Clubs uit 1A en 1B krijgen brief van Coucke en co: ''Steun en respecteer de refs''

    Clubs uit 1A en 1B krijgen brief van Coucke en co: ''Steun en respecteer de refs''

    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:55

    Operatie 'Propere Handen' hangt als een donderke wolk boven het Belgische voetbal, maar vrijdagavond wordt de Jupiler Pro League gewoon vervolgd met de elfde speeldag. Veel ogen zullen gericht zijn op de arbiters, nu Bart Vertenten en Sebastien Delferière in opspraak zijn. De Pro League hoopt dat de refs dit weekend alle steun krijgen. 

    De Raad van Bestuur van de Pro League heeft om deze reden een speciale brief verzonden naar alle clubs uit 1A en 1B. Hierin wordt een oproep gedaan aan alle bestuursleden, leden van de staf en spelers. ''De Raad van Bestuur van de Pro League vraagt aan alle clubs om dit weekend en volgend weekend ostentatieve en duidelijke steunbetuigingen (applaus, erehagen,...) te leveren aan de scheidsrechters van de wedstrijden waaraan zij deelnemen'', staat er in de brief.

    Marc Coucke, voorzitter van de Pro League, hoopt dat er gehoor wordt gegeven aan het verzoek tot steun. ''Het wordt een lastige speeldag voor de refs. En er zullen ongetwijfeld discutabele beslissingen genomen worden waarover gemord zal worden. Maar toch doe ik een warme oproep om de scheidsrechters te steunen en te respecteren. Zij verdienen niet dat bepaalde zaken veralgemeend worden. Als we hen nu niet steunen, zitten we binnen een aantal jaar zonder scheidsrechters'', valt er te lezen op de website van de organisatie.

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:11
    hij is echt zicht aan het populariseren de M Coucke!!! met of zonder zijn vraag, hoop ik dat iedere supp, van welk team ook, de refs idd hun job laten doen en hun het voordeel van de twijfel te geven!!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    Marcooo +8
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:55
    Nederig blijven zou beter op zijn plaats zijn. Wik supporters moeten weer alles gewoon slikken zodat de kermis gewoon verder kan draaien
    Vind ik leuk
    Reagens +2199
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:12
    Hopelijk spelt hij Hein en zijn spelers ook eens de les.
    Geen schwalbes, geen beïnvloeding, geen gemekker,.... Gewoon voetballen.
    En voor alle duidelijkheid mag iédere clubbestuurder die les eens in élke kleedkamer komen brengen.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1710
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:05
    Dikke fuck you , wie denkt die wel dat hij is 🖕
    Vind ik leuk
    camargue +2550
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:49
    zijde u al aan het opfokken om er weer gelijk een ......... tegenaan te gaan de volgende match? Wanneer je zelf geen respect toont voor wie dan ook, dan krijg je zelf ook geen. De groeten idioot!
    Vind ik leuk
    Kingambo +1710
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:52
    De groeten terug papzak...
    Vind ik leuk
    camargue +2550
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:58
    oooh verder opfokken jongen, je gaat er nog komen!
    Vind ik leuk
    Kingambo +1710
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:00
    Ben er al maar toch bedankt , kusje 😘
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:13
    Voor mijn part mogen de scheidsrechters gerust veel strenger optreden: veel meer gele kaarten (truitje trek, mekkeren, echt spelbederf...) én rood( vuile overtredingen, ellebogen, …) én meer strafschoppen. Je moet tegenwoordig al je tegenstander half lam schoppen of duwen om nog een strafschop tegen te krijgen. En waarom niet de vrije schop IN de backlijn in ere herstellen??
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:16
    Respect moet je verdienen!
    Als wij poteren en onze polsen vullen (zakken) en gepakt worden,daar is een gezegde over!
    Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten!wij supporters zouden nu ons niet mogen laten horen ofwa?wij zijn al veel te braaf!wij zingen en roepen wat wij willen denk ik dan!en als we daarmee iemand kwetsen sorry dan maar het is jullie en met jullie bedoel ik de top van de voetbalbond maffia! Het draaid bij heel die voetbal maar om 1 ding en dat is zo snelmogelijk rijk worden. Vriendelijke groeten SDB
    Vind ik leuk
    camargue +2550
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:50
    gaan we nu iedereen over dezelfde kam scheren? Goe bezig man!
    Vind ik leuk
    Filiep +193
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:56
    Zou het niet beter zijn als Coucke vraagt aan de refs fluit eerlijk
    Vind ik leuk