'Als er een jury was en die had een winnaar moeten aanduiden, waren zij het'

    'Als er een jury was en die had een winnaar moeten aanduiden, waren zij het'

    maandag 5 november 2018 om 11:45

    De topper van Speeldag 14 tussen Racing Genk en Club Brugge eindigde op een 1-1 gelijkspel, een uitslag waar beide teams wel mee kunnen leven. Toch vond Het Laatste Nieuws dat de bezoekers aanspraak konden maken op meer.

    Beide coaches konden leven met een puntendeling. Toch vond het dagblad dat Blauw-Zwart de betere ploeg was in de Luminus Arena. 'Maar was er zaterdag een jury en had die een winnaar moéten aanduiden, dan zou de zege naar Club gegaan zijn', klinkt het.

    Genk had het knap lastig met de tactiek van Ivan Leko. 'Ook al redde Horvath met een knappe voetreflex een punt - wat zal dat coach en bestuur deugd hebben gedaan - , Club was sterk in Genk. Op geen enkel moment weggespeeld. Meer nog, Club domineerde. Voor rust met veelal steriel balbezit, na de pauze mét doelgevaar', aldus het oordeel van HLN.

    Poll

    Wie verdiende het meest de zege?

    (436 stemmen)

    Plaats een reactie

    vampire81 +1153
    maandag 5 november 2018 om 11:52
    dat is wat ik zelf ook al gezegd heb en dit klopt gewoon want het strookt effectief met de waarheid en met wat er zich in de match heeft afgespeeld

    nooit weggespeeld klopt niet volledig, dat was wel zo in de openingsfase van de match, doch dat was maar van zeer kortstondige duur en daarna was het al brugge dat de klok sloeg tot helemaal op het einde van de match (weliswaar met veel te weinig effectieve kansen) toen genk het weer wat beter deed en de match toen evenwichtig was
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1795
    maandag 5 november 2018 om 11:58
    Ik ben het er ook mee eens maar blijf erbij dat we dit aan Clement te danken hebben. Niemand stond op zijn normale plaats en dat was er aan te zien.
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    maandag 5 november 2018 om 12:55
    Gelukkig voor Genk ! Anders kregen ze een pak slaag !
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1795
    maandag 5 november 2018 om 16:22
    Daarover verschillen we dan van mening.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:08
    Normaal dat Brugge het merendeel van het spel had. Het stond na 10' min op achterstand en moest dan komen, al was dat in de eerste helft met bijzonder weinig doelgevaar. In de tweede helft namen ze meer risico's, hetgeen leidde tot het doelpunt. Ze zijn dan nog even op hun elan en enthousiasme verdergegaan, met opnieuw weinig kansen. Vukovic heeft zo goed als geen "reddingen" moeten doen. Toen de drang van Brugge wat ging liggen, is Genk terug meer in het spel gekomen, en heeft Horvath een punt gered. Genk is nooit in de positie geweest dat het moest komen. Een punt was niet slecht, gezien het drukke programma en een dag minder rust dan Brugge.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    vampire81 +1153
    maandag 5 november 2018 om 12:35
    akkoord maar het is toch iets kwalijk vind ik dat wanneer het 1-0 werd, genk eigenlijk compleet ophield met voetballen en er dus voor koos om niks meer te doen, wat niet te lang daarna dan ook vergleed in niets meer kunnen doen, genk had er veel beter aan gedaan van op zijn minst proberen verder te doen, ik zou dit zelf als zeer erg beschouwen, brugge heeft dat dit seizoen ook al meer dan 1 keer gedaan en zich zo soms nog in de problemen gebracht, dit kan voor mij echt niet al deed brugge het bij een veel meer geruststellende voorsprong
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:50
    Ik denk niet dat Genk er voor koos om niets te doen. Je speelde zondag tegen de regerende landskampioen, die zijn kampioenenploeg alleen maar versterkt heeft. Of had je gedacht dat we ze eens eventjes van het veld gingen spelen, zeker na dit drukke programma. Wat de taktiek betreft, ik lees hier veel reacties na de wedstrijd. Het is heel gemakkelijk om na de wedstrijd te zeggen wat de tactiek moest zijn. Ik denk dat Clement meer krediet verdient, dan te worden afgerekend op de tactiek. We weten ook niet altijd wt de beweeegredenen waren om te veranderen. Vermoeidheid, lichte blessures, verrassing, ... het speelt allemaal een rol.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1153
    maandag 5 november 2018 om 13:10
    we speelden zondag niet tegen de regerende kampioen, we speelden zaterdag en zijn de regerende kampioen, niet hoera genk, wel hoera brugge, de tactiek waarmee genk speelt/speelde maakt mij eigenlijk niks uit en nee ik had niet verwacht dat genk brugge ging wegspelen en ja genk heeft daar wel degelijk wel voor gekozen en daarmee in hun eigen voet geschoten maar dat was zeker geen erg want dat was in ons voordeel dat ze dat deden, perspectief belangrijk
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:13
    "Je speelde" refereerde naar Genk niet naar brugge en zeker niet naar u. Misschien heb je dan wat meer begrip voor mijn reactie :-) Oh ja en nog belangrijk, het was idd op zaterdag.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3132
    maandag 5 november 2018 om 17:06
    Er waren er zeker die dat zullen gedacht hebben, maar ik onthou vooral 2 ploegen die trachten positief te voetballen, elk op hun manier. Gelijkspel is correct; gelukkig is er in het voetbal geen jury die een winnaar moet aanduiden...
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +369
    maandag 5 november 2018 om 12:43
    Een thuisploeg die aan de leiding staat en die zich aanpast aan de tegenstander en die “laat voetballen” ? Bizarre redenering. Welk signaal zit daar dan achter? Club was gewoon sterk, Genk ook. Uitslag was correct al denk ik dat wij de morele winnaar zijn door dat het voor Club een uitmatch was. Maar al bij al een leuke match gezien van twee ploegen die wilden voetballen. En beslissend is deze match allerminst hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:11
    Een match wordt niet gewonnen door een jury. Dus dat men stopt met Zeveren. Genk was niet in zijn beste doen door al die zware matchen, het ontbreken van trossaerd en lucumi en vooral door de rare beslissing van Philippe om zonder flanken te spelen en met 2 defensieve middenvelders. Nooit niet gedaan dit seizoen. Door dit allemaal kreeg je dit spelbeeld. Maar Brugge moet niet te hoog van de roren blazen. In de laatste 10 duels met Genk welgeteld 1 zege, 4 gelijke spelen en 5 nederlagen. Dat is van de laatste 2,5 jaar sinds pozuelo en malynovski hier zijn. Zijn ze dan zoveel beter. Denk het toch niet. Genk gaat tot het einde strijden voor de titel. Ook nu we waarschijnlijk de bekerfinale zullen spelen en als enige Belgische ploeg weer net als 2 jaar geleden de eer in Europa moet rechthouden na december. Dus laat die analisten maar Zeveren van wie op punten had moeten winnen.
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +369
    maandag 5 november 2018 om 12:19
    Hetzelfde kan gezegd worden can statistieken. Hebben totaal geen invloed op de match zelf. Is eveneer een drogargument.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3557
    maandag 5 november 2018 om 12:21
    Op geen enkel moment weggespeeld? De eerste 10min kwamen ze niet over de middenlijn! Genk maakt 1-0 en dan vergeten ze verder te spelen...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    maandag 5 november 2018 om 12:53
    Brugge had tot de 7emin meer op helft van genk gespeeld ik heb juist de fase tot 9minuut gezien ,elk een corner en diatta die meer paniek zaaide in die 9min dan genk in de brugse backline een fase op counter meer was er ook ni van genk, ik neem alle matchen van de top4 op
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3557
    maandag 5 november 2018 om 15:03
    Paniek is een groot woord..ge klinkt gelijk Joos!
    Hij speelde 1 op 1 en is er niet over geraakt. Wel wat ongevaarlijke voorzetten...
    Ik vind de 1-1 terecht, Genk had even goed 2-1 kunnen maken
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    maandag 5 november 2018 om 12:30
    Brugge was over de 90 minuten gewoon de beter ploeg, die 10 minuten van Genk is een momentopname uit een match. Tis voor Genkies tegenwoordig hard om toe te geven, dat hun ploegje niet alles en iedereen kapot speelt heb ik de indruk.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1795
    maandag 5 november 2018 om 13:17
    Niet alle Genkies over 1 kam scheren hé. We hebben verloren van de laatste in Noorwegen, dus op een slechte dag kunnen we uiteraard ook in België punten verliezen. Als supporter mag ik niet klagen van de resultaten in de toch erg zware reeks van wedstrijden op heel korte tijd die achter ons ligt. Nu nog de laatste reserves aanspreken voor Besiktas en Moeskroen. Die laatste wedstrijd kon er wel eens ‘teveel’ aan zijn.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    maandag 5 november 2018 om 13:51
    Dat is idd al een meer genuanceerde, realistische comment.

    Goed starten is leuk, maar daar het competitie format is leuk en sterk starten geen noodzaak.

    Ik herinner me nog een vrij fenomenale start van een bepaald clubje, waarvan analisten in koor vertelden 'wie stopt deze machine?'

    Opt eind van de rit behaalde een andere club de titel.

    Ik heb op zich geen problemen met PO. Alleen met die halvering van punten. Dat MOET er echt uit vind ik persoonlijk.

    Is niet meer of minder dan een artificieel iets, het kunstmatig spannend houden van de competitie. Een complete devaluatie van de reguliere competitie. Uiteindelijk hoe goed Genk ook is (dient gezegd), de leider is altijd kwetsbaar door de competitie formule. In de PO is er altijd wel 1 ploeg die er in slaagt een sterke reeks neer te zetten. Als dit niet Genk is, dan is al dat voorgaande sterke en leuk spel uiteindelijk voor niks geweest.

    Vind ik persoonlijk niet kunnen. Alleen vergeten er blijkbaar veel hoe de competitie formule in elkaar steekt. Lopen er veel (niet alle) rond met een gevoel dat het kampioenschap al beslist is.
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    maandag 5 november 2018 om 17:14
    Er is wel een ook een ander argument voor die halvering. Daardoor zijn er in de 20 matchen tegen de minst goede ploegen 30 punten te verdienen en in de 20 matchen tegen de 5 sterkste tegenstanders 45 punten. Dus dit betekent dat je de titel moet verdienen tegen de sterke ploegen en hem niet kan winnen door vooral punten te halen bij de zwakkere broertjes, Halveer je niet, dan wordt het 60/60.
    Ik ben geen echte voorstander van d halvering, maar ik vind dat bovenstaande wel zin maakt.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    maandag 5 november 2018 om 17:48
    Voor elk standpunt valt er idd wel wat te zeggen idd. Is gewoon ook hoe je der tegenaan kijkt, de perceptie weet je wel. Zoals je zegt, does make sense. Maar aan de andere kant, komt da voor mij toch ook deels over als een gebrek aan respect naar de 'mindere groot aangeschreven' tegenstand.

    Als Liverpool wint tegen PSG deel je toch ook niet 6 punten uit, en tegen Rode ster 1.5.
    Kvind dit dus eerder de neiging hebben van 'anders doen om anders te willen doen'.

    Heel die opzet van 1A en 1B zit maar raar in elkaar wat mij betreft. 1B is nog een belachelijker concept. Maar bon uit ervaring weet ik dat debatteren over de competitie formule een onderwerp is, waar we tot morgenvroeg kunnen over babbelen. De vraag is, wie heeft daar zin in ? :P
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    maandag 5 november 2018 om 18:05
    Ik vanavond alvast niet, ook al omdat mijn mening vast ligt😉 ; 2 x 12 en PO met 3 x 8 en geen halvering.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    maandag 5 november 2018 om 18:40
    Kort en bondig , maar wel to the point.

    Ik opteer voor 1A en B elk met 12 ploegen, beide met PO en Play downs van 6, geen halvering, maar dat merkte je al.
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    maandag 5 november 2018 om 22:05
    Geen echt groot verschil met mij😃

    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    maandag 5 november 2018 om 22:25
    Ligt idd in dezelfde lijn. Al hoor je wel vaker, doe maar net zoals vroeger. Dat ligt dan denk ik aan het feit dat mensen doorgaans gewoonte dieren zijn. PO op zich hoeven van mij en jou blijkbaar niet weg, Al ligt de concrete invulling een beetje uit elkaar.
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    dinsdag 6 november 2018 om 06:05
    Inderdaad, een rondje extra met de beste ploegen stoort mij niet en door het systeem zijn er veel minder matchen zonder inzet. In het kader van profvoetbal zie ik weinig alternatieven, 2 reeksen van 16 is gewoon waanzin en enkel 18 of 20 profploegen lijkt me weinig.
    Mijn PO’s van 8 ploegen maken hopelijk de PO2 wat interessanter, al blijft daar de de vraag hoe de punten van de voorcompetitie eerlijk in rekening te brengen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    dinsdag 6 november 2018 om 10:41
    Daarom dat ik ook gisteren zei, 'wie heeft er zin' ? De invulling van het competitie format is altijd een interessante discussie wat mij betreft. 2*16 ploegen lijkt me idd vandaag de dag niet echt realistisch. In dat oogpunt vind ik de invulling zoals het vandaag is in 1B eerlijk gezegd tot aan de belachelijkheid grenzend.
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    dinsdag 6 november 2018 om 12:53
    Met alles akkoord, daarom ook die 2 X 12, waarvoor er nooit een meerderheid gaat zijn. Welke ploegen kinnen met gerust gemoed denken daar bij te zijn ( en blijven), de G5 en wie nog, misschien Antwerp, Charleroi is al twijfelachtiger...
    En het is inderdaad al morgenmiddag😉
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15161
    maandag 5 november 2018 om 12:36
    Ja Club speelde best dominant, zij maakten het meeste aanspraak op meer.
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    maandag 5 november 2018 om 14:33
    Met het meeste aanspraak maken ben je niets.Dat is opvulling voor de kranten.
    Vind ik leuk
    Chroom +336
    maandag 5 november 2018 om 13:04
    ALS er een jury was dan zouden zij winnen...........Aldus het oordeel van HLN, Is dat dan jury fitching door de bevriende reporters van de bajesklanten.
    Wat een onzinnig topic.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3596
    maandag 5 november 2018 om 13:28
    En genk staat verdiend op de eerste plaats..... Aan het gezever te zien in hln is de schorsing van keygnaert opgeheven.
    Vind ik leuk
    freejazz +1239
    maandag 5 november 2018 om 17:51
    Misschien wel terecht. Maar los daarvan, als er discussie was, heeft HLN al ooit eens partij voor Genk getrokken in het verleden ? Dat is dus dé krant die het niet hoog met ons opheeft.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1683
    maandag 5 november 2018 om 19:31
    Valt het de mensen hier niet op, hoe vaak dat dit nu al ter sprake is gekomen? Ik heb nu al zeker 3 artikels gelezen over dat fcb het een ietsie pietsie meer verdiende dan krc. Who cares. Einstand is 1-1, en wie er beter was maakt niet uit. De wedstrijd is gespeeld.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2961
    dinsdag 6 november 2018 om 08:48
    Klopt als een bus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws