Vanhaezebrouck en Preud'homme hebben zelfde probleem: Ontluisterend

    Vanhaezebrouck en Preud'homme hebben zelfde probleem: "Ontluisterend"

    woensdag 7 november 2018 om 10:30

    Zowel Anderlecht als Standard blijven dit seizoen voorlopig onder de verwachtingen. Dat ziet ook Jacques Sys, hoofdredacteur bij Sport/Voetbalmagazine. Hij ziet twee coaches die in de steek worden gelaten door de spelersgroep.

    "Hein Vanhaezebrouck en Michel Preud’homme bouwden door de jaren heen een status van onsterfelijkheid op", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine. "Twee trainers die haast nooit worden bekritiseerd. Maar mirakels kunnen zij niet verrichten. Zeker niet als er in hun ploeg naast een gebrek aan kwaliteit ook en vooral een manco aan mentaliteit schuilt."

    "Zowel Vanhaezebrouck als Preud’homme klaagden de voorbije weken over voetballers wier instelling te wensen overlaat. Kennelijk, stelde Preud’homme geërgerd vast, kunnen zij het niet opbrengen om iedere vier dagen te presteren. Ook niet bij Standard, het symbool van inzet en engagement. En niet bij Anderlecht waar de fierheid om de trui van deze aristocratische club te dragen niet meer is dan een vergeelde herinnering."

    Sys vraagt zich af hoe profs het zo kunnen laten hangen. "Ontluisterend is het om dat telkens weer te constateren. Doodmoe moeten Vanhaezebrouck en Preud’homme ervan worden om telkens weer op dezelfde nagel te kloppen. Ze zijn niet bij machte om het tij te keren. Hun woorden waaien weg in de wind. Want ze werken met rijkelijk betaalde voetballers zonder beroepsliefde. Passanten zonder clubliefde.

    Plaats een reactie

    Toca +36467
    woensdag 7 november 2018 om 10:46
    Daar is iets van. En het verschil tussen Anderlecht en standard is dat Standard al steengoede matchen heeft gespeeld dit jaar.
    De juiste mentaliteit is één van de belangrijkste kwaliteiten in de sport in t algemeen.
    Vind ik leuk
    Brick +734
    woensdag 7 november 2018 om 11:16
    Anderlecht demonstreerde ook tegen union hoor :p, neenee we moeten ons optrekken aan het feit dat we in de 2 1 tegen brugge niet van de mat werden gespeeld en in de match in genk tweede helft beter waren, tegen standaard controleerden we 90 min ( buiten die ene domme goal )onze matchen tegen middenmotors waren wel dramatisch. Gent is goeie waardenmeter zondag
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:48
    Cubliefde is vervangen in hun woordenboek door het woord euro
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9910
    woensdag 7 november 2018 om 11:23
    Dat telt niet alleen voor de spelers, vrees ik! De makelarij maakt veel stuk in het voetbal, waar zowel trainers als spelers als vee verhandeld worden...wat wil je dan nog?

    Maar ik heb al vaak een speler het logo van zijn truitje weten kussen en dat ik bij mezelf dacht: ‘doe alsof je je portefeuille uit je broek haalt en kus die...’
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14929
    woensdag 7 november 2018 om 11:28
    Euro in de meervoudige betekenis dan wel te verstaan!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:57
    Vetbetaalde spelers geeft vette spelers...
    en wat kan hen nog motiveren ?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    strat2 +177
    woensdag 7 november 2018 om 11:03
    Een portie Sa Pinto? 2e jup pro ligue, beker v.België!
    Staat nu ook weer 2e met Warschau na een 4-0 overwinning verleden week!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    JDP +271
    donderdag 8 november 2018 om 12:21
    Neen, ondanks dat, toch liever MPh
    Vind ik leuk
    hoekschop +2609
    woensdag 7 november 2018 om 11:17
    Ik zie toch een verschil tussen Anderlecht en Standard.
    Bij Anderlecht is er gebrek aan kwaliteit. Bij Standard is er een gebrek aan (de juiste) mentaliteit. Ik zag Standard voor het seizoen als titelkandidaat maar de sterren worden waarschijnlijk pas wakker in POI.
    Vind ik leuk
    SD +9363
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Beide ploegen missen spelers die hun ploegmaten kunnen en willen coachen, zonodig met harde woorden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14953
    woensdag 7 november 2018 om 11:50
    Klopt hé! Het zijn uitstekende trainers, maar ook zij kunnen van ezels geen koerspaarden maken.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3047
    woensdag 7 november 2018 om 14:15
    Haal je als club niet net dit type coach omdat ze een groep boven zichzelf kunnen doen uitstijgen? Als ze dat niet kunnen dan zie ik de meerwaarde van Hein en Michel niet in...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws