukkelaars die voor veel minder veel harder moeten werken.
    Vind ik leuk
    RD +797
    donderdag 8 november 2018 om 00:25
    De reden dat die mannen zoveel geld kunnen verdienen is omdat voetbal de meest gemondialiseerde sport ter wereld is.
    Wij supporters zijn een belangrijke reden hiervoor.
    Ik stel enkel vast dat wanneer mijn baas die bedragen voorlegt, ik sowieso zou tekenen en iedereen zou dat doen waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:20
    Maar jij zou dan waarschijnlijk niet klagen denk ik ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    Voor al de mis-verstaanders ... Alderweirld klaar niet over zijn loon he, hij kaart gewoon de overbelasting van wedstrijden aan, als grootverdieners moeten zij er iedere wedstrijd staan, maar dan moet hen ook de tijd gegeven worden om te recupereren, anders treden er kwetsuren op en dan is het ook weer niet goed ...
    Vind ik leuk
    Amongoth +162
    donderdag 8 november 2018 om 06:38
    Gaat het hier nog wel eens over iets anders dan geld, ze worden voor de nations league niet extra betaald.
    En stop met het Belgische of Nederlandse voetbal te vergelijken, met de premier league, deze is 10 keer zwaarder,
    één door het feit dat er om de 3 dagen wordt gevoetbald, en twee door de intensiteit.
    En stop in godsnaam met te lullen over geld, toont alleen maar dat je zelf te stom was, om een voetballer te worden.!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:59
    Toby ik vind jou een fantastische voetballer maar er zijn mensen die veel harder moeten werken voor heel wat minder
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws