Genk dit weekend op eenzame hoogte: 'Leuk potje voetbal? Koop daar een ticket'

    Genk dit weekend op eenzame hoogte: 'Leuk potje voetbal? Koop daar een ticket'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:10

    Racing Genk is na elf speeldagen nog altijd de trotse en ongeslagen (9 zeges, 2 remises) koploper in de Jupiler Pro League. De prachtige resultaten komen voor een belangrijk deel op het conto van coach Philippe Clement, die voor een grote ommekeer heeft gezorgd. 

    Genk boekte dit weekend slechts een nipte 2-1 zege op KAS Eupen, maar de score had veel hoger uit kunnen vallen. De Limburgers speelden namelijk zeer attractief en kansrijk voetbal. Op basis van statistieken van Kick & Rush Lab is duidelijk te zien hoe dominant Genk dit weekend was als het gaat om kansen. Geen enkele ploeg komt ook maar enigszins in de buurt, zo maakt het bureau zichtbaar via een grafiek.

    Kick & Rush Lab laat tevens zien welke impact de komst van Clement op het spel van Genk heeft gehad. In vergelijking met de laatste match onder voorganger Albert Stuivenberg, heeft Genk qua attractiviteit een enorme sprong voorwaarts gemaakt.

    Plaats een reactie

    Rune1891 +3063
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:21
    Ik was absoluut geen voorstander van Clement als t1 bij Club toen mph vertrok... daar heb ik toch nu wel spijt van.
    Vind ik leuk
    camargue +2590
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:46
    Genk speelt inderdaad zeer goed momenteel, maar veel hangt ook af van de tegenstand. Weldra krijgen ze ook ploegen die met 12 voor de goal gaan liggen en dan wordt het toch net iets moeilijker denk ik.
    Vind ik leuk
    evanherl +88
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:39
    Beetje vreemde reactie net nu Genk achtereenvolgens het moet opnemen tegen Standard (uit), Antwerp (uit) en Club Brugge (thuis). Lijken me niet direct de ploegen die voor zulke gelegenheid met 12 voor hun doel gaan kamperen. Neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben hoe Genk het er in dit drieluik vanaf brengt temeer omdat er nog 2 Europese matchen tegen Besiktas tussenin komen.
    Vind ik leuk
    camargue +2590
    woensdag 24 oktober 2018 om 09:42
    ik bedoelde hiermee dat je pas goed voetbal kan brengen wanneer de 2 ploegen willen voetballen. Je kan dan als ploeg in vorm je eigen spel spelen/opdringen aan de tegenstander. Het is dus inderdaad afwachten wanneer ze tegen ploegen gaan spelen die een muur optrekken voor doel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:49
    Amaai rune dit zal den ivan niet graag lezen.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3063
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:29
    Ivan doet het goed bij ons maar bij nader inzien hadden we gewoon onze t2 kunnen laten doorstromen... de terughoudendheid dat ons bestuur en sommige fans hadden was voor niks nodig. (Ik had het vooral niet begrepen op mph en zijn gedrag naast het veld en vond het mss wel beter om dan niet zijn assistent te laten doorvloeien)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:57
    Veel open uitgespeelde kansen waren er niet voor Genk , hooguit 3à 4, Eupen ook 3 à 4 maar wel zeer open doelkansen; Genk moest het hebben van gevaarlijke afstandschoten; Eupen speelde zeer goed mee
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws