Opvallend: Club Brugge-fans in de clinch met... professor van UGent

    Opvallend: Club Brugge-fans in de clinch met... professor van UGent

    maandag 22 oktober 2018 om 20:30

    De fans van Club Brugge wilden vrijdag iets speciaals doen om coach Ivan Leko te steunen. De boodschap kwam duidelijk aan, maar niet iedereen kan die steun begrijpen. Wouter Duyck, psycholoog bij de universiteit van Gent, vond het ongepast.

    Hij spuwde dan ook zijn gal via Twitter. "Politici die in een raad van bestuur zitten en daarvoor 100 EUR zitpenning krijgen, zijn zakkenvullers. Voetballers/trainers die géén RSZ betalen op hun miljoenen, en dan toch nog frauderen, zijn god. Dezelfde mensen."

    Vanuit de hoek van Club Brugge kwam er snel antwoord. Zij vinden die vergelijking totaal ongegrond en spellen Duyck dan ook de les. "Schandalige tweet voor een professor", zo staat er onder meer te lezen.

    Plaats een reactie

    Kingambo +1687
    maandag 22 oktober 2018 om 20:42
    van twee uitersten gesproken 😉
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 20:45
    Die professor zegt niets verkeerd. De twitteraars hebben gelijk dat Leko nog niet veroordeeld is maar het zou heel straf zijn dat die constructie met betalingen afkomstig van een rekening van een makelaar niet frauduleus is.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:51
    Zou..... WTBW
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1926
    maandag 22 oktober 2018 om 20:46
    Wat zegt men een "verstrooide" professer dit is duidelijk zo een
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 20:47
    Who the f*ck cares, who the f*ck is Wouter Duyck, nooit van gehoord, en niet geinteresseerd wegens niet belangrijk. De supporters van Club, ons team en onze trainer daarentegen sluit ik in het hart, We are Bruges, wij steunen elkaar door dik en dun, dat hij daar maar eens een studie aan besteedt, maar zijn tweet laat vermoeden dat dit zijn petje te boven gaat en dat hij nooit in staat zal zijn dit te doorgronden.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 20:53
    Kuddegedrag noemt dat. Dat is al uitvoerig bestudeerd.
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 21:30
    Om van kuddegedrag te spreken is een minimum aantal supporters vereist, bij Anderlecht was op de tribunes gisteren duidelijk dat men daar eerder met solitairen te maken heeft.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 21:37
    Zolang die individuen maar voor zichzelf denken en voldoende kritisch blijven voor alles wat er gebeurt binnen de club is dat oké voor mij. En geloof me de Anderlecht supporter is niet de supporter die blind volgt. Als Hein in zijn Kortrijk periode geld gekregen zou hebben van een makelaar verdacht van matchfixing dan was Hein nu verbrand. De Anderlecht supporter weet dat 1 + 1 2 is.
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 21:48
    Kritisch zijn ze duidelijk, een allegaartje successupporters die in een mindere periode al niet meer komen op dagen, op de parking achter Coucke staan te roepen en elke speler van hun team al de huid vol gescholden en met de grond gelijk gemaakt hebben, dit in schril contrast met de Brugse supporters die hun ploeg door dik en dun steunen, zelfs Heintje gaf al toe daar jaloers op te zijn en dat het in Anderlecht een sfeerloze boel is, geen wonder dat ze in de tribune veel tijd hebben om na te denken, bij ons is daar geen tijd voor, is het altijd vollen bak, 90’ lang.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 21:57
    Kan allemaal zíjn maar Ik zou nooit lid kunnen zijn van een sekte.
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 21:59
    Zie de relevantie niet, maar kan niet anders dan dit als een wijze beslissing te beamen.
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +39
    maandag 22 oktober 2018 om 23:00
    Als je echt niets te doen hebt en bij niemand in de smaak valt, ga dan naar FCB: de blauwzwarte vrienden steunen je daar door dik en dun!
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 23:19
    Wow, wat een gevatte post, waarschijnlijk lang over nagedacht aan het hoge niveau te zien, maar gelieve zo’n annonces niet meer te plaatsen, hebben echt geen plaats meer voor de Anderlechtsupporters, ons tribunes zitten al vol 😆
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 21:57
    Toch blijf je supporter van een ploeg waarbij DE voorzitter CVDS een scheids geld "leende"....
    Kritisch?
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 22:02
    Ssst...🤫, ze zijn daar nog over aan het nadenken, ze denken dan wel, maar het tempo ligt nogal laag, zal nog wel enkele tientallen jaren duren voordat ze eruit zijn en hun euro valt...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 22:07
    Ja. Kunnen jullie dat ook zijn?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 06:53
    Natuurlijk blijf ik supporter. Ik vraag toch niet dat jullie stoppen met supporter zijn.
    Trouwens geld "lenen" aan een scheidsrechter = fout
    Illegaal geld in het legale circuit brengen = ook fout
    Vind ik leuk
    SD +9412
    maandag 22 oktober 2018 om 21:14
    Gelukkig dat er nog dergelijke prof's zijn. Wat zou men doen met de intellignetiegehaalte die de hersenen van een doorsnee supporter uitstraalt ... en ik wil het nog niet hebben over een FCB- fan.
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 21:27
    Ik raadt u dan sterk aan eens een prof. Nederlandse taal te raadplegen, blijkbaar heb je er dringend één nodig 🤣😂, vijf fouten in nog geen twee regels, wat die hersenen van die doorsnee supporter betreft haal jij het gemiddelde blijkbaar serieus naar beneden 🐮🐔🤣😂
    Vind ik leuk
    JDP +273
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:56
    Toch een rare redenering van u : uw trainer zou mogen frauderen. Dat is OK want hij is “één van jullie”.
    Iedereen die dat niet is en van gelijkaardige feiten wordt beschuldigd mag je onmiddellijk tegen de schandpaal nagelen....
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:11
    Is die fraude al bewezen? En indien ja, en het is van voor de tijd bij Club, verdient hij dan geen tweede kans, zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen, als iedereen eerlijk is met zichzelf zouden er niet veel steentjes rond vliegen.
    Vind ik leuk
    JDP +273
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:20
    Prima, maar dan niet alleen voor voetbaltrainers, maar voor de hele maatschappij
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:08
    Whatever, ga bij Bond Zonder Naam werken zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    JDP +273
    woensdag 24 oktober 2018 om 11:49
    Topreactie! Doe zo verder
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    woensdag 24 oktober 2018 om 20:47
    Dank je, jij ook.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 21:03
    Zijn tweet doet me denken aan iets wat mijn vrouw zou zeggen. Twee maten, twee gewichten. Nuff said!
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 21:06]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 21:10
    Een 'god' is geen God. Zal het nooit zijn.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +378
    maandag 22 oktober 2018 om 21:15
    Is Wesley al geschorst?
    Vind ik leuk
    Vlad +2238
    maandag 22 oktober 2018 om 21:32
    Neen, en dat zal ook niet meer komen 🤣😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 21:58
    Is die hersenoperatie weer mislukt?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws