“Ik hoorde uit goede bronnen als je met Anderlecht belde, Bayat opnam”

“Ik hoorde uit goede bronnen als je met Anderlecht belde, Bayat opnam”

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 18:37wo 07-11-2018 om 18:37

RSC Anderlecht werkte tot vorig jaar vaak samen met Mogi Bayat. In Het Laatste Nieuws vertelt Didier Frenay, een andere makelaar, een heel aparte anekdote over Bayat bij paars-wit.

"Eigenlijk werkt hij ook niet voor spelers, maar voor clubs. Een echte makelaar is een vertegenwoordiger van voetballers. Ik heb uit verschillende goeie bronnen gehoord dat Mogi Bayat soms de telefoon opnam als je naar het kantoor van Herman Van Holsbeeck in Anderlecht belde", aldus Frenay.

De makelaar snapt daar niks van. “Kan u zich dat voorstellen? Als ik baas ben van Anderlecht, neemt niemand anders mijn telefoon op, en al zeker geen makelaar. Dát is het probleem: de clubs hebben de makelaars veel te veel macht gegeven, omdat ze er rijker van hopen te worden.”

"Niemand heeft die clubs daartoe verplicht, hé? Weet u wat nog een andere reden is? Je vindt hoe langer hoe minder echte voetbalkenners in de besturen van onze clubs. Aan de onderhandelingstafel zit ik veel vaker dan vroeger tegenover mensen waarvan ik denk: 'Die weten echt niet waarover ze het hebben.' Natuurlijk geven die hun werk graag uit handen aan makelaars die wél iets van voetbal weten en spelers voor ze gaan zoeken."

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 18:43
bei ik bij verbonden met RSCA? Mo Bayat se
Vind ik leuk
Toca +44344
woensdag 7 november 2018 om 18:43
Niet dat ik er van zou schrikken maar als het van meneer Frenay komt heb ik toch mijn twijfels. Die zit volgens mij met een groot ei in zijn broek.
Vind ik leuk
Rune1891 +4689
woensdag 7 november 2018 om 19:56
Ik denk dat er op dit moment geen enkele voorzitter, makelaar of andere bobo op zijn gemak zit...
Vind ik leuk
Toca +44344
woensdag 7 november 2018 om 19:59
Denk het ook niet. Want zij weten allemaal meer denk ik. Waar wij alleen maar gokken.
Vind ik leuk
Reagens +2533
woensdag 7 november 2018 om 18:50
Die meneer Frenay is toch een held hé.
Natrappen als de tegenstand op de grond ligt.
Frenay was anders ook goed bekend bij de clubs. Maar die deed het niet voor het geld natuurlijk. Die wou gewoon zijn voetbalkennis delen.
Vind ik leuk
9000 +431
woensdag 7 november 2018 om 18:55
K3 zong er reeds over maar niemand wou de link zien...
Vind ik leuk
Kingambo +2166
woensdag 7 november 2018 om 19:04
Oma’s aan de top of Oya Yele ?? 😂😜🤣
Vind ik leuk
9000 +431
woensdag 7 november 2018 om 19:08
Het eerste natuurlijk!
Vind ik leuk
Geofpurple +5639
woensdag 7 november 2018 om 18:56
Ik heb gehoord dat Frenay nogal vaak verzinsels verkondigd , kuh kuh :P
Vind ik leuk
Freddyploiks +13305
woensdag 7 november 2018 om 18:58
Frenay is blijkbaar jaloers en in zijn eer gekrenkt. Tegenwoordig belt men trouwens op een gsm.
Vind ik leuk
Kingambo +2166
woensdag 7 november 2018 om 19:00
Bayat ‘t zijne kik hey, de vleesklakke van Brugge, je wiet wel de boeren gelijk ze zeien hé...hei je nog ne goeie trainer t’moakt nie ut of die goe kan klappen of ut den bak komt, als die moar iet kan regelen, versta je Moy...en veur de rest nog twie wespen en 4 kevers...allee dag hé
Vind ik leuk
blondel +3024
woensdag 7 november 2018 om 19:54
Allez jong,terug aan de oppervlakte.Heb u gisteren niet gehoord met 0 op 18.Hoe kleintjes was je gisteren na de 0-4.Maar nu terug grote mond.Gij zijt echt ne zielige mens.
Vind ik leuk
Kingambo +2166
woensdag 7 november 2018 om 21:17
Nu je het zegt had het vanmorgen ook gelezen in de krant, hoe lang was het geleden dat jullie nog eens een match gewonnen hadden in de CL...ik begrijp dat jullie daarom in de wolken zijn en allerlei superlatieven gebruiken om te benadrukken dat jullie gewonnen hebben de de voorlaatste uit de Ligue 1 , Allée proficiat LUL
Vind ik leuk
Rune1891 +4689
woensdag 7 november 2018 om 21:19
Ah, daar is em weer, als je maar kan zagen op Club hé, anders is je dag niet geslaagd... trouwens al lang geleden dat ik je nog heb zien reageren op artikels van je eigen ploeg... maar daar kan je natuurlijk geen vuurtjes stoken he, lowlife
Vind ik leuk
Vlad +3399
woensdag 7 november 2018 om 22:34
Was gisteren waarschijnlijk nog te gedrogeerd om te reageren, aan zijn comment te zien zijn ze vandaag nog niet helemaal uitgewerkt, goe poeier, waarschijnlijk een witneuske😉
Vind ik leuk
DOMI +251
woensdag 7 november 2018 om 19:22
'T was misschien beter dat je dan Joske aan de lijn had. Joske Vermeulen, Tramesantlei enz, dan weet je dat je tenminste een eerlijk ventje aan de lijn hebt!
Vind ik leuk
w-b forever +1087
woensdag 7 november 2018 om 19:43
Tis van ne goeie dat het komt.Zou die gast beter zijnen bek niet dicht houden want hij is tenslotte van hetzelfde kaliber.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws