Thorup begint bij KAA Gent met grote zege op KV Oostende

    Thorup begint bij KAA Gent met grote zege op KV Oostende

    zondag 21 oktober 2018 om 19:52

    Nieuwbakken coach Jess Thorup is goed begonnen bij KAA Gent. De Buffalo’s wonnen met 0-4 op het veld van KV Oostende.

    In de beginfase kreeg Gent wel meteen een domper te verwerken. Briger Verstraete moest geblesseerd het veld verlaten nadat Vanlerberghe vol op het been van de middenvelder ging. Na 20 minuten kwam de uitploeg op voorsprong.

    Stallone Limbombe kwam naar binnen en zijn schot week af via het been van Tomasevic, 0-1. Nog voor rust kon Gent die voorsprong verdubbelen. Yaremchuk kopte een voorzet van Souquet hard binnen.

    Na rust ging Gent op zijn elan verder. Chakvetadze maakte de wedstrijd helemaal dood door de 0-3 te maken. Canesin ging de fout in. Tien minuten voor tijd werd een doelpunt van Limbombe afgekeurd door de VAR, maar niet lang daarna wist Limbombe alsnog zijn tweede van de avond te maken. Eindstand: 0-4.

    Plaats een reactie

    Genome +355
    zondag 21 oktober 2018 om 20:00
    Helaas! Maar vier goals...
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    zondag 21 oktober 2018 om 20:03
    Verdiende overwinning voor ons! Als we nog iets scherper afwerken dan was het nog een stevigere uitslag.

    Nu is er natuurlijk nog veel werk voor verbetering, maar dit is al een belangrijke eerste stap voor deze groep! Alleen jammer dat Verstraete en Vadis weer uitvallen. Hopelijk trekken we deze mentaliteit door in de volgende wedstrijden.

    Een grote pluim op de hoed voor onze uitsupporters vandaag! Dik verdient voor een man als Peter Balette die dag in dag uit met deze club meeleeft.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1795
    zondag 21 oktober 2018 om 20:06
    Ik begin de spelers van Gent er toch van te verdenken dat ze hun vorige trainer bewust in de steek hebben gelaten. Verschil met de wedstrijd tegen Genk is opmerkelijk...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    zondag 21 oktober 2018 om 20:09
    De match tegen Genk zat iedereen dan ook op zijn tandvlees of zelfs al ver daarboven.. Die situatie met Yves is veel te ver uit de hand gelopen, mede dankzij het bestuur.. Dat heeft dan het effect op de spelers dat ze op de tippen van hun tenen lopen en met het mes tussen de tanden spelen, aangezien er bij elke verliesmatch een ontslag dreigt te vallen. Gewoon geen gezonde werksituatie was het, voor niemand..
    Vind ik leuk
    Reagens +2210
    maandag 22 oktober 2018 om 08:47
    Oostende en Genk zijn ten andere ook niet te vergelijken.
    Genk kwam met de juiste mentaliteit om een topmatch te winnen en met een duidelijke tactiek. Daar had ons los zand geen verhaal tegen.
    Vind ik leuk
    Xynix +144
    zondag 21 oktober 2018 om 20:55
    Hopelijk zijn de Buffalo's voor een mooie reeks vertrokken. Staat Neto dicht bij een comeback?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    zondag 21 oktober 2018 om 21:04
    Bedankt! Neto kan normaal spelen. Hij heeft bijvoorbeeld gespeeld in de oefenmatch tegen Lokeren tijdens de interlandbreak. Wat dus het verhaal aansterkt dat Neto niet mag spelen zolang hij zijn contractverlenging niet getekend heeft, want hij is transfervrij komende zomer..
    Vind ik leuk
    Xynix +144
    zondag 21 oktober 2018 om 21:27
    Serieus? Dat zou doodjammer zijn, want ze hebben die echt wel gemist vind ik. Steengoede voetballer.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    zondag 21 oktober 2018 om 21:48
    Zeker weten! Zou een heel mooi cadeau zijn voor de supporters dat we die nog eens in onze Ghelamco Arena zien spelen!
    Vind ik leuk
    Brick +744
    zondag 21 oktober 2018 om 22:51
    Geniet van je weekje lord :)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 00:14
    Dat zal er niet aan mankeren, bedankt! Hetzelfde voor jou ;)
    Vind ik leuk
    JLo +622
    zondag 21 oktober 2018 om 23:38
    Iedereen speelde bevrijd na zoveel weken van druk en zorgen. Chuck op de plek waar hij meest rendeert, die scoort al mist hij nog wel een dot van een kans), Chack die wervelt, heel veel vertrouwen... en vooral ook die aanvallende druk naar voor, toch wel het Gentse DNA.

    Nu verder blijven bouwen met resultaten en liefst goed voetbal. ;)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 00:19
    De eerste tekenen zijn positief! Volgende week toch wel weer een ander paar mouwen met Charleroi, als we daar een goed resultaat tegen neerzetten zijn we volgens mij wel vertrokken om wat steviger in die PO1 positie te nestelen.

    Zie het in ieder geval al positiever in om zo naar de wintermercato toe te spelen!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4463
    maandag 22 oktober 2018 om 00:43
    Heb blijkbaar iets gemist Lord? wat met bronn, die zat gisteren toch gewoon in de selectie, en zag hem zelf niet op de bank? what's up? Topic net gevonden. Blijkbaar out, maar verder geen info???
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 00:50]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 00:50
    Een goede match van ons Gantoise! Al heeft Oostende wel een handje geholpen vanavond. Maar los daarvan ook onze eigen verdienste en een knappe prestatie.

    Bronn en Kalinic waren out met blessures. Als ik Bronn zijn instagram mag geloven is hij zelfs niet in het land. Postte gisteren een foto aan het zwembad met "relax time" als caption.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4463
    maandag 22 oktober 2018 om 00:52
    klinkt toch raar, als hem 24 eerder nog in de wedstrijdselectie zat van 21. Had mijn initiele post net te laat aangepast. Was er net op gebotst van dat bericht dat em out was. Nu maar weer gaan zoeken voor hoelang. Cfr een voetbalmanagementspel dat ik speel :P
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 01:08
    Had natuurlijk ook twee interlands meegedaan met Tunesië, dus misschien van daaruit een pijntje meegenomen of gewoonweg war rust gegund. De komende dagen zal wel meer duidelijk worden. Al verwacht ik hem er tegen Charleroi ook gewoon weer bij te zijn.

    Fantasy Pro League?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4463
    maandag 22 oktober 2018 om 01:16
    Dat zou al geruststellend zijn.

    Van Fantasy pro league, dit jaar per toeval op gebotst, kwist eigenlijk niet dat die bestond. Neen, de traditionele Gouden 11, na jaren gesukkel, en dan eens jaren afwezigheid, eindelijk tot op het punt gekomen dat ik in de gouden spelen redelijk competitief ben :) ook deels daardoor nogal ruim volgen van de competitie en niet enkel mijn eigen clubje. :)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 01:27
    Ik denk dat dat maar sinds dit jaar is, de Fantasy Pro League. Ik heb er een accountje op aangemaakt, een team samengesteld en sindsdien niet meer naar gekeken.

    Gouden 11 ken ik dan weer niet.. Als puber wel obsessief OSM en Football Manager gespeeld. Al durf ik FM sporadisch wel uit nostalgie eens terug op te starten.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4463
    maandag 22 oktober 2018 om 01:38
    Echt, dat is zowat de eerste voetbalmanager game die er in belgie bestond nog van voor de internettijd. Is gelinkt aan HLN was zowat de tegenhanger van Megascore dat dan weer gelinkt was aan het Nieuwsblad. Dat bestaat pakweg al meer dan 20 jaar schat ik.

    Speel ook de CL tegenhanger :) dusja volg zowat alles van voetbal :D

    Fantasy Pro League, zelfde verhaal, eentje aangemaakt en tja vergeten opvolgen mja. Gouden 11 i'm used to zeg maar.

    OSM ken ik dan weer niet :D
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 01:38]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15186
    maandag 22 oktober 2018 om 01:55
    Dan was ik maar een jaar of 5. Toen was ik nog niet zo met competitief voetbal bezig. Is pas gekomen met Fredje Herpoel die bij de Rode Duivels kwam. Dat was toen dé held op de Gentse voetbalpleintjes en speelplaatsen.

    OSM is een soort van simulatiespel die dagelijks een wedstrijd speelt. Je bent daar de manager van een zelfgekozen team in een willekeurige competitie en speelt dan tegen andere managers.

    Ik heb mijn OSM account nog eens snel open gezwierd. 924x winst, 142x gelijk en 153x verloren. Ik was toen dus duidelijk echt bezeten met dat spel.
    Vind ik leuk
    JLo +622
    maandag 22 oktober 2018 om 08:10
    Met Megascore ooit nog naar België-Nederland geweest voor het WK.... trip down memory lane. :)
    Vind ik leuk
    9000 +356
    maandag 22 oktober 2018 om 06:02
    Fm!
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 06:02]
    Vind ik leuk
    Gimini +719
    maandag 22 oktober 2018 om 03:43
    Nu nog bevestigen en Gent is vertrokken.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    maandag 22 oktober 2018 om 10:34
    Ik was content om te zien dat Gent ook nog eens goed voetbal kan brengen maar eerlijk gezegd was het echt wel omdat Oostende heel zwak was.

    Ik ben benieuwd naar de volgende matchen want ze hebben opnieuw veel kansen gemist. En tegen beter ploegen gaan we zoveel kansen niet krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws