Anthuenis weet het zeker: “Zij zijn zonder twijfel de beste ploeg van België”

    Anthuenis weet het zeker: “Zij zijn zonder twijfel de beste ploeg van België”

    maandag 22 oktober 2018 om 15:38

    Aimé Anthuenis heeft wekelijks analyses klaar om de Jupiler Pro League te ontleden. De ex-bondscoach is zwaar onder de indruk van KRC Genk, dat leider is van de competitie.

    "Racing Genk legt een ongelooflijk parcours af. Daar trap ik een open deur mee in, maar het moet gezegd worden. De Limburgers freewheelen door een druk programma met drie fronten, en winnen quasi alles. Er zal wel nog eens een nederlaag komen, want het programma voor komende weken is best zwaar, maar deze ploeg is compleet geworden”, vindt Anthuenis tegenover De Zondag.

    Volgens de analist is de ploeg van Philippe Clement de beste ploeg van België. “En we hebben het elke week over verschillende uitblinkers. Trossard en Samatta staan helemaal bovenaan de topschutterstand, Pozuelo is bij de beste middenvelders en met Maehle heeft een fantastische, aanvallende rechtsback. Genk is zonder twijfel momenteel de beste ploeg van België, maar om over de titel te spreken is het veel te vroeg. Een coureur kan een hele koers op kop rijden, maar aan de meet ook nog ingehaald worden. We zullen zien.”

    Poll

    Heeft Anthuenis hier gelijk?

    (576 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36525
    maandag 22 oktober 2018 om 15:42
    Valt weinig aan te ontkennen denk ik. Maar ze moeten deze lijn nog heel lang doortrekken.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:28
    Niet mee akkoord als je ziet de wedstrijd tegen Eupen niet verdiend gewonnen ok . En de Testen komen nu pas aan en de prijzen worden pas in het Jaar 2019 uitgedeeld .
    Vind ik leuk
    Toca +36525
    maandag 22 oktober 2018 om 16:29
    Ok René ok.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1704
    maandag 22 oktober 2018 om 18:37
    Niet verdiend gewonnen ??? 60% balbezit, veel meer doelkansen, veel meer corners,...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:41
    Voglens mji haddne ze wel verdiint gewwonnen. OK. OK. OK. OK. De ref OK. De ref.
    Vind ik leuk
    Gimini +710
    maandag 22 oktober 2018 om 21:09
    Rene, ne groene Clubsupporter?
    Vind ik leuk
    camargue +2390
    maandag 22 oktober 2018 om 16:51
    Klopt T, maar zoals je zelf zegt prijzen aan de meet (zie Antwerp vorig seizoen) :)
    Vind ik leuk
    Toca +36525
    maandag 22 oktober 2018 om 17:20
    Dat is zo maar op dit moment zijn de best voetballende ploeg.
    Vind ik leuk
    camargue +2390
    maandag 22 oktober 2018 om 17:33
    200% met u eens :)
    Vind ik leuk
    wimdevos +352
    maandag 22 oktober 2018 om 15:46
    Wat een gewaagde uitspraak...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1908
    maandag 22 oktober 2018 om 15:54
    Goed man dat weet ieder sup op dit moment al, zeker geen nieuws heet van de naald het beste ,mooiste voetbal ,om van te genieten op dit moment
    Vind ik leuk
    L3690 +21
    maandag 22 oktober 2018 om 16:02
    Juiste analyse Bryan.
    Vind ik leuk
    SD +9369
    maandag 22 oktober 2018 om 16:13
    Een coureur .... die kan een lekke band krijgen Aimé !
    Vind ik leuk
    viperkebas +263
    maandag 22 oktober 2018 om 16:19
    wie dit GENK overtreft wordt kampioen... ze kunnen twee gelijkwaardige elftallen opstellen en Clement is een toptrainer die bij Club altijd zijn kans als T1 had moeten krijgen...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    maandag 22 oktober 2018 om 17:24
    Daar heb je meer dan één punt...
    Vind ik leuk
    Vlad +2215
    maandag 22 oktober 2018 om 16:33
    Nog een geluk dat we Aimé hebben...heeft al zo veel open ruiten ingegooid dat er bijna geen glas meer over is in België.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:33
    Zoals Aimé zegt " momenteel " en aan de meet , maar ze zouden het wel verdienen , wij hopen er toch op , nog eens verdiend Belgisch kampioen te worden !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    9000 +336
    maandag 22 oktober 2018 om 18:09
    Slim van Aimé om er meteen bij te zeggen dat hij daarmee een open deur intrapt. Daarop kunnen we hem hier al niet meer pakken...
    Vind ik leuk
    valere +352
    maandag 22 oktober 2018 om 18:46
    Als men die ploeg kan samenhouden(wat mij erg zou verwonderen,ik zie pozu en trossard zeer mooie aanbiedingen krijgen tijdens de komende mercato) dan speelt Clement los kampioen..En zeg nou zelf,wie zou hen het niet gunnen?
    Vind ik leuk
    freejazz +1140
    maandag 22 oktober 2018 om 18:52
    De Anderlecht- en Brugge-supporters zijn ons momenteel wel gunstig gezind. Die van Standard daarentegen wachten blijkbaar tot na volgende zondag (misschien krijgen ze wel gelijk.... alhoewel, ik hoop van niet).
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:28
    zou je dit willen corrigeren naar 'de voetbalsupporters zijn ons momenteel wel gunstig gezind'?
    Het ligt wel wat gevoeliger voor de Standard-supporter, maar niemand gaat kunnen ontkennen dat Genk er momenteel met kop en schouders bovenuit steekt. Is geen garantie voor de titel, maar zonder inzinking is de kans zeker reëel. En ik vraag me af of Clement wel een inzinking zal toelaten ;-)
    Succes en dat de beste moge winnen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws