Wraak Vertenten op Raskin: “Dit voelt aan als een schuldbekentenis”

    Wraak Vertenten op Raskin: “Dit voelt aan als een schuldbekentenis”

    maandag 22 oktober 2018 om 16:13

    De advocaat van Bart Vertenten, Hans Rieder, wil onderzoeksrechter Joris Raskin Raskin wraken. Raskin zat in het verleden bij de voetbalbond.

    Onlangs raakte bekend dat de onderzoeksrechter in het verleden actief was bij de licentiecommissie van de KBVB, en dat kan niet door de beugel volgens de entourage van Vertenten.

    Geert De Vlieger heeft zo zijn mening over de opvallende actie van Vertenten en zijn raadsman. "Ook al is het dat niet, nu inzetten op procedures voelt aan als een schuldbekentenis”, laat de analist op Twitter weten.

    Poll

    Vind jij dit ook?

    (471 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36761
    maandag 22 oktober 2018 om 16:17
    Als je in de hoek zit waar de klappen vallen,heb je soms geen keuze zeker.
    Vind ik leuk
    Reagens +2190
    maandag 22 oktober 2018 om 16:18
    Euh. Geert. Als ge er niets van kent dan kunde beter zwijgen.
    Als het de oprechte mening is van de verdediging van Vertenten dat Raskin het niet goed voor heeft met zijn client dan mogen ze dat proberen bewijzen en zal er een beslissing genomen worden. Zo werkt een rechtsstaat. Heeft geen bal te maken met al dan niet schuld bekennen.
    Iemand zwart maken op basis van dit soort zaken is laag bij de grond en gevaarlijk. Op den duur gaat die nog argumenteren dat gelijk wie een advocaat onder de arm neemt schuld bekent.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +378
    maandag 22 oktober 2018 om 17:13
    t'zal wel zijn! De laagvlieger verdomme
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:43
    Idem voor YRKV
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:18
    Ze kunnen het niet halen via de gewone weg dan gaan die super advocaten natuurlijk voor procedure fouten daar staan voor gekend om alzo het gerecht lam te leggen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:29
    Gaat nog lang duren. Waar blijven de harde feiten ook tegenover KV. Zijn nog allemaal speculaties. Als men zwart op wit dossier had was deze zaak al veel verder ontwikkeld. Ze blijven nu al hangen. Amateurisme troef. De bond heeft alles ook de constructies in handen gewerkt ook makelaars hun gang laten gaan. Maar nu komt er verandering hoor jawel Mr Coucke.... Zelf betrokken met 2 ploegen. Met een uitspraak Oostende zal met transfers Anderlecht goed varen. Hoe moet je dat insinueren????
    Vind ik leuk
    freejazz +1168
    maandag 22 oktober 2018 om 16:50
    Deels heb je wel gelijk, maar het is niet omdat men momenteel niets kenbaar maakt dat er geen 'harde feiten' zouden zijn. Die gaat men nog niet onder onze neus hangen als men nog bezig is met een onderzoek (onderzoek naar misschien nog meer).
    Vind ik leuk
    VaSy +899
    maandag 22 oktober 2018 om 16:31
    Op non actief zetten!
    Zoals al die grote Chef-voetbal meneren..
    Vind ik leuk
    Reagens +2190
    maandag 22 oktober 2018 om 16:33
    Procedures zijn er in een rechtsstaat om u te beschermen tegen willekeur van de staat/het gerecht. Zijt content dat ze er zijn ook al worden ze even graag gebruikt door de schuldigen als de onschuldigen.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    maandag 22 oktober 2018 om 16:19
    Inderdaad. Wat heeft het feit dat deze rechter vroeger bij de voetvalbond te maken met het feit dat hij louche zaakjes deed? Als de rechter niet vroeger bij de voetbalbond zat, dan deed Vertenten geen louche zaken?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:28
    Hij beoordeelt..niet veroordeelt.

    Dient onkreukbaar et onpartijig te zijn?

    Herinnert U zich het bord spaghetti ?
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    maandag 22 oktober 2018 om 18:01
    Ja, en dat was ferm lekker. Het was toen ook een dikke schande omdat het over de grootste misdadiger ging.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:08
    Heeft er niets mee te maken..

    Weet ge eigenlijk wat een onderzoeksrechter doet? Onderzoeken en dit onbevooroordeeld.

    Elke zweem van partijdigheid is fataal...

    Ook een bord spaghetti gaan eten bij één van de partijen voor een goed doel..

    En die grootste misdadiger is gevonnist geweest zoals het hoort, ook na het speurwerk van een nieuw aangestelde onderzoeksrechter
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    maandag 22 oktober 2018 om 18:18
    Elke zeem van partijdigheid is fataal... In de wondere wereld van de theorie is dat natuurlijk ideaal. Maar dit is anno 2018 waar onpartijdigheid helaas niet meer bestaat. Langs alle kanten wordt er gesjoemeld en de scheiding der machten is ook maar een fabeltje.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:19]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:27
    Uw gelijk is het algemene gelijk...en omgekeerd niet..

    Les logica 1* kandidatuur rechten..
    Vind ik leuk
    freejazz +1168
    maandag 22 oktober 2018 om 16:19
    Ik moet wel toegeven dat De Vlieger met de dag straffer wordt, hij weet alles over voetbal en hij blijkt ook alles over rechtszaken te weten, hij kijkt zelfs in de hoofden van de andere mensen. Chapeau, il faut le faire.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:29
    Hij is goed op weg om joos2 te worden.
    Vind ik leuk
    freejazz +1168
    maandag 22 oktober 2018 om 16:39
    Hij is nog straffer
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9968
    maandag 22 oktober 2018 om 19:22
    Joos zal zich nooit aan zo een uitspraak verbranden, hij is iets slimmer dan dat
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:23
    Toch ne pot nat allemaal. Bond is een van de grootste schuldige. Van alles. Al die laksheid. Nu nog maar eens met het kwijtschelden van straffen voor spelers in de geschillencommissie. Ongelooflijk. Maar een zondebok zulle ze wel vinden hoor
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:43
    Wel....

    En ik denk dat vertenten onschuldig is...Voilà..

    - 30 jaar
    - carrière als radioloog
    - met schoner madame met sporthart ( topsport Vlaanderen )
    - reeds top 3 scheidsrechterkorps - nog 15 jaar te gaan met mooie reisjes UEFA in vooruitzicht.

    En dat voor een zak zilverlingen gekregen van iemand die je verder gaat chanteren en je gans je verdere leven gaat aan hem gaat vastplakken ..

    Sorry, geloof Ik niet..

    Ze houden hem binnen om Velcro te doen piepen..

    Niet omgekeerd.

    Mogelijks gaat hij aangeklaagd worden om geen melding te maken van de potentiële beïnvloeding..
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    camargue +2423
    maandag 22 oktober 2018 om 17:00
    Ik denk dat we het ook meer in die richting moeten gaan zoeken want hij gaat zijn carrière (radioloog) toch niet vergooien voor wat extraatjes ...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:01
    Dan moet hij echt een ongelooflijk kalf zijn waarvoor ik hem niet zie.. Of er is meer aan de hand buiten zijn wil.

    Zie hieronder
    Vind ik leuk
    Toca +36761
    maandag 22 oktober 2018 om 18:51
    Toch gaan we hem nooit meer terug zien op de Belgische velden. En maar goed ook. Als hij niet schuldig is is hij een belachelijk slechte scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:00
    Staat wel in de top 3. Zegt veel,p over de top 3 natuurlijk ..
    Vind ik leuk
    Toca +36761
    maandag 22 oktober 2018 om 19:10
    Dat zegt mss wel alles over onze arbitrage.
    Vind ik leuk
    JODES +628
    maandag 22 oktober 2018 om 22:33
    Ik heb het ook al geschreven enkele dagen geleden. Ik geloof tot vandaag niet dat Vertenten schuldig is! Er spelen andere zaken. Zaken die we niet weten...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:44
    Een onderzoeksrechter die vorig jaar Moeskroen een licentie gaf kan nu moeilijk daar nu een onderzoek naar doen om te zeggen dat ze die licentie níet mochten krijgen....of tóch?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:53
    Daar gaat het hem over natuurlijk..

    Gaat niet ijn zijn eigen voet schieten..

    Denk dat het maneuvreer van rieder daar ook mee te maken heeft.

    Gaat heronderzoek uitlokken denk ik via andere onderoeksrechter met argument dat deze bevooroordeeld is..

    En dan ..in his face..indien dat natuurlijk..



    Vind ik leuk
    freejazz +1168
    maandag 22 oktober 2018 om 16:53
    Oh maar, nu praat je over Wallonië en daar kan nog net dat tikkeltje meer...........alhoewel......
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:59
    Moeskroen EN Eupen..

    Mooi verdeeld toch..

    Waals gewest en Duitstalige regio..

    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:47
    Gaby, wat jij vindt doet er niet toe. Een onschuldige zit geen weken in voorarrest. Stop jij maar met jezelf intelligenter voor te doen dan je werkelijk bent, je kraamt de helft van de tijd onzin uit.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:01
    Weken? Eerst de regels van het spel leren voor je onzin uitkraamt.
    Vind ik leuk
    Keith +17
    maandag 22 oktober 2018 om 19:14
    Hij heeft mogelijk een punt, maar het is natuurlijk wel bovenmate zuur, bitter en cynisch, dat een (van corruptie) beschuldigde (scheids)rechter piept dat zin rechter niet onpartijdig zou zijn....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws