Ik begrijp niet dat Vanhaezebrouck het pas zo laat zag

    "Ik begrijp niet dat Vanhaezebrouck het pas zo laat zag"

    woensdag 7 november 2018 om 14:17

    RSC Anderlecht is er afgelopen weekend nog eens in geslaagd om te winnen. Het werd 1-2 tegen Waasland-Beveren. Echt uitgelaten waren ze bij Anderlecht niet. De Brusselaars konden namelijk alweer de nul niet houden.

    Dit seizoen kon Anderlecht amper twee keer de nul houden. Tegen STVV en Royal Excel Moeskroen. Volgens club-icoon Georges Heylens grotendeels door het gebrek aan kwaliteit achterin bij Anderlecht. "De verdediging is zoals de rest van het ploeg: middelmatig", geeft hij aan bij Het Laatste Nieuws.

    "Jongeren die alles te bewijzen hebben. En zelfs Sanneh, die zoveel miljoenen kostte, toonde zijn waarde nog niet. Het zijn allemaal geen échte toppers. Met zo'n defensie zou je middenveld dubbel zo hard moeten werken, maar ook dat ontbreekt", aldus Heylen.

    Dat Hein Vanhaezebrouck voor een nieuw systeem heeft gekozen, vindt hij een goede zaak. "In mijn tijd speelden we altijd op die manier. Het is de beste tactiek om opnieuw stabiliteit in de ploeg te brengen. Ik begrijp niet dat Hein het pas zo laat zag. Om met drie achterin te spelen heb je drie héél goede verdedigers nodig en die zijn er niet", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Johnmor +428
    woensdag 7 november 2018 om 14:23
    Tis precies of ze allemaal het warm water hebben uitgevonden...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11670
    woensdag 7 november 2018 om 14:32
    Het is wel een heel correcte analyse
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:38
    Het lijkt mij dat Heylens zich nog voorzichtig uitdrukt.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:26
    Analyse klopt als een bus. Dit zag je al voor de seizoensstart dat de kern niet kwalitatief was. En die vier verdedigers heb ik als nobele onbekende supporter al enkele weken gesuggereerd. Als je elke week goals tegenkrijgt dan is het,toch duidelijk wat er moet gebeuren. De organisatie moet terug op punt gezet worden.
    Vind ik leuk
    Johnmor +428
    woensdag 7 november 2018 om 18:04
    Da zullen we donderdag ne keer zien. Heb je de tegendoelpunten al eens op een rij gezien? Dan mag je zelfs met 5 achterin spelen...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:33
    Na 1 match tegen een wel erg zwakke tegenstander kun je niet zeggen dit is het
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:56
    Dat is de enige juiste analyse , als er tegen sterkere tegenstander in deze formatie verloren word krijgt Hein het verwijt dat hij niet achter zijn filosofie staat en teveel van systeem wisselt
    Vind ik leuk
    Toca +36589
    woensdag 7 november 2018 om 19:28
    En als er nu een nieuwe coach komt he dan zal die bij veel fans binnen ten laatste 6 maanden weer niet goed zijn. Dat is altijd zo geweest op Anderlecht.
    Vind ik leuk
    skippie +337
    woensdag 7 november 2018 om 14:58
    Iedereen zag dat, behalve HVH. Zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    woensdag 7 november 2018 om 15:31
    Wanneer Coucke & C° 15 mio uitgeeft aan verdedigers dan mag je er toch vanuit gaan dat er kwaliteit zal staan achteraan. HVH was misschien dezelfde mening toegedaan?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:45
    In mijn tijd. 1973. Toen ze nog met een varkensblaas voetbalden voor een bak appelsienen
    Vind ik leuk