De dag van Monaco nog niet zwaar genoeg, voorzitter naar de cel

    De dag van Monaco nog niet zwaar genoeg, voorzitter naar de cel

    dinsdag 6 november 2018 om 22:50

    Dmitri Rybolovlev heeft de vernedering van AS Monaco door Club Brugge niet live gezien in het stadion. Terwijl Blauw-Zwart de ploeg uit het Prinsdom een 0-4 bolwassing gaf, zat de voorzitter van Monaco in de cel. Dat schrijft Nice Matin.

    De aanhouding van Rybolovlev kadert in het onderzoek naar corruptie. Mogelijk heeft het te maken met de zaak Propere Handen. Rybolovlev heeft ook invoed bij Cercle Brugge.

    Dinsdag voor de match werd de sterke man van Monaco opgepakt en verhoord. Er was toen al een huiszoeking bij hem gedaan. Het Franse parket ontkent noch bevestigt momenteel waarom Rybolovlev is opgepakt.

    Bij Le Monde klinkt het dat de Rus een geheim netwerk heeft met lokale autoriteiten. Hij zou onder meer minister van Justitie Philippe Narmino in zijn zak hebben. Verder wordt Rybolovlev gelinkt aan een corrupte sponsordeal met AIM.

    Plaats een reactie

    dinsdag 6 november 2018 om 23:18
    goed bezig VP! ze hebben paar getoond en was wel degelijk aanwezig en heeft nix met propere handen te maken!!! lees: sporza!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 00:32
    Als ge Sporza leest, dan staat er weldegelijk dat hij niet aanwezig was in het stadion...
    En de man die ze een paar keer in beeld brachten tijdens de wedstrijd en waarvan de sporza reporter zei dat het de voorzitter was van Monaco, zag er volgens mij ander uit dan op de foto hierboven ... Mogelijks heeft de commentator zich dus vergist tijdens de wedstrijd ...
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    woensdag 7 november 2018 om 01:57
    Niet dat het echt belangrijk is maar de uitzending liep op Vier en niet op Sporza. De reporter was maw geen Sporza reporter.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 02:58
    Ik denk dt de reporter de reserve voorzitter bedoelde. Indien het te maken heeft met propere handen., welke belangen heeft hij in Belgie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 03:02]
    Vind ik leuk
    MrComment +1898
    woensdag 7 november 2018 om 07:13
    Heb jij het artikel wel gelezen? Er staat toch duidelijk in dat hij invloed heeft in Cercle Brugge.
    Zelf al stond dat er niet in. Je zou toch moeten weten dat hij ook eigenaar is van Cercle. Er is een reden waarom ze Cercle nu al lachend FC Monaco B noemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 03:02
    Ik denk dt de reporter de reserve voorzitter bedoelde
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 23:19
    Zonder voorzitter een cleane wedstrijd en dan wint Brugge.
    Wat is er nog meer mogelijk voor ons kleine landjes als het clean wordt? :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws