'Reden voor aanhouding Lokeren-coach Maes is nu ook bekend'

    'Reden voor aanhouding Lokeren-coach Maes is nu ook bekend'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 06:55

    Operatie Propere Handen is nog niet voorbij. Deze week werd er opnieuw een grote naam meegenomen voor verhoor. Deze keer was het Lokeren-coach Peter Maes, die een nacht in de cel moest blijven. De reden waarom is nu ook bekend.

    Zo meent Het Nieuwsblad dat Maes er, net zoals Club Brugge-trainer Ivan Leko, in verdenking van wordt gesteld om betalingen met zwart geld te hebben ontvangen via rekeningen van Veljkovic. Maes zou enkele dagen geleden al geweten hebben dat hij ondervraagd zou worden door de speurders. Een complete verrassing was het dus niet voor hem.

    Maes en Veljkovic werkten in het verleden ook intensief samen. Het duo leerde elkeaar kennen toen Maes als trainer van KV Mechelen de club inruilde voor Lokeren, zo'n acht jaar geleden. Sindsdien werkte Maes enkel nog met Veljkovic als makelaar. De Serviër onderhandelde onder andere over zijn overgang naar KRC Genk in 2015 en begeleidde zijn terugkeer naar Lokeren vorig seizoen.

    Net zoals zijn andere goede 'voetbalvrienden', zou Veljkovic ook voor Maes een kortring hebben geregeld bij een aankoop van zijn wagen in een garage in Aalst. Daar is zelfs fotografisch bewijs van. Zo plaatste de garage in 2012 al een foto op Facebook waar Maes de sleutels van een Audi A1 overhandigd krijgt... mét Veljkovic.

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:07
    Is da nu nen garagist of nen makelaar?🙊
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +365
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:08
    Zal't gaan ja!
    Vind ik leuk
    Den Didi +297
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:19
    Dit vind ik wel een goeike 😂 😂 😂
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    DOMI +120
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:48
    "Propere Handen"! 'T zal dus wel ne makelaar zijn zeker, of is het net omgekeerd!?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:16
    Zoiets is storm in glas water met een percent je eraf. Rijk wordt je er Nie van hoor.. Djeezus
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11541
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:21
    Ze worden er net allemaal rijk van, dat is het nu net. Storm in een glas water? Onze competitie is vervalst! Denk je nu echt dat Veljkovic geld en auto’s geeft omdat hij deze heren sympathiek vindt? Hoe naïef kan je zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:48
    Onze competitie. Het voetbal algemeen. En omkoping???? Je ziet wel hoe goed het lukt. KV zakt toch ook gewoon. En rijk. Nee hier in België worden op een paar spelers na echt geen voetballer er rijk van. Zij kunnen niet zoals int buitenland op "pensioen" gaan.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:38
    Als ze de garagist zijn boekhouding eens van nabij controleren dan vrees ik dat het over meer dan één percentje zal gaan
    Vind ik leuk
    viperkebas +263
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:09
    het gaat hier niet over één percent maar over een percentage dus een korting die meerdere kopers van een garagehouder ontvangen bij een aankoop van een auto, so ....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:07
    Delfriere heeft net "zoals iedereen" 1 procent EXTRA korting gekregen net zoals iedereen die de manager aanbracht volgens de dealer
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11541
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:17
    De vraag is, waarom krijgen ze geld van een makelaar/matchfixer? Daarvoor moet
    je eerst iets doen, de vraag is wat?
    Vind ik leuk
    BVDS +1137
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:44
    Ach, Niet elk faveurke is omkoping. Als je in dezelfde sector werkt, kun je beter met zoveel mogelijk mensen overeen komen. Relatiegeschenken horen gewoon bij het zakenleven.
    Er blijken natuurlijk serieus wat uitwassen geweest te zijn maar veroordeel niet iedereen vooraleer je de ware toedracht kent.
    Vind ik leuk
    Patfey +5207
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:03
    Relatiegeschenken worden bij bijna geen enkele (grote) firma nog geaccepteerd, tenzij in uitzonderlijke omstandigheden, net wegens de schijn van corruptie of belangenvermenging.
    En wanneer ze toch onvermijdbaar zijn, is er registratie en hiërarchische goedkeuring vereist.
    Ik denk dat jij nog wat in het verleden zit😉.
    Vind ik leuk
    BVDS +1137
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:54
    Vlaanderen heeft nog altijd een grote kmo-basis waar dit nog wel bestaat. Heeft niets met omkoping of belangenvermenging te maken, gewoon relaties onderhouden.
    Vind ik leuk
    Patfey +5207
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:02
    Maar als ze willen werken met grotere firma’s zullen ze het wel moeten laten. Ik heb bv in Duitsland weten evolueren van in de jaren 90 en begin 2000 je privé adres op je business card om cadeaus gemakkelijker te laten bezorgen tot vandaag zowat nultolerantie.
    Vind ik leuk
    SD +9317
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:13
    Net op VRT nieuws gehoord dat de exacte reden nog steeds niet gekend is.
    Vind ik leuk
    Den Didi +297
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:17
    Je mag toch van de overheid en bedrag in het zwart weken op een leeftijd dat op pensioen bent, maar je moet het wel aangegeven, op die leeftijd kan je al iets vergeten hé 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:20
    Die handel opdoeken maffias
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:53
    Zolang er geld mee gepaard gaat en geen transparantie... Zal men altyd blijven sukkelen. De bond geeft ook de ruimte om constructies op te zetten ook voor witwassen en behalen van licenties. Bovenaan de lijst staat eerst zorgen voor electriciteit int kort op de velden..... Een ontwikkelingsland scoort mss beter soms qua organisatie pf erg. En supporters hebben ook jaren laten begaan. Zolang hun ploeg het maar goed deed.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14902
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:50
    Opgepakt klinkt zo enorm wreed, maar er gaan nog veel trainer en spelers mogen langskomen. Net als Leko zal Maes wel snel weer vrij rondlopen. Veljkovic zal gewoon iedereen in zijn val willen meesleuren..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:19
    wat kreeg hij ?? "kortRing" ?? nooit van gehoord ...
    Vind ik leuk
    Riddlin +2371
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:58
    Als ik iemand ken die mij extra korting kan bezorgen op een auto daar is toch niks mis mee?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11541
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58
    Als trainer (geen slecht betaalde job) met een matchfixer achter een auto gaan is toch redelijk verdacht. Hij is het aan mij nog niet komen vragen... En dat voor 1%?! Naïeve bende!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2371
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:10
    Lijkt mij gewoon straf dat ge daar iemand voor kunt arresteren
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11541
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:18
    Dus is er meer?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2371
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:09
    Moet haast wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:47
    De heer Peter Maes heeft een Anderlecht verleden
    Anderlecht staat voor omkoping, bedriegen , etc...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11541
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    Ook een Genk verleden...

    Vertenten is aan lapzwans, hij laat zich omkopen als een kleuter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:38
    Brothers in arms samen op de foto!!!
    Vind ik leuk
    Vancamp +74
    woensdag 24 oktober 2018 om 03:22
    Nog wat meer belasting en sociale vermindering door de belgische politici aan het voetbal.
    De sukkelaars verdienen niet genoeg,ge moet toch op uw veertigste binnen zijn.Die mannen kunnen niet meer gaan werken toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws