Real Madrid had helemaal geen nieuwe doelman nodig

    "Real Madrid had helemaal geen nieuwe doelman nodig"

    maandag 5 november 2018 om 21:15

    Thibaut Courtois heeft het nog niet onder de markt bij Real Madrid. Het team verkeert in crisis en hijzelf moet nog altijd Keylor Navas van zich afschudden. Volgens Djibril Cissé had Courtois zich de reis kunnen besparen.

    De voormalige Franse international vindt de transfer van Courtois naar Real helemaal niet nuttig. "Courtois? Het was bij Real niet nodig om een nieuwe doelman te halen", zo verklaart hij bij RMC Sport.

    Meer nog: net nu Courtois is weggegaan bij Chelsea lijkt het daar terug te draaien. Heeft hij zijn keuze te snel gemaakt? "Courtois moet nu toch al wat twijfels hebben over zijn transfer. Chelsea zitten grote stappen voorwaarts en zijn huidige ploeg niet."

    Na de ontslagen Julén Lopetegui lijkt ook interim-coach Santiago Solari geen onbetwiste titularis te maken van Courtois. Het is voor de Rode Duivel nu afwachten wie de nieuwe trainer wordt.

    Plaats een reactie

    maandag 5 november 2018 om 21:46
    zo zeveraar!!! Cissé is ook buitengepest bij Liverpool, door zijn hautaine gedoe!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:28
    Maar hij heeft wel gelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:28
    Hij heeft wel een punt ,Real heeft 2x CL gewonnen met Navas en dus was er geen nieuwe eerste doelman nodig . Over de rest wil ik me niet uitlaten
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:29
    3x CL ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:38
    Ja ok sorry ,maar je begrijpt me wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 00:27
    De vraag is echter: hebben ze 3x de CL gewonnen DANKZIJ Navas? Of ONDANKS Navas? 🤔
    In ieder geval heeft Navas altijd ter discussie gestaan in Real ...
    Maar volgens mij is Courtois toch de nummer 1 bij Real.
    Kijk maar eens naar heel wat vergelijkingen bij andere ploegen in gans Europa:
    Als een voormalige eerste keeper wordt verdrongen door een nieuwe nummer 1 in de ploeg, dan speelt deze meestal wel de bekerwedstrijden (Europees en/of Nationaal).
    Navas mocht (op 1 uitzondering na?) enkel tot het einde van de zomertransferperiode tijdens de competitie in doel staan. Real wou een degelijk Back-up behouden voor hun nieuwe nummer 1. Als Courtois onmiddellijk in doel had gekomen, dan had Navas waarschijnlijk een transfert geforceerd.
    De nieuwe hoofdtrainer (Martinez na de volgende interlands in november?) zal dan vermoedelijk tijdens of na de wintermercato de keuze definitief moeten maken (naargelang of ze een andere degelijke nummer 2 kunnen halen).
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 00:30
    We zullen zien, maar de situatie nu is niet gezond met 2 concurrerende doelmannen en en ploeg op dool
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 00:37
    Dat de ploeg op dool is, heeft weinig met de doelmannen te maken.
    Eerder het gemis van een speler à la CR7.
    Ik snap.nog altijd niet waarom ze Bale zoveel betaald hebben ... Welke meerwaarde brengt hij? En waar staat hij nu? Hij ging nu toch de man worden nu CR7 weg is?
    Nee, de ploeg is op zoek naar een nieuw systeem. Maar niemand weet daar nog wat het is om een ploeg in aanvallend opzicht op sleeptouw te nemen. CR7 heeft dit jaar en dag gedaan. Niemand moest zich daar iets van aantrekken ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 00:43
    Als je een ploeg wil neerzetten moet je wel beginnen met een vaste doelman voor de automatismen en de verdediging laat ook te wensen over. Aan CR7 kon je de bal aan kwijt en dat missen ze nu een aanspeelpunt
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 01:00
    Klopt. En in de competitie is Courtois de vaste doelman, en in de beker Navas.
    Dit gebeurt bij enorm veel ploegen.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1683
    dinsdag 6 november 2018 om 07:40
    Is toch ook een beetje ondanks Navas. Maar toe gegeven, in de finales stond hij er.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws