Nieuw goudhaantje voor KRC Genk? Potentieel van absolute sterkhouder

    Nieuw goudhaantje voor KRC Genk? "Potentieel van absolute sterkhouder"

    woensdag 7 november 2018 om 15:02

    Onder Philippe Clement zijn heel wat spelers uitgegroeid tot absolute sterkhouders. Denk maar aan Sébastien Dewaest en Mbwana Samatta. Maar met Bryan Heynen heeft Genk ook nog een nieuw goudhaantje in de rangen.

    De middenvelder krijgt steeds meer speelminuten bij Genk en blijft maar overtuigen. Ook bij Genk is men dol op de 21-jarige Heynen. "Bryan heeft het potentieel van een absolute sterkhouder", zegt technisch directeur Dimitri De Condé in Het Laatste Nieuws.

    "Hij is nog altijd een jonge gast, op een middenveld waar er heel grote concurrentie heerst. Maar wij spelen veel wedstrijden, dat geeft hem ook kansen. Op termijn moet hij uitgroeien tot één van de sterkhouders van het team", klinkt het.

    Ook bij de nationale beloften is hij van onschatbare waarde. Een ticketje richting het EK is dan ook zo goed als zeker voor Heynen. "Als we straks naar het EK gaan, is dat voor hem een gelegenheid om zich ook op een hoger niveau te tonen. Dat kan hij dan weer meenemen naar zijn club, om ook daar een vaste plaats als basisspeler af te dwingen", zegt bondscoach Johan Walem.

    Plaats een reactie

    K1908 +765
    woensdag 7 november 2018 om 15:08
    Dat overdrijven altijd. Genk heeft 3 sterkhouders: Pozuelo, Malynovsky en Trossard. Het niveau van de rest wordt omhoog gehaald door die 3 spelers. Wat op zich heel knap is, 3 van die spelers in een ploeg te hebben en ze nog eens te laten renderen ook.

    Stop met te doen alsof heel die ploeg later samen de overstap naar Barcelona zet...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4385
    woensdag 7 november 2018 om 15:19
    Toeschrijven aan enkel die 3 spelers vind ik iets te kort door de bocht. Ja die springen er bovenuit, maar het is wel dankzij het team in zijn geheel dat die 3 zich ook zo kunnen uitleven.

    Bekijkt het zoals witsel bij de RD, neen ik moet er niks van hebben, maar die zorgt gewoon voor de juiste balans in het team, kwijt zich perfect van zijn taak, waardoor de aanvallend ingestelde spelers zich kunnen uitleven.

    Teruggekoppeld naar Genk, valt in mijn ogen dus ook de rol van Berge en Heynen niet te onderschatten.

    Men praat dan wel vaak over die 3 genoemde spelers, ondertussen speelt Maehle een knal seizoen. Wat mij betreft de beste back in onze competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:24
    Mijn mening exact. Genk heeft buiten de 3 sterkhouders, zijn er enkele toptalenten zoals Heynen, Maehle, Paintsil en Lucumi. Of ze bij de wereldtop terechtkomen is altijd afwachten. Tielemans werd ook opgehemeld als the next best thing, maar valt zwaar tegen en dan zwijgen we over Dendoncker.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6274
    woensdag 7 november 2018 om 15:31
    We kunnen echter over Tielemans niet echt een juist oordeel vellen omdat hij gewoon mee deelt in de malaise van de club...

    Ik vrees er wel een beetje voor dat Genk in de zomer leeggeroofd gaat worden, ik hoop van niet maar vrees er toch voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:33
    Hangt er vanaf: als we CL spelen en er komen degelijke versterkingen om weer op 3 fronten mee te doen en daarbij denk ik aan de laatst 2 genoemde spelers, dan zouden er bepaalde sterkhouders wel eens willen blijven.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4385
    woensdag 7 november 2018 om 15:49
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. We delen zowaar een mening, dit moet een unicum zijn :D . Zo zie je maar dat een mauve ook kwaliteit kan erkennen bij de concurrentie. Dat je men mening deelt, wordt in de hand gewerkt natuurlijk, doordat ik een dikke pluim aan Genk geef, dat past wel in uw straatje :D
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 7 november 2018 om 15:41
    Maehle...absoluut akkoord! Wordt weinig over gesproken, ook die Colombiaan die geblesseerd is
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    woensdag 7 november 2018 om 16:59
    Maehle wordt overroepen omdat hij offensief zo sterk is en een grote motor heeft. Zoals bleek tegen Brugge moet hij op defensief vlak nog veel bijleren. Het is al wat beter dan vorig jaar, maar hij is gewoon geen top verdediger. Dankzij zijn offensieve rushes en het doelgevaar dat daardoor ontstaat en de doelpunten die dan worden gemaakt wordt hij nu plots ‘de beste back’ van België. Ik wil dat bij deze toch wel sterk nuanceren.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4385
    woensdag 7 november 2018 om 18:54
    Hetzelfde kan gezegd worden van Alexis bvb. Uiteindelijk moet een back tegenwoordig beter doen dan enkel verdedigen
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +835
    woensdag 7 november 2018 om 22:23
    dat zeiden ze ook van Meunier altijd, en zie nu..... 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:04
    Ze moeten doen zoals in Nederland en zeggen dat Real , Barcelona , Chelsea enz al 80 miljoen euro geboden hebben en hem voor 60 verkopen
    Vind ik leuk
    camargue +2332
    woensdag 7 november 2018 om 15:42
    België is toch wel het topland inzake GOUDHAANTJES en TALENTEN, alleen blijven ze allemaal niet graag in België wanneer ze dat vernemen ...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:39
    n toch loopt het bijna altijd fout met die goudhaantjes
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:55
    er bestaat geen hoger niveau dat is gazette praat. De vorm van de dag bepaald de uitslag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws