Pro League reageert op handboeigebaar: Waardig en sereen omgaan met situatie

    Pro League reageert op handboeigebaar: "Waardig en sereen omgaan met situatie"

    maandag 5 november 2018 om 18:53

    De Pro League roept op tot sereniteit een waardigheid. Dat gebeurde in een mededeling aan het persagentschap Belga waarin de Pro League reageert op de gebaren van enkele spelers afgelopen weekend.

    Onder meer Adrien Trebel (Anderlecht), Sebastien Dewaest (Genk) en Dylan De Belder (Cercle Brugge) maakten afgelopen weekend een handboeigebaar op het veld. Dat was om hun makelaar Mogi Bayat een hart onder de riem te steken. De Pro League heeft echter moeite met die gebaren.

    "De Pro League benadrukt dat het gaat om een individueel initiatief van enkele spelers, waar ze zich ondubbelzinnig van distantieert", staat te lezen in de mededeling. "Zonder enige afbreuk te willen doen aan de vrijheid van meningsuiting, herhaalt de Pro League zijn bezorgdheid inzake het lopende onderzoek. De Pro League roept alle actoren - spelers inbegrepen - op om waardig en sereen om te gaan met deze situatie."

    Plaats een reactie

    maandag 5 november 2018 om 19:00
    De betrokken spelers verliezen ook centen zeker.
    Vind ik leuk
    JDP +271
    maandag 5 november 2018 om 19:42
    Vrijheid van mening : prima. Maar Denken ze nu echt dat de gemiddelde TV-kijker ook maar het minste begrip heeft voor het feit dat een verwend en te veel betaald voetballertje op een veld hulde brengt aan een criminele zichzelf verrijkend ettertje? Dat is dan onze vrijheid van mening.
    Vind ik leuk
    joris II +125
    maandag 5 november 2018 om 19:43
    Was om aan te tonen dat hij nog een Rolex te goed heeft.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    maandag 5 november 2018 om 20:03
    Veel van de betrokkenen zitten nu bijna een maand in den bak.
    Je moet in België al heel wat mispeuterd hebben voor je een maand moet zitten. Ik vraag me toch af of dat voor veel van de verdachten niet zwaar overdreven is.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:12
    Schorsen die onnozelaars.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:15
    Hoekschop, ze zullen goed weten waarom ze ze vasthouden. Niemand zit zo lang als hij onschuldig is.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    maandag 5 november 2018 om 21:13
    Tuurlijk zijn ze niet onschuldig. Maar als jij morgen vroeg op weg naar je werk in elkaar geslagen wordt dan lig jij 3 weken in een ziekenhuisbed terwijl de dader gewoon in zijn eigen bed slaapt. Ik blijf erbij, voor ze je in België een maand in den bak steken moet je al heel wat mispeutert hebben. Een gewone fraudeur wordt niet zo hard aangepakt.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14965
    maandag 5 november 2018 om 20:58
    Wie wil zo’n hypocriet nog verdedigen zeg... Waarschijnlijk zelf zwart geld in de pocket.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws