Advocaat pleit voor 'onschuldige' Vertenten: Dat is volgens de regels verlopen

    Advocaat pleit voor 'onschuldige' Vertenten: "Dat is volgens de regels verlopen"

    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:45

    Scheidsrechter Bart Vertenten wordt ervan verdacht verschillende wedstrijden vervalst te hebben in de degradatiestrijd. Zijn advocaat vindt echter dat zijn cliënt tijdens Antwerp-Eupen zelf niet in de fout ging.

    "Hij kon de bewuste fase niet gezien hebben”, opent hans Rieder bij Sporza. Vertenten nam de beslissing namelijk niet op eigen initiatief. "Na discussie en overleg is beslist dat de fase zich in de grote rechthoek had afgespeeld en dus een strafschop waard was."

    "Dat is allemaal verlopen volgens alle nationale en internationale regels. Daarvoor kan mijn cliënt niets ten laste worden gelegd," vindt de advocaat. "Ik heb dat proberen te bewijzen met screenshots van die match, en met de verslagen van de voetbalbond."

    Ook Antwerp-coach Laszlo Bölöni gelooft niet dat Vertenten bewust in de fout ging bij de bewuste fase.

    Plaats een reactie

    Ultron1891 +361
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:57
    Ik ken uiteraard ook niet alle details maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die bewuste penaltyfase de reden is dat ze hem hebben aangehouden. Dan moeten ze alle scheidsrechters van alle sporten in den bak steken want iedereen maakt fouten. Nogal een flauw artikel zenne VP....
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:59
    ze zoeken hem gewoon ze gaan hem nog missen met de flierefluiters die nu moeten gaan blazen die hebben ook al van wedstrijden verdiend maar houden zicht stom nu
    Vind ik leuk
    Davyrsca +139
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:35
    Sorry maar tis zelf ne flierefluiter
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:26
    Het geld zal ook niet bewust op zijn rekening zijn gestort.
    Vind ik leuk
    Markske +346
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:07
    Is er dan al wat gezegd dat scheidsrechter Vertenten zou geld ontvangen hebben. Als je er niks van weet maak dan geen loze insinuaties. We zijn hier onze beste scheidsrechters kwijt en je weet, geen scheidsrechters geen voetbal.
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +88
    zaterdag 20 oktober 2018 om 04:02
    Onze beste scheidsrechters ??????? Man realiteit aub... Geld in hun zakken ja... Oké bij Brugge patatten en bij Anderlecht kriek bel-vue... open your eyes please
    Vind ik leuk
    Markske +346
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:03
    Vertenten dit seizoen al 5 internationale wedstrijden gefloten, wie doet beter.
    Wedstrijd in de voorronde van de uefa en Champions League.
    Wedstrijd in de nations league.
    Wedstrijd in de uefa league (Arsenal).
    Wedstrijd in de uefa youth leagues.
    En er konden er nog volgen. De beste officiële punten krijgen en dan moeten vaststellen dat er in de Belgische kranten geen verslag staat, je zou voor minder wedstrijden beginnen te fixen anders spreken ze niet over je.
    Ze hebben hier onze nieuwe Frank Deblekere kapot gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws