Club Brugge in de fout? Hij heeft DNA van Antwerp veranderd

    Club Brugge in de fout? "Hij heeft DNA van Antwerp veranderd"

    maandag 22 oktober 2018 om 11:30

    Antwerp werpt zich steeds nadrukkelijker op als kandidaat voor Play-Off 1. Het staat nog altijd vierde, en dat heeft het ook te danken aan Lior Refaelov. Die kon Sporting Lokeren uiteindelijk opzij zetten met een heerlijk doelpunt.

    Gazet Van Antwerpen ziet dat hij een heel positieve invloed heeft op het elftal. "32 jaar en bijna een volledig seizoen niet gespeeld. Dat zal wel even duren voor die rendeert bij Antwerp, dacht iedereen. Maar in zijn eerste twintig minuten in een Antwerp-shirt was Lior Refaelov meteen goed voor een doelpunt en een assist."

    Ook afgelopen weekend kon hij weer bevestigen. "Tegen Lokeren toonde hij zich opnieuw de draaischijf van Antwerp. Met Refaelov in de ploeg is het DNA van Antwerp veranderd van werkmansvoetbal naar spel op basis van balbezit". Had ook Club Brugge, de ploeg die hem uitleent, hem nog goed kunnen gebruiken?

    Poll

    Had Club Brugge hem moeten houden?

    (859 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14990
    maandag 22 oktober 2018 om 11:40
    Die had zeker nog van waarde geweest. Maar eerlijk is eerlijk: die man is te goed om op de bank te zitten of slechts sporadisch mee te doen. Daarom is zijn keuze voor Antwerp uitstekend.
    Vind ik leuk
    Den Didi +309
    maandag 22 oktober 2018 om 11:41
    Inderdaad het is een plezier om hem te zien voetballen, top ze zullen op Den bosuil nog veel mooie voetbal zien
    Vind ik leuk
    K1908 +809
    maandag 22 oktober 2018 om 11:41
    Clement had het nochthans goed uitgelegd:
    1 match per week, ideaal, maar meer dan dat kan zijn gestel niet (meer) aan.

    Dat hij kan ballen staat buiten kijf...
    Vind ik leuk
    Ivo1963 +26
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:01
    Das de nagel op de kop denk ik.
    Hopelijk voor Antwerp blijft ie fit.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:41
    Onbegrijpelijk..

    Is slotenbreker door zijn combinatie van creativiteit en power.

    Tegen de helft van de JPL-ploegen loont dit...WB, STVV, Lokeren,..



    Vind ik leuk
    SD +9376
    maandag 22 oktober 2018 om 11:45
    Club moest kiezen en koos Vanaken boven Rafaelov.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:48
    ?? Rafa infiltreert 80% vanop rechts bij FCB..

    Liep eerder in de weg van oprukkende Vormer..

    Nu is het combi met rechtsback ( cools, Mata, Vlietinck,..)

    Zeer voorspelbaar en routineus..

    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:37
    Klopt niet volledig: met Rafa en Hans samen in de ploeg was het vooral deze laatste die veel meer de flank ging opzoeken om in balbezit te geraken. Zijn rendement was daarom een pak minder. Die 2 samen in het concept van Leko ging idd niet, en dan hebben ze de beste van de 2 gehouden.Uiteindelijk zegt dit meer over de kwaliteiten van Vanaken dan over het 'falen' (vind zo direct geen beter woord) van Rafa.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:08
    Had nood aan nieuwe uitdaging en is een met alle respect ietsje lager niveau en minder druk programma. Blij voor hem maar bij ons was z'n rol uitgespeeld in het systeem van Leko.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:34
    Ja idd . Maar denk dat je van een jonge goede Belgische speler veel meer kan verdienen dan . Rafa die eind kontrakt is . Voetbal is bisnius.
    Nog wa blessure gevoelig ook...ja dan is de keuze gemaakt. Maar qua talent. Jij hebt er een beter zicht op omdat je ze altijd zag spelen. Is Vanaken bepalender of beter.
    Ik vraag het maar .
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:14
    Rafa is meer dynamite en meer power.vandaar ook blessures en tank die rapper leeg loopt.

    Vanaken is meer berekend met beter paswerk en grotere stylist die rap kansen ziet maar niet deugt bij iets agressiever Werk.

    Is altijd slap tegen standard en Antwerp bvb.


    Vanaken zou nooit passen bij FCA. Eerder iemand voor PSV en later duitsland zoals Timmy.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:41
    Rafa was evenzeer bepalend geweest, maar na een ernstige blessure is hij nooit meer op zijn oude niveau teruggekeerd. Kon nog wel een wedstrijd op niveau aan maar viel dan geblesseerd uit.
    Kan uiteraard goed voetballen en gaat voorop in de strijd, een ongeziene combinatie voor zijn talent en positie. Vanaken vind ik persoonlijk sterker maar die moet het hebben van beweging rond hem, terwijl Rafa dan weer het individuele talent heeft om desnoods op zijn eentje met een actie het spel open te breken. Moeilijk hen beide te vergelijken, puur statistisch gezien is Vanaken de betere, maar statistieken zeggen niet alles.
    Sterk van Rafa dat hij zo z'n stempel kan drukken in een team zoals Antwerp, dat ook zonder hem al een heel sterk team was.
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +467
    maandag 22 oktober 2018 om 12:50
    Ik vind eerlijk gezegd dat Refaelov naast zijn voetballend vermogen ook zeer positief opvalt bij Antwerp voor wat betreft werklust en zelfs balrecuperatie.
    Vooral dat laatste kwam voor mij toch wel als een verrassing.

    Maar Refaelov is in elk geval een absolute meerwaarde gebleken en zal naar verwachting dan ook wel een contract aangeboden krijgen op Antwerp om een definitieve overstap te maken na het aflopen van zijn huurperiode.
    Ik denk niet dat er ook maar één Antwerpsupporter is die daar op dit moment aan twijfelt.

    Daarnaast lijkt Bölöni nog een beetje naar de juiste balans op het middenveld te zoeken wat niet echt verwonderlijk is met het aantal mogelijke kandidaten voor een beperkt aantal plaatsen.
    Maar indien we de komende maanden ook nog de efficïentie een beetje kunnen opkrikken ziet de nabije toekomst er best goed uit voor Antwerp.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:09
    Hij was de ontbrekende schakel in het geheel en plots worden ze aanzien als een voetballende ploeg in de plaats van een hard werkende en dit helemaal terecht
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:43
    Als je reactie op je eerste paragraaf: was ook op Club al zo, maar het zijn dikwijls de fases waarin dit opvalt die de samenvatting op tv niet halen hé...
    Vind ik leuk
    freeman +11523
    maandag 22 oktober 2018 om 12:51
    Met lede ogen zien vertrekken .....
    Vind ik leuk
    Vlad +2215
    maandag 22 oktober 2018 om 13:52
    Het is hem gegund, heeft veel voor Club betekend en heeft zich steeds als een gentleman gedragen, Club heeft in waardigheid afscheid genomen van Rafa en hem een nieuwe boost in zijn carrière gegund. Het ga je goed Rafa, alleen, spaar Club een beetje in de onderlinge confrontaties 😉
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Kris1 +791
    maandag 22 oktober 2018 om 14:30
    Ik lees hier past niet in het systeem Leko. Heel spijtig want dat systeem werkt ook regelmatig niet. Als je dan een Rafa kan brengen dan kan je de ploeg nieuwe impulsen geven. Met wat creatief puzzelwerk was Rafa in te passen in de ploeg. Heel spijtig dat hij plaats moest maken om andere dure maar zeer middelmatige spelers als Rezeia, Arambat en Mitrovic in de kern op te nemen. Als hij niet geblesseerd geraakt zou Antwerp wel eens echt kunnen verrassen in POI. Ik gun het Rafa van harte.
    Vind ik leuk
    blondel +2585
    maandag 22 oktober 2018 om 14:40
    Leko kiest meestal voor lopers dan spelers met een goeie techniek.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3059
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:45
    Dat is een beetje eigen aan elk systeem. Het probleem is dat je niet zomaar met wat verschuiven en één wissel een team plots anders kan doen spelen. Met sommige spelers wel, maar die spelen jammer genoeg niet (meer) in onze competitie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:38
    Laten we nu niet doen alsof we alles te danken hebben aan Refaelov want dan breng je Juklerod, Rodrigues, Haroun en Buta in diskrediet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:03
    Dat is ook zo. Gevaarlijk zijn bij ons onze opkomenxe backs. Buta en Juklerod. Sterk zijn onze 2 centrale verdedigers en Bolat. Met voof die verdediging onze marathonman Haroun. Dus de verdediging stond er. Owusu die met zijn werklust en ook nog eens een goal kan maken. Dan hadden we op de rechterflank ook nog.een Rodriques .
    Maar ons gevaar was stereotiep.
    Dus te zeggen dat we alles aan Rafa te danken hebben en andere spelers vergeten dat gaat veel te ver.
    Maar Rafa dat is ook een speler voor Antwerp . Ik vreesde dat hij weinig zou werken en enkel technisch uit de verf zou komen dankzij onze lopende spelers. Maar Rafa looot en knokt daar ook nog is bij. Echt het DNA van RAFC. Dus is hij wel de man waarvan je jan zeggen dat het de ontbrekende schakel is. Mbokani gaat nog beter worden. Dat zal de volgende ontbrekende schakel worden om niet zomaar ,indien we top 6 halen ,een figurante rol te spelen.
    Als ik supporters van C Brugge vraag om hun meni g te veven over Rafa en wat het verschil is met Vanaken. Dan denk ik dat we in ons elftal dan weer beter zij met een type Rafaelov dan een type Vanaken. Ik bedoel de wisselwerking met onze spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws