Felgeplaagd KV Mechelen pakt uit met ruime zege in topper

    Felgeplaagd KV Mechelen pakt uit met ruime zege in topper

    zondag 21 oktober 2018 om 17:45

    Achter de schermen rommelt het bij KV Mechelen, maar op het veld is daar niets van te merken. In de topaffiche tegen Beerschot Wilrijk won de thuisploeg met maar liefst 3-0.

    KV Mechelen was voor het seizoen topfavoriet voor de titel in Eerste Klasse B. Nu staan ze ook effectief aan de leiding, weliswaar met evenveel punten als Lommel. Het was Storm die na uitstekend voorbereidend werk van Togui de 1-0 op het bord zette. Toen waren amper dertien minuten gespeeld.

    Beerschot kwam daarna beter in de wedstrijd en kreeg ook een mooie kans via Van Damme. Die besloot over. Het was een dure misser, want Togui was net voor rust wél trefzeker. Na de pauze was de match meteen dood met een derde treffer, deze keer van Engvall. Het was de doodsteek voor de bezoekers, die zo op een vierde plaats blijven hangen. Het verschil met de top is evenwel maar drie punten.

    Plaats een reactie

    wimdevos +352
    zondag 21 oktober 2018 om 18:06
    We're Malinwa ...
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 18:22
    ik hop zij worden de kampion en dan ..... moeten ze zakken. Het beste voor de Belgische Voetbal
    Zij betalen om toch te degradeeren. Hahahaha
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    wimdevos +352
    zondag 21 oktober 2018 om 18:24
    Jij bent geen voetballiefhebber ... Het moest jouw ploeg eens overkomen
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 18:29
    daar is het problem. ik ben voetballiefhebber en heb er geen voorkeur voor een club .Zoals die betald hebben ( of probeerden) dan moeten ze degradeeren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    wimdevos +352
    zondag 21 oktober 2018 om 18:42
    In 2002 zat mijn ploeg in zware financiële problemen en werden de boeken neergelegd. Ik stond in Elewijt waar ene Marc Uytterhoeven, Piet den Boer en Fi Van Hoof ons toespraken om deze prachtige volksclub niet verloren te laten gaan. Dat sloeg echt aan. Ik heb toen 1.000 euro betaald om mijn club te redden. Ik heb mijn club in 3e klasse, later in 2e klasse tenvolle gesteund. De interest op mijn 1.000 euro kreeg ik elke week terug in het groepsgevoel rond de match. Nu is er blijkbaar gesjoemeld door individuen. Maar als mijn club hiervoor wordt gestraft, wie is dan de dupe ? Wij - de supporter - hebben de degradatie op een positieve manier aanvaard. Wij hebben onze slecht start in 1B op een positieve manier aanvaard. Wij staan er iedere week, vandaag met 14.000. Enkel en allen voor onze club. Moeten wij nu echt gestraft worden ?
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 18:51
    en zoals gesjoemeld word en en andere club darom degradeert dat vind jij dan leuk. Maar goed dat het niet gelukkt is . in deze geval heft de bond garanteerd geen oplossing voor gevonden. dan was het problem van die club die dan onterecht naar 1b gestuurd word.
    Darom geen medelijd gewoon mar degadeeren.
    Vind ik leuk
    wimdevos +352
    zondag 21 oktober 2018 om 18:53
    Ik wens het jouw ploeg niet toe...
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 18:58
    t'zal niet gebeuren. ik heb er geen club. Ik ben gewoon voetballiefhebber en wil maar iets zien voor mijn geld. Ik ga naar Brugge , Luik ,Moescroen ben zelfs al in Mechelen gewest en hop maar op en goed speel, van welke club is voor mij egal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 20:12
    hou u bakkes
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 20:45
    zeker niet voor jullie
    Vind ik leuk
    Ivo1963 +26
    zondag 21 oktober 2018 om 20:57
    Heel juist Dactylo01, als KV inderdaad wordt veroordeeld is er niks sympathiek aan die ploeg!
    Andere ploegen zijn dan in hun plaats (Cercle bvb) moeten degraderen en hebben héél veel geld mislopen, geld dat KV Mechelen heeft kunnen besteden om spelers te kopen die nu het mooie weer maken voor hun. Al is aan die supporters gedacht Wim?
    'k Ben benieuwd of de voetbalbond in deze zaak kordaat en eerlijk zal durven optreden.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:39
    tis anderlecht of brugge ni ze anders wast zeker niks geweest
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 22:12
    Jij noemt jezelf Dactylo01, maar je hebt blijkbaar geen kaas gegeten van teksten schrijven, van spelling en van de regels van dactylo al helemaal niet. Ik probeer je teksten te ontcijferen, maar ze zijn een toonbeeld van hoe het niet moet. Dus schrijf je zo snel mogelijk in voor het eerste leerjaar en kom na de lagere school nog eens terug. Dan kan je je misschien verstaanbaar uitdrukken en je mening helder formuleren. Succes!
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 22:33
    misschien probert uw eens in frans te schriven zo als ik het probeer in het nederlands. Maar dat heft er niks met de doen dat mechelen degradeeren moet omdat ze gesjummelt hebben
    Vind ik leuk
    Frefke +623
    zondag 21 oktober 2018 om 18:30
    Wel dan zou ik dat aanvaarden en waarschijnlijk heel ontgoocheld zijn. Maar ik zou ook niet willen dat mijn ploeg op onrechtmatige wijze matchen wint.
    Eerlijk is eerlijk en dat ze die sjoemelaars maar zwaar straffen !
    Vind ik leuk
    Intel +1238
    zondag 21 oktober 2018 om 18:36
    Eindelijk nog eens iets positief voor de kv .
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 19:11
    Proficiat KV. En voor al de negatievelingen shame On you. Kampioen spelen of niet, degraderen of niet wij supporters zijn en blijven KV steunen. Degenen die nooit iets verkeerd doen mogen hun hand opsteken. Het is zen prachtige club en een prachtige supportersaanhang en we blijven erin geloven. De rest zien we wel maar we zijn niet kapot te krijgen door een paar enkelingen. Trek jullie ogen op.
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    zondag 21 oktober 2018 om 21:12
    "shame on you" warom? om dat wij naar gerechtigheid vragen. dan zal ik mar zeggen "shame on you" de zogenaamde beste supporzers
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +91