Advocaat van Leko is overtuigd: ''Dit kan nooit over witwassen gaan''

    Advocaat van Leko is overtuigd: ''Dit kan nooit over witwassen gaan''

    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:50

    Er is vrijdag meer duidelijkheid gekomen over de reden waarom Ivan Leko werd opgepakt. Het gaat om verdachte stortingen van makelaar Dejan Veljkovic naar de rekening van Leko. Walter Van Steenbrugge, de advocaat van Leko, bevestigt dat zijn cliënt dat geld heeft ontvangen. Volgens Van Steenbrugge kan Leko echter nooit aangeklaagd worden voor witwassen.

    Van Steenbrugge verklaarde voor de camera van de VRT Nieuws: "Wat wij weten is dat er bij het begin van zijn contract bij OHL een bepaald salaris was afgesproken. Hij heeft dat gedeeltelijk ontvangen, maar in december 2014 is hij ontslagen. En dus moest hij volgens zijn contract nog geld ontvangen. Dat heeft hij gekregen via een makelaar, via Veljkovic. Dat is blijkbaar een gebruikelijke activiteit in het voetbal. Daar gelden aparte regels."

    Er zou in de ogen van Steenbrugge hooguit sprake kunnen zijn van een fiscale discussie. ''Dit kan nooit over witwassen gaan, nooit. Het staat mijlenver af van het strafrechtelijk misdrijf witwassen. Dat betekent dat je gelden van illegale origine in het legaal circuit brengt. Dat is hier niet aan de orde. Het gaat om een bankverrichting, bij witwassen wil je geld verdoezelen. Als je het mij vraagt, kan hier nooit iets strafrechterlijk uit voortkomen."

    Lees ook: De reden waarom Leko in de cel zat: 'Verdachte stortingen van Veljkovic'

    Plaats een reactie

    Reagens +2167
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:54
    Als er iemand hier is die Leko kent zeg hem dan eens dat hij zo snel mogelijke een échte advocaat moet nemen. Dees gaat verkeerd aflopen met die clown van een Van Steenbrugge.
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:03
    Maar nee, dat is de normale gang van zaken. Als je alle advaocaten moet geloven hebben ze iedereen onterecht in den bak gestoken.
    Daar is er daar eentje bij de politie die verleden week zei : nu gaan ik de voetbalwereld is kl... en ga ze direct opsluiten en dat zonder bewijsmaterieel en tutti quanti...
    Bij deze spreek ik me niet uit of Leko boter op zijn hoofd of niet.
    Het onderzoek zal dat wel uitwijzen zeker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:56
    OHL ondervragen verdomme ipv altijd maar rond de pot staan draaien...

    Dus dit is van omstreeks begin 2015 ....we zijn quasi VIER jaar later..

    Nog een beetje duwen en t is verjaard...

    Vind ik leuk
    jericho666 +2242
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:00
    Of het een gebruikelijk activiteit is, kan toch onmiddellijk geverifieerd worden. Hoeveel trainers worden er niet ontslagen per jaar
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14878
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:02
    Van Steenbrugge is de advocaat van Club Brugge en niet van Leko. Leko heeft hem wel gevraagd om hem te helpen met zijn naam te zuiveren, maar het enige wat hij tot nu toe gedaan heeft is interviews geven..
    Vind ik leuk
    Reagens +2167
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:05
    Idd. Van Steenbrugge heeft vooral Van Steenbrugge in de etalage gezet. Maar heb hem nog niets horen zeggen waar ik van denk dat hij zijn client aan het helpen is. Die doet meer kwaad dan goed.
    Vind ik leuk
    blondel +2572
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:56
    Maar hij moet zijn client niet helpen.OHL heeft dit zelf al toegegeven dat het geld eerst naar die makelaar heeft gestort en die heeft het daarna op een rekening van Leko gezet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:06
    Volgens mij aangesteld door FCB in geval van...

    Maar er is blijkbaar geen geval van...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2242
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:10
    Volgens Van Steenbrugge is er geen geval van, das iets helemaal anders. Advocaten zijn beroepsleugenaars dus alles met grote korrel zout te nemen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:15
    Moest er iets zijn dan mag Leko een andere advocaat nemen want FCB is geen partij...nogal wiedes..

    Denk dat het niet lang zou duren eer BV de nodige maatregelen zojn nemen om het huidige contract te beschermen.

    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14878
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:46
    Er is wel een geval van, namelijk dat Leko zijn naam en foto's in de buitenlandse nationale kranten op de voorpagina stond.

    Daar heeft hij aan Van Steenbrugge gevraagd om hem te helpen met dat te zuiveren, maar in plaats van dat te doen, is Van Steenbrugge te druk bezig met interviews geven waarin hij telkens hetzelfde zegt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:07
    Draaien en wringen die advocaten , in hun ogen is zelfs een Dutroux geen kinderverkrachter of moordenaar en is hij al lang genoeg gestraft .
    Ik zou Leko een lichte staf geven want als men hem vrijspreekt zie ik
    Van Steenbruggen nog een schadevergoeding eisen .
    Een gepaste straf zou zijn in iedere supportersclub één avond gratis gaan tappen en het eerste vat voor hem . Wedden dat de Clubsupporters akkoord gaan .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws