Preud'homme maakt de verwachtingen niet waar: ''Rapport is negatief''

    Preud'homme maakt de verwachtingen niet waar: ''Rapport is negatief''

    maandag 5 november 2018 om 13:10

    Standard ging zondag op Sclessin met 0-2 onderuit tegen Royal Antwerp FC en zakte daarmee uit de top-6. Voor het seizoen werd er veel meer verwacht van de Rouches. Peter Vandenbempt vindt de 20 op 42 onder Michel Preud'homme ook ondermaats.

    Preud'homme heeft na 14 speeldagen amper één punt meer gepakt dan voorganger Ricardo Sa Pinto. ''Qua cijfers is dat zeker niet veel beter, qua mentaliteit vaak ook niet. Qua kwaliteit van het spel ook maar af en toe. Soms is het geweldig geweest, zoals die wedstrijd tegen Club Brugge. Het was ook best sterk tegen Genk bijvoorbeeld, maar zakte te vaak ook diep onder de ondergrens. Zoals in Eupen of in Waregem in de midweek'', duidt Vandenbempt tegenover Sporza.

    Vandenbempt kan dan ook niet anders dan tot de conclusie komen dat het onvoldoende is. ''Het rapport van Preud'homme na de heenronde is gewoon negatief. Alleen zal je horen dat de evaluatie binnen de club toch een stuk positiever is dan een jaar geleden. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het project met een toekomstvisie dat nu is uitgetekend. Ik denk dat de ploeg van Standard er over een jaar helemaal anders zal uitzien.'''

    Hoewel er verzachtende omstandigheden zijn, zou het een blamage zijn mocht Standard geen Play-Off 1 halen. ''Er zijn wat excuses zoals de blessures van Mpoku en Lestienne, die nog helemaal moet terugkomen, Carcela die zijn niveau niet haalt, de totale mislukking van Orlando Sa. Maar ondanks dat alles is het voor dit Standard en Preud'homme onvergeeflijk als je niet minstens in de top 6 staat'', besluit Vandenbempt.      

    Plaats een reactie

    TageMeister +5033
    maandag 5 november 2018 om 13:14
    Brave analyse
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:17
    Carcela zijn interview zei ook veel gisteren!!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    maandag 5 november 2018 om 13:57
    Michel is ook gewoon geen trainer voor korte termijn resultaten. Is iemand die het moet hebben van opbouwen. Doet standard mee voor de titel. Jazeker, Michel zet op termijn altijd iets sterk neer. Maar het zal meer tijd vragen dan 1 seizoen.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1663
    maandag 5 november 2018 om 19:21
    Ik zie er ook wel niet het vuur in dat hij voor zijn afwezigheid wel nog had. Ik denk dat hij aan het uitbollen is om meer achter de schermen bezig te zijn.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 5 november 2018 om 14:26
    Sa Pinto, ik mis die clown.
    Vind ik leuk
    Chroom +336
    maandag 5 november 2018 om 14:49
    Die clown staat er nog altijd, er staat alleen een andere kop op.
    Vind ik leuk
    Frefke +630
    maandag 5 november 2018 om 16:48
    Je kan MPH toch niet veel verwijten... Al gezien hoe die terguggekeerde vedetten tekeer gaan. Carcela die speelt als hij goesting heeft, maar momenteel weing goesting. En Sa, dat was een gesel voor elke verdediging, nu kan die niks meer of kan het toch niet meer laten zien.... Mpuku etc.
    Vind ik leuk
    t757498 +616
    maandag 5 november 2018 om 17:13
    Het ergste vind ik nog de uitspraak van Filip Joos. Die zei dat na hetgeen hier reeds aan de gang is met het Belgisch Voetbal schandaal .Mbokani die alleen op Ochoa afkwam en zijn schot tegen de paal ging dat Mbokani graag Ochoa ziet en de bal tegen de paal trapte.Dit wil zoveel zeggen dat hij hem Expres gemist heeft .Joos moet nog een beetje meer olie op het vuur smijten .Vooraleer hij zo een commentaar heeft zou hij beter zijn woorden wikken en wegen
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    maandag 5 november 2018 om 19:51
    Niet verrassend he. De collectie idiote uitspraken getekend Joos zijn tegenwoordig van die omvang, dat men er niet meer begint van op te kijken
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:49
    Inderdaad, MPH bakt er niet veel van, te weinig kwaliteit bij spelers en staf. Als je die Ferrera ziet zitten, daar wordt je als speler niet vrolijk van.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:50
    T75... komt het echt niet bij u op dat dat ironisch bedoeld is? Echt niet?
    Vind ik leuk
    t757498 +616
    maandag 5 november 2018 om 18:09
    ironisch of niet zijn uitspraak was ongepast
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 00:57
    Ik heb nooit begrepen waarom analisten en journalisten Standard bij het begin van het seizoen tot de top kandidaten voor de titel noemden.
    Dit terwijl de resultaten en het spelniveau tijdens de oefenwedstrijden gewoon niet goed waren enerzijds, en Preud'homme zèlf er enorm over kloeg over het tegenvallende niveau van zijn ploeg toen, anderzijds. Hij heeft toen ook,enkele malen afgegeven op zijn voorganger dat sommige zaken gewoon beneden niveau waren (bv conditie).
    Standard is eind vorig seizoen vooral boven zichzelf uitgestegen.
    Volgens mij enkel door het enthousiasme van de coach, niet door zijn kunde ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws