'Volgende naam in onderzoek lekt uit, ook andere bekende makelaar verdacht'

'Volgende naam in onderzoek lekt uit, ook andere bekende makelaar verdacht'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 19:41wo 07-11-2018 om 19:41

Er is een nieuwe naam bekend geraakt in het onderzoek naar witwaspraktijken en matchfixing in het Belgische voetbal. Naast bekende namen zoals Mogi Bayat en Dejan Veljkovic wordt nu ook Evert Maeschalck in verdenking gesteld.

Dat meldt VRT. De spelersmakelaar wordt verdacht van passieve en actieve omkoping. Hij zou al zo'n drie weken geleden in verdenking zijn gesteld, maar nu pas raakte zijn naam ook bekend.

Maeschalck is één van de grote namen in het Belgisch voetbal. Hij heeft dan ook een aantal bekende spelers in zijn portefeuille. Meer bepaald gaat het om Hans Vanaken, Birger Verstraete, Björn Engels, Michael Heylen en ook Davy Roef. Die laatste werd in het dossier ook verhoord als getuige.

Eerder raakte al bekend dat Maeschalck één van de 'transferkoningen' in ons land is.

Plaats een reactie

Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 19:46
De volgende die uiteraard recht in zijn schoenen staat en niks te verbergen heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:46]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:49
Dat zal u zijn, of toch niet want u bent houd zaken achter waarvan u blijkbaar op de hoogte bent.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:51]
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 19:50
Ze zijn toch allemaal onschuldig. Ben jij ooit flik geweest ofzo.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:54]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:59
Raphael wakker worden ik begrijp uw zin niet
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 20:03
Hij denkt dat wij hier alles onder ede schrijven.
Vind ik leuk
Bart Joos +3037
woensdag 7 november 2018 om 20:10
Een mooi idee. Het zou hier veeeel minder druk worden!! :-)
Vind ik leuk
Bart Joos +3037
woensdag 7 november 2018 om 20:06
Dit is ernstig. De zoon van een topadvocaat sportrecht in verdenking stellen doet een onderzoeksrechter echt NIET lichtzinnig. Er zullen nog appels uit de kast rollen.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:17
Alleen spijtig dat ze allemaal rot zijn
Vind ik leuk
Bart Joos +3037
woensdag 7 november 2018 om 20:29
Die indruk begint helaas te ontstaan Dany. Er is te veel geld mee gemoeid en dit alles in de nasleep van het Bosman-arrest.
Vind ik leuk
Goaltje +1158
woensdag 7 november 2018 om 20:53
Lijken uit de kast vallen,
Vind ik leuk
Bart Joos +3037
woensdag 7 november 2018 om 20:54
Keuren we ook goed :-)
Vind ik leuk
Patfey +6449
woensdag 7 november 2018 om 21:45
Vertaling? Nederlands liefst, Frans of Engels zijn ook goed.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:50
Wat mij bezorgd maakt is dat de spelers weer allemaal gelinkt worden aan topploegen zoals Club ,Gent,Genk en Anderlecht
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:55
Ja want het zijn enkel de kleine ploegen die fout zijn... dream on...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:03
Ik denk dat je mijn zin verkeerd begrepen hebt. Ik heb gezegd terug in verband gebracht met grote ploegen dwz meer dan 1x en heb bewust de andere ploegen weggelaten
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:46
De mug moet nu toch bijna ontploffen of niet soms
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 19:51
Hoe rapper hoe liever. Dat ons voetbal ooit terug geloofwaardig mag worden. Ijdele hoop ik weet het.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18216
woensdag 7 november 2018 om 20:09
Voetbal is in zijn geheel al niet meer geloofwaardig. Te veel glamour, geld, ego's en misgunerij. Te weinig menselijkheid.
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 20:13
Ik weet het maar die omkoping en matchfixing liggen zwaar op mijn maag. Naïeve kloot dat ik ben/was.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18216
woensdag 7 november 2018 om 20:17
Je bent niet alleen hoor! Wacht als de put van het allerhoogste niveau gaat opengaan, - en die moment komt er sowieso - dan zullen er pas veel mensen gaan afhaken en met datzelfde gevoel zitten.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:19
Dan denk ik dat ze het profvoetbal in België beter kunnen afschaffen en terugkeren naar het semiproffessionalisme
Vind ik leuk
freeman +14159
woensdag 7 november 2018 om 20:42
Terug naar cafévoetbal dan maar met een pint en een pistolee na de match ! :-)
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:52
De tijd dat Essevee iedereen in Europa verbaasde met spelers die eerst gingen werken bij de voorzitter en daarna trainden is nog niet zolang geleden
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
woensdag 7 november 2018 om 21:17
Tegen AC Milan :-) Is helaas niet meer mogelijk Dany. Waterschei heeft met semi-profs ook ooit de halve finale van de Beker der Bekerwinnaars gespeeld en Arsenal kreeg ooit klop in Winterslag, maar het voetbal is zo geprofessionaliseerd, en de budgetverschillen zijn zo groot dat er nog maar weinig grote verrassingen zijn. Toch veel minder dan vroeger.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
woensdag 7 november 2018 om 21:51
Voila, da zal wel zijn! Laat de anderen de Superleague beginnen, wij beginnen de ‘pistolet met gekapt league’. Eens zien wie het meeste plezier zal hebben!
Vind ik leuk
freeman +14159
donderdag 8 november 2018 om 00:31
Ambiance verzekerd met nog een polonaiseke erbij ! :-)
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 20:33
Ik vrees het ook.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:25
Een like vooral voor die naïeve kloot😎
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
Bart Joos +3037
woensdag 7 november 2018 om 20:34
Naïef? Absoluut niet, enkel een oprechte liefhebber van het spelletje maar er spelen andere belangen.
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 20:41
En dat is gigantisch frustrerend. En ik betwijfel of alles echt gaat mogen bovenkomen.
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
woensdag 7 november 2018 om 21:25
Natuurlijk niet. Er zijn er altijd die de dans ontspringen. Zelfs als kind hoorde ik veel geruchten op de tribunes over belangenvermenging en omkoping. Er is geen transparantie. Ipv regels voor makelaars : boeken open, verplichte interne controle of auditfunctie en vooral verplichte externe controle. Waarom wordt er in volkssport nummer 1 altijd zo geheimzinnig gedaan over transfersommen, budgetten, lonen,... ? De reclamegelden komen wel van ons hé. Google maar eens op budgets NBA of salaries NBA. Je vindt alles terug. Maar in het voetbal kan dat niet blijkbaar.
Vind ik leuk
Toca +52285
woensdag 7 november 2018 om 21:38
Volledig mee eens makker.
Vind ik leuk
Hhti +1708
woensdag 7 november 2018 om 19:51
De heren politici en en heren van de voetbalbond hebben allemaal boter op hun hoofd, maar daar wordt niet over gepraat, want is zij die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt!! En als je de kat bij de melk zet, dan weet je het wel....
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:54
Er wordt toch niet gedanst in het voetbal 😑
Vind ik leuk
Wolf1986 +2013
woensdag 7 november 2018 om 20:03
Ik zou het vreemd vinden als er ook maar één makelaar is die 100% zuiver is.
Vind ik leuk
Heppen1J +935
woensdag 7 november 2018 om 20:11
ze vallen als bakken uit de.lucht
want ze hebben nooit niets gedaan gangsters.geen euro geef ik er aan
Vind ik leuk
E1000 +87
woensdag 7 november 2018 om 20:52
Als Bayat zijn boekje zal opendoen zal heel duidelijk blijken waar al die uurwerken van zijn verzameling "lege doosjes" naartoe zijn geweest!
Vind ik leuk
Markske +604
woensdag 7 november 2018 om 23:03
Begin het hier toch een beetje beu te geraken. Iedereen is direct schuldig of je een rede zoekt om niet meer te gaan kijken. Vertenten bekende schuld omdat hij veranderde van advocaat. Alle goed geïnformeerde hier wisten niet dat zijn advocaat de vader was van een betrokken partij. Bewijst trouwens ook hoe goed Vertenten op de hoogte was van al het gesjoemel.
Vind ik leuk
Gimini +1322
woensdag 7 november 2018 om 23:44
Dat heel voetbalgebeuren is ene grote beerput. Trouwens niet alleen in België. Heel Europa volgt de zaken hier met argusogen .
Waar veel geld mee gemoeid is ,gebeuren er "krom" toeren , zeker niet alleen in het voetbal. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vind ik leuk
Fie +493
woensdag 7 november 2018 om 23:53
Dat het stinkt dat is een feit! :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws