Historische avond in Monaco, Club Brugge mag dromen van overwintering

    Historische avond in Monaco, Club Brugge mag dromen van overwintering

    dinsdag 6 november 2018 om 20:48

    In de Champions League beleefde Club Brugge een droomavond. Op het veld van AS Monaco won het met 0-4. Door de zege lijkt de Europese lente halen plots heel reëel.

    Dat AS Monaco ziek is, is al een tijdje duidelijk. Enkele weken geleden werd Leonardo Jardim al bedankt voor bewezen diensten en werd Thierry Henry in huis gehaald. Helaas voor de ploeg uit het Prinsdom is de voormalige chouchou geen wonderdokter.

    De mannen van Henry werden dinsdag overlopen door Club Brugge waar Ethan Horvath terug tussen de palen stond en ook Ruud Vormer weer mocht beginnen. Youri Tielemans en Nacer Chadli, die bij AS Monaco mochten beginnen, zagen in de eerste helft sterretjes. Uitblinker Hans Vanaken opende al na 12 minuten de score.

    5 minuten later was Vanaken weer aan het feest. Hij zette een strafschop om. Voor de rust was de match al gespeeld. Wesley zorgde voor de 0-3. 

    In de tweede helft kwam er geen Werder Bremen-Anderlecht-scenario. Blauw-Zwart speelde de match volwassen uit. Henry gunde nog enkele jonkies een kans. Bij Club Brugge was er nog een kleine domper op de feestvreugde. Thibault Vlietinck moest geblesseerd naar de kant. In de absolute slotfase maakte Vormer de Brugse avond nog wat mooier en zette de 0-4 eindstand op het bord.

    In zijn groep telt Club Brugge nu vier punten en staat derde. Monaco staat laatste met één punt. Als de Fransen in hun laatste twee matchen maximaal drie op zes pakken, speelt Club Brugge na Nieuwjaar nog Europees voetbal. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 6 november 2018 om 20:52
    Proficiat club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:55
    Hulde. Grote klasse. Goed voor Club en goed voor de belgische punten.
    Vind ik leuk
    Genome +349
    dinsdag 6 november 2018 om 20:52
    Proficiat Club met de broodnodige punten!

    Na het gelijkspel tegen Genk en nu de overwinning op Monaco lijkt Brugge opnieuw aan te knoppen met een mooie reeks, na een moeilijke oktobermaand. Hopelijk kunnen ze hun efficiëntie van vanavond meenemen naar de volgende CL-matchen. Ze hebben door deze overwinning toch hun verloren punt tegen Dortmund dik terugverdiend.

    Als voetballiefhebber was dit toch huilen met de pet op. Eén van de minste CL duels die ik al gezien heb in de laatste jaren. Buiten de vier doelpunten weinig tot niks te beleven. Eigenlijk zou een droge 0-0 hier niet misstaan. Het was een wedstrijd waar je het niet bepaald warm van kreeg en waar je moeilijk de aandacht bij kon houden. Gelukkig was het vandaag de warmste zesde november sinds de eerste weermetingen in België om me vandaag toch ergens aan op te warmen.

    De drie punten zijn binnen en dat is het enigste wat ik ervan wil onthouden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:58
    @ Genome: een droge 0-0. Hoe kan je dan 4 doelpunten verklaren?
    Vind ik leuk
    Rebel +1029
    dinsdag 6 november 2018 om 21:03
    Zwakte van belofte Monaco ?
    Vind ik leuk
    Genome +349
    dinsdag 6 november 2018 om 21:05
    100% efficiëntie. Op basis van het spelpeil en het bekijken van de wedstrijd zou je eerder een 0-0 verwachten dan een 0-4 of 4-0. Het is vooral bedoeld als 'beeldspraak'. Als niet Club supporter kan ik deze mooie overwinning niet euforisch opnemen. Ik gun het jullie wel van harte. Hopelijk doen de andere donderdag ook hun best om de drie punten in eigen rangen te houden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1904
    dinsdag 6 november 2018 om 21:19
    Geloof nooit dat u neutraal sup bent ,uw commentaar kan ook samengevat worden weinig interesse in club brugge ,maar je kon in de 2e time naar de match die niet meer dan 0-0voorstelde gekeken hebben voor ons was ze een feest als sup van brugge
    Vind ik leuk
    Genome +349
    dinsdag 6 november 2018 om 21:39
    Ik ben inderdaad geen Club supporter zoals ik hierboven al vermelde, maar als Belgische clubs Europees spelen probeer ik altijd mee te supporteren, objectief en neutraal te zijn in mijn reacties en analyses.

    Ik kan u dus verzekeren dat ik de volledige wedstrijd gezien heb en dat mijn mening geldt voor de 90 minuten.

    Maar ik kan het zeker plaatsen dat dit een feest moet zijn voor Club-supporters. Drie punten halen in een CL-duel is altijd mooi meegenomen. Dus ik zou zeggen geniet ervan!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    vampire81 +1093
    dinsdag 6 november 2018 om 22:13
    uit je meerdere hierboven staande berichten is het zeer duidelijk uit te halen dat je het ze helemaal niet gunt, dat kan en dat mag ook maar durf er ten minste eerlijk voor uit te komen, erg zielig
    Vind ik leuk
    Genome +349
    dinsdag 6 november 2018 om 22:33
    Ik vind het zeer goed dat Club vandaag punten gepakt heeft zowel voor hun als voor het Belgische voetbal. Want zulke resultaten zijn ook goed voor de andere Belgische ploegen.

    Je hoeft me dus geen woorden in de mond te leggen of mij zielig te noemen omdat mijn mening - zo te zien niet in jouw kraam past. Ik begrijp zelf niet dat je mijn reacties als iets negatief oppakt. Ik denk dat ik hierboven een eerlijk beeld probeer te schetsen van de match.

    Als neutrale kijker kan moeilijk beginnen beweren dat ik het een goede wedstrijd vond terwijl dat helemaal niet zo was maar de drie punten gun ik ze zeker en vast.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    blondel +2577
    woensdag 7 november 2018 om 13:24
    Vind dit een eerlijke analyse.Maar ja ,sommige brugse supporters zijn nogal vlug op hun teentjes getrapt.Enig realisme is hun onbekend.Vond het als brugs supporter ook geen goede match,maar wel prettig om eens te winnen en hoe is niet van belang.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    dinsdag 6 november 2018 om 22:24
    Kruip terug onder u steen
    Vind ik leuk
    Genome +349
    dinsdag 6 november 2018 om 22:38
    Beleefd blijven Boerken! Geniet toch eens gewoon van de overwinning!
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 7 november 2018 om 00:26
    Ik hou het nog beleefd , en geniet zeker van de overwinning ! Net zoveel jij op onze reacties die je bewust oproept
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:53
    Prachtig voor Club ,prachtig voor Belgisch voetbal en het coëfficient
    Vind ik leuk
    Toca +36467
    dinsdag 6 november 2018 om 20:53
    Proficiat Club en de normale supporters waar er hier ook wel een paar rondhangen. 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:00
    Nu is het aan de andere Belgische ploegen
    Vind ik leuk
    freeman +11505
    dinsdag 6 november 2018 om 21:19
    Een Belgisch paar of een Duits paar ....? :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:32
    De anderen hangen nog aan den toog... En dat uw ploeg het donderdag ook goed mag doen, voor 1 keer telt enkel het resultaat.
    Vind ik leuk
    Toca +36467
    dinsdag 6 november 2018 om 21:37
    Denk het want k zie ze hier niet tussen staan. 😄😄
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:47
    Merci Toca !
    Vind ik leuk
    BST83 +751
    woensdag 7 november 2018 om 15:58
    Thx Toca!!! Succes morgen ook!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2818
    dinsdag 6 november 2018 om 20:53
    Dromen? Monaco moet minstens 4 punten pakken nu tegen Dortmund en Atletico en dat zie ik nu niet direct gebeuren
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 00:04
    Club gaat thuis nog eens winnen van Atletico.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:56
    Komaan Genk, Anderlecht, Standard. Ook winnen en Europees overwinteren zit er ook voor jullie dik in. En het hoeft niet met 4 goaltjes verschil te zijn. One nation, four teams in Europe. Go for it.
    Vind ik leuk
    Rebel +1029
    dinsdag 6 november 2018 om 21:04
    En je meent het 😂😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:34
    Yes I do.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:56
    Dikke proficiat
    , dubbel dik in de sacoche
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14929
    dinsdag 6 november 2018 om 20:58
    Proficiat aan iedereen van Club! Een paar mooie doelpunten en een Europese overwintering in aantocht. Dat Monaco een kaartenhuis is momenteel, mogen we wat mij betreft eens selectief vergeten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:04
    @Lord, in een Monegask kaartenhuis worden ook dikwijls beleggingen gedaan. Maar ........niet altijd rendabel. Echt spijtig dat Gent niet meer Europees aktief is. Anders konden we voor 5 op 5 gaan.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14929
    dinsdag 6 november 2018 om 21:34
    Als we in die heenmatch tegen Bordeaux de kansen hadden afgewerkt dan zaten we erin. Daar hebben we 't laten liggen, spijtig genoeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:27
    Thx lord van VP! 👑
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 21:38
    Volledig mee eens, proficiat FCB.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2261
    dinsdag 6 november 2018 om 21:09
    Het smurfenvliegtuig heeft geluk gebracht :-) Proficiat Club, als het goed is, mag het ook gezegd worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:12
    Had ik het u niet gezegd Azraêl verliest altijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:09
    Zwak Monaco of niet, je moet het toch maar doen hé proficiat aan mijn ploeg fcb hopelijk winnen de andere ploegen ook allemaal goed voor de volgende jaren Europees voetbal met veel Belgische ploegen
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:11
    Sterk club Brugge tegen zeer zwak Monaco 0-4 ! Proficiat ! Leuk voor de belgische coefficient 👍👍
    Vind ik leuk
    Knightofh +516
    dinsdag 6 november 2018 om 21:14
    Dikke dikke dikke proficiat Brugge!
    Vind ik leuk
    Knightofh +516
    dinsdag 6 november 2018 om 21:15
    Geniet van deze overwinning... Nog zeer lang!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:19
    niet te lang zaterdag is er de volgende match al
    Vind ik leuk
    Knightofh +516
    dinsdag 6 november 2018 om 21:26
    Zelfs dan nog. Zo'n overwinning moet je koesteren hoor en trots erop zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:29
    Wij wel maar de spelers moeten zaterdag weer gefocusd zijn
    Vind ik leuk
    jericho666 +2261
    woensdag 7 november 2018 om 19:35
    Hopelijk geen +4000 dagen lang :-)
    Vind ik leuk
    hoekschop +2609
    dinsdag 6 november 2018 om 21:23
    Heb het niet gezien maar ongelooflijke uitslag. Proficiat Club!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9910
    dinsdag 6 november 2018 om 21:23
    Proficiat aan Club! Straffe prestatie!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:26
    Mooi resultaat. Ik ben supporter van Anderlecht maar ik geniet van elke overwinning van onze Belgische ploegen. Vlaams of Waals maakt me niet uit. Deze overwinning is goed voor de Belgische coëfficiënt, alle ploegen kunnen er maar voordeel mee hebben. Club moest niet eens goed spelen om te winnen. Het had na 10 minuten zomaar 2-0 kunnen staan en eigenlijk 1-0 moeten zijn. Gelukkig een supersave van Horvath. Maar wat we telkens in de kranten lezen als onze Belgische ploegen in de CL weer maar eens verloren hebben....in de CL moet je efficiënt zijn en uw kansen afmaken. En daar zat het verschil vandaag. Een 0-4 zonder Vossen, Schrijvers, Danjuma, Dennis,... mooi toch. En een Rits die toch weer een goede match speelde. Als Anderlechtsupporter nog altijd 'boos' omdat die niet bij ons zit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 22:40
    Heb het in de transferperiode gezegd he analist : Rits is de best mogelijke Belgische middenvelder voor onze kern. En zelfs nog beter dan verwacht. Typisch zo'n speler die nog beter speelt met betere rondom hem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 23:43
    Heb ik toen ook gezegd: Schrijvers en Rits naar Anderlecht. Maar die kochten Musona en Makarenko. En trots dat ze waren op hun elvendertig transfers. En zich dan maar afvragen waar het misliep. Door zulke Belgische talenten gewoon naar de grootste concurrent te laten vertrekken, zonder zelf te willen doordrukken om ze zelf bij de ploeg te halen. En dan nog eens Belgen, want Coucke wou toch Belgen. Awel, hij heeft zich er twee goede aan zijn neus laten voorbijgaan.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 00:00
    Anderlecht heeft wel degelijk beiden willen halen.......Alleen deed toen de ronde dat het enkel was om Belgen op het blad te hebben. Rits en schrijvers kozen voor club en ook Gerkens wou liever naar club. Club had van lerberghe ook moeten houden om in de verdediging te spelen samen met Mechele en poulain.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:21
    Zoals ik het begrepen heb had Anderlecht interesse, maar waren ze geen toptargets en drongen ze ook niet aan. Als een speler voelt dat club A interesse heeft maar dat ze u eerder zien als het vijfde wiel aan de wagen en club B laat merken dat ze u echt willen, dan is de keuze rap gemaakt. Anderlecht heeft de kaas van zijn brood laten eten hier. Als ze echt interesse hadden, zouden ze serieus mee in de dans gesprongen zijn. Maar dat deden ze onbegrijpelijk niet.
    Vind ik leuk
    Patfey +5251
    dinsdag 6 november 2018 om 21:30
    Super. Dikke proficiat, maar jammer van de weggegooide punten in de eerste drie matchen, anders had er nodig meer ingezeten. Al moet ook toegegeven worden dat niet voorbij een Borussia en een Atletico, allebei in grote vorm, kunnen, geen oneer is.
    Vind ik leuk
    Vlad +2213
    dinsdag 6 november 2018 om 21:33
    Goed gesmurft 😜
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:37
    En niemand die nog spreekt over de doelmannen van Club. Proficiat voor Horvath. 2 cruciale reddingen en een clean sheet.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 00:02
    Hij zag er in het begin toch weer niet goed uit.
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1017
    dinsdag 6 november 2018 om 22:49
    4 punten,hoogst waarschijnlijk overwinteren in Europa, het was genieten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws