Franse media zien twee uitblinkers bij Club: Hij was doorslaggevend

    Franse media zien twee uitblinkers bij Club: "Hij was doorslaggevend"

    woensdag 7 november 2018 om 07:30

    Club Brugge beleefde in Monaco een avond om niet snel te vergeten. Blauw-Zwart won met ruime 0-4 cijfers tegen het team van Thierry Henry. De Franse media waren onder indruk van twee Bruggelingen.

    Zo gooide Hans Vanaken hoge ogen met twee doelpunten en een assist. "Vanaken deed Monaco buigen in vijf minuten tijd. Hij is niet voor niets rechtstreeks betrokken bij drie (2 goals, 1 assist) van de zes Brugse goals in deze campagne", staat te lezen in L"Equipe.

    Le Figaro noemde Vanaken 'de beul' van Monaco. "Hij had geen moeite om de koortsachtigheid van Monaco af te straffen. De 26-jarige Belg scoorde tweemaal in slechts vijf minuten tijd. Hij opende de score in afwezigheid van de verdediging. Nadien verdubbelde hij de voorsprong door ijzig kalm te blijven vanop de stip", klinkt het.

    Sterke doelman
    Daarnaast zagen de Fransen nog een opvallende uitblinker bij Blauw-Zwart, namelijk Ethan Horvath. "Dat zijn team met zo'n grote score kon winnen, ligt voor een groot deel aan hem. De Amerikaanse doelman was doorslaggevend met zijn saves, die zich afspeelden op de sleutelmomenten van de wedstrijd", aldus France Football.

    Ook Sports 24 was diezelfde mening toegedaan. "Terwijl Brugge makkelijk de zege opeiste, was het Horvath die schitterde in zijn kooi. De Amerikaan pakte uit met een geweldige redding om Diop het scoren te beletten in het begin van de wedstrijd. Daarna bleef hij heel de wedstrijd waakzaam."

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 07:59
    Proficiat club een geweldige wedstrijd en inzet. Van een rsca fan
    Vind ik leuk
    Kris1 +791
    woensdag 7 november 2018 om 08:13
    Toffe en sportieve reactie Ernedt.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:02
    Proficiat aan Club Brugge mooie uitslag.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:33
    Dank U..en hopelijk geen valse attitude

    Tot inkeer gekomen precies..

    We gaande beter ook zo te keer gegaan thuis..verkeken kans op 6 punter ipv 4 nu..

    Opsteker van de avond : Horvath die een berepartij speelt en ons recht houdt
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 08:48
    Horvath zag er alweer een paar keer onzeker uit,maar net zoals tegen Genk doet hij een belangrijke save. Het is gezegd,goeie lijnkeeper mag gezegd maar uitkomen en hoge ballen blijven een groot probleem. Straalt weinig karakter uit en gaat ons sowieso nog punten kosten. Voor de rest goeie wedstrijd van hem en club.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:15
    Paar keer onzeker? Pakt een paar schuivers op topwijze..

    De goals die we binnen krijgen tegen Madrid en Dortmund waren misschien door hem gepareerd..

    En gaat de verdediging beter doen spelen..

    Maar is geen keeper van wereld klasse.anders zat hij niet bij ons..

    Daarvoor oogt hij te braaf en onbeholpen..net of hij in zijn broek gekakt heeft.. 😊


    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 09:22
    Deed idd twee mooie reddingen maar loste ook weer knullig een bal en was ook weer onzeker op hoge ballen. Ik zag hier dat hij een 9 kreeg wat overdreven was. In de kranten noemden ze zijn optreden goed maar onzeker........nagel op de kop en zo is hij ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:49
    Van jouw moet ik geen dank krijgen gaby ,ik supporterde voor Club Brugge en niet voor jouw .En ik ben al ingekeerd van mijnkindertijd als voetbalfanaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:16
    Niet voor jou....
    Vind ik leuk
    Patfey +5251
    woensdag 7 november 2018 om 09:20
    6 of zelfs 7 punten, en in dat laatste geval zelfs nog echt in koers voor EC. Tof voor Brugge en van mij gegund, al ben ik zeker geen fan, en goed voor onze coëfficiënt, dus voor iedereen.
    Vind ik leuk
    DOMI +121
    woensdag 7 november 2018 om 08:53
    Sterke wedstrijd van Horvath! Voor de eerste keer dat een doelman ook punten pakt en je ziet meteen het resultaat.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14952
    woensdag 7 november 2018 om 09:56
    Vanaken heeft zijn transferbedrag enorm de hoogte ingejaagd, net als Wesley. Knappe prestatie, mooi voor het Belgische voetbal!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:42
    Horvath verdiend die erkenning na een zeer moeilijke periode voor hem en van Vanaken zijn we het intussen al gewoon.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:53
    Ik moet eerlijk zijn en heb van al hun champions league wedstrijden al genoten.Voor hetzelfde geld hadden ze nog een punt of 2 meer kunnen hebben.Dit had zeker verdiend geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws