De reden waarom Leko in de cel zat: 'Verdachte stortingen van Veljkovic’

    De reden waarom Leko in de cel zat: 'Verdachte stortingen van Veljkovic’

    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:00

    Ivan Leko moest in het kader van het onderzoek naar witwassen en financiële fraude één nacht in de cel doorbrengen. Waarvoor de Kroaat exact werd aangehouden was onduidelijk, maar Het Nieuwsblad weet de exacte reden.

    Zo zouden enkele verdachte stortingen van Dejan Veljkovic, toenmalig makelaar van Leko, uit 2015 aan de basis liggen van zijn ondervraging. Het gerecht wil weten waarom de huidige trainer van Club Brugge die gelden heeft ontvangen.

    Eind 2014 en in de loop van 2015 werden er verschillende bedragen op het geld van Leko gestort, afkomstig van Cypriotische rekeningen van Veljkovic. Volgens de Kroaat ging het om een achterstallig loon van zijn periode als trainer bij OH Leuven, waar hij kort voor de feiten actief was.

    Advocaat stelt iedereen gerust
    Naar verluidt zou het geld eerst door OHL naar Veljkovic gestort zijn, waarna die het gedeeltelijk naar Leko heeft doorgestort, zij het op vraag van de makelaar zelf. Het onderzoek moet uitwijzen waarom de Serviër dat juist deed.

    "Maar van witwas is er in elk geval geen sprake", aldus Walter Van Steenbrugge, de advocaat van Leko. "Het gaat hoogstens om een fiscale discussie", klinkt het.

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:09
    Bizar dat OHL niet ondervraagd werd door Raskin als zij de aanleiding zijn van de stortingen aan de makelaar die 'gedeeltelijk' doorstort.

    Moet toch klaar zijn als pompwater.


    Andermaal blijkt dat FCB in geen jaren te maken heeft met deze fiscale discussie.

    Vind ik leuk
    Toca +36799
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:10
    Heeft bij mijn weten nooit iemand beweert dat het in Brugge was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:14
    Neen, maar mediagewijs doet men er alles aan om het zo te doen overkomen...

    Tot gisteren nog toe.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:28
    Ooooooo jawel.
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:34
    Niet altijd naar Bo Van spilbeeck luisteren Geert 😉😁
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:44
    Twijfel altijd of ik naar hem of naar haar luister😎
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:13
    Een verklede vent zeker.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:25
    in tegendeel, is op zeer massale en frequente basis vermeld en gezegd dat het aan brugge gelinkt werd, terwijl het al veel vroeger zeer duidelijk was dat het ging over de jaren voordien en ze dus al heel goed wisten dat het niks met brugge te maken had, doch dat weerhield niemand brugge op zeer constante en zeer erge basis zware laster aan te doen zeer goed wetende dat dit geheel onterecht was
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:22
    Wat weet jij van dat onderzoek
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:09
    Geld voor nieuwe ballen mee te kopen?
    Geld om eens naar de kapper te gaan?
    Geld voor een nieuwe lelijke jas?
    In Leko we trust? Ik weet het toch niet hoor...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:23
    Zevert elders en praat over zaken die je kent
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:24
    Leg jij het me dan ons uit aub?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:42
    Leg jij me eens uit dat hvh vermist is.. Doodstilte in de pers... Schuldig of onschuldig daar hoor je niks van.. Levé de pers.. Blijkbaar moet er toch iets niet kloppen.. Als je die beide zag knuffelen om de tribunes.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:02
    Is hij vermist? Moest hij nog werknemer zijn van RSCA stond hij elke dag in de gazetten...

    Vind ik leuk
    tom1981 +524
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:56
    Toch liever vermist dan...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3854
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:09
    Een fiscale discussie!?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:15
    Ja..wat anders?

    Nog nooit bezwaar ingediend voor een aanslag of zo?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:22
    Iedereen krijgt zijn loon toch van een makelaar via een Cypriotische rekening? Neen?
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:11
    Via een Cypriotische rekening,waar eerst door OHL is op gestort op aanvraag van die makelaar.Wat heeft Leko daarmee dan te maken,als ze het zo willen gestort hebben.Liever zo dan geen geld krijgen.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:09
    Om een voorbeeld te geven: Microsoft factureert ook vanuit Cyprus. Je mag van mij gerust geloven dat Office op dat eiland gemaakt wordt, maar ik twijfel daar aan. Zelfs die makelaar doet dus niets illegaal met deze constructie...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15052
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:15
    Als OHL dat gestort heeft, waarom worden zij dan niet ondervraagd? Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk indien zij dat effectief deden..
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:21
    Die makelaar kan veel maar denk niet dat hij geld breit..

    Moet van ergens komen en zeker niet eigen zak als ik dat zootje ongeregeld bekijk.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:29
    Zwart/misdaad geld
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:32
    Tuurlijk... Hebt ge het hem voorgeschoten?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:36
    Ja, schilderwerken int zwart brachten zoveel op dak een oplossing moest zoeken
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:37
    Versta het....naast uw design-activiteiten...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:43
    Ik heb Leko zijn woning nog ingericht. Wel beetje saaie man. Wou alles in zwart-wit
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:49
    Zolang het maar niet paars is...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:13
    OHL heeft dat al lang toegegeven dat het op die manier gestort is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:22
    Is bewuste belastingsfraude! Een BTW carrousel opgezet door een malafide man, niet zo geheel onschuldig lijkt mij...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:27
    Jawel hoor, niets aan de hand! Het is per ongeluk gestort door een malafide spelersmakelaar die matchen fixed en mensen omkoopt... geen erg.
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:16
    En daaom is Leko ook een malafide persoon.Rare redenering.Dus Roef is een omgekochte speler.Heeft ook mogen gaan praten.Schuldig of onschuldig ,hij kent een makelaar die matchen fixt,dus zal Roef wel matchen gefixt hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:27
    BTW-carroussel...

    Dokter in de buurt?

    Kom niet meer bij...

    Met bloemen uit Nicosia van de zangeres zonder naam?

    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:37
    Hoe noem jij dit dan?

    Deze actie had 1 doel bewust belastingen ontduiken. Stelen uit de staatskas.

    Of was Leko geen werknemer van OHL maar van de makelaar?




    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:41
    Alleszins geen btw-carrousel...

    Jongen toch...

    Ik benoem het niet want weet net zoals u niet over wat het gaat en ook niet als het strafbaar is eens het voor een ider duidelijk is waarover het dan wel gaat.

    Onschuld verandert in schuld enkel mits definitief vonnis die de schuld bevestigt.

    Dat is nu éénmaal de rechtsgang.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:51
    Ik reageer op de feiten en als deze kloppen zoals men nu zegt is dit niet gedaan om efficiëntie ofzo. Dan heeft da een andere bewuste reden.

    Maar ik vind het al heel verdacht dat de makelaar Leko betaald ipv omgekeerd...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:16
    1) een btw-carrousel is niet per definitie onwettig;
    2) ze worden zelden voor reden van efficiëntie opgezet ...

    Ik ken niet alle elementen van het onderzoek, wat volgens mij opgaat voor iedereen die aan dit forum deelneemt op gaat, maar tot dusver heb ik nog niet 1 detail gezien of gelezen waaruit zou blijken dat Leko iets onwettige heeft gedaan...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:22
    Kroaten mogen dat, als het maar geen Walen zijn.
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:19
    Man ,gij zijt echt ne zeveraar.Jij mag precies ook iedereen beledigen ,maar niemand mag iets tegen u zeggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:59
    Ik denk, en vrees, dat als men bij alle grootverdieners in België gaat kijken, dat er veel belastingen ontdoken worden. Wat met alle "sterren" die hun domicilie in Monaco zetten maar toch fijn in België wonen ? Dat praat het niet goed natuurlijk, maar waarom moest Leko daar een nacht voor vastgehouden worden ? Was er vluchtrisico ? Kon hij bewijzen vernietigen ? Ik denk echt dat als dat het enige is dat men hem ten laste legt, dat er hier sprake is van overkill.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:24
    Meerdere keren geld krijgen van dé matchfixer, overkill??? Het wordt steeds boeiender...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:48
    Neen Freddy, de manier waarop hij behandeld is geweest. Ik herinner me veel gesjoemel maar zelden of nooit heeft daar iemand voor in de cel gezeten. In het geval Beaulieu, waar het om honderden miljoenen ging, zat niemand een dag in de cel. Dat is wat ik bedoel met overkill. Als Leko inderdaad fraudeerde, dan moet hij gestraft worden, maar om dan meteen in de cel gegooid te worden ? Als elke fraudeur in de cel terecht zou komen dan zou de bouwindustrie serieus boomen, want dan dienen er overal gevangenissen bijgebouwd te worden. En opnieuw, ik zeg niet dat hij zijn straf moet ontlopen, maar de proportie van de actie was wellicht iets overdreven in verhouding tot de feiten.
    Vind ik leuk
    JM VSL +109
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:38
    Dat is de verstandigste reactie die ik tot nu toe gelezen heb :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:29
    Denk dat de actie weinig met de feiten te maken had. Ze hebben een aantal mensen gelijktijdig opgepakt om te verhoren. Dan wil je die mensen niet de kans geven om verhaaltjes te "matchen". Je wil ze apart houden tot je iedereen gehoord hebt.
    Het Belgisch justitie-apparaat was wederom fantastisch voorbereid en had niet genoeg onderzoeksrechters aangesteld om dit in 1 dag te doen. Bijgevolg hebben ze de niet ondervraagde mensen vastgehouden.
    Nothing more, nothing less :/
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:07
    Dat iedereen die hier zo hard wil roepen eerst aangifte gaat doen van elke cent die hij zelf in het zwart heeft verdiend en eens bekijkt hoe vaak karweitjes hij in het zwart heeft laten uitvoeren.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:10
    Hij was zijn manager, dus is het toch perfect plausibel dat die 2 betalingen uitwisselden??
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:04
    Los van het feit of ik het ermee eens ben is het opzetten van een btw-carrousel niet per definitie onwettig. Elke internationale onderneming heeft dit, in de meeste gevallen zelfs met actieve steun van de regeringen van betrokken landen.
    In het geval van intellectuele rechten, bvb auteursrechten, en consultancy, waarover het hier meestal gaat, is het moeilijk na te trekken welke activiteiten in welke landen werden uitgevoerd en welke meerwaarde die hadden op het 'productieproces'.
    Wanneer het via Cyprus is gegaan valt het eigenlijk nog mee. De belasting op winst is daar zeer laag maar nog niet onbestaande zoals bvb. In Hong Kong, Belize of andere Kaaimannen...
    Voor mijn part mag je gerust Leko hiervoor beschimpen, maar vergeet niet dat je dit soort praktijken ondersteunt telkens wanneer je een blikje Coca-Cola opent of wanneer je een item uit het gamma van Interbrew drinkt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:05]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:28
    Het geplande standbeeld voor Leko wordt al wat kleiner.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:31
    Zal minder werk aan zijn dan dat van bolle Hein...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:51
    Goh, in die zakken zwart geld naast zijn voeten kruipt toch ook wel wa werk
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:16
    En bij Hein in al die verschillende sjalen en pennezakken. 😀
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:17
    Waarom?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:29

    Als het niet al wit is gaan ze het niet storten op een rekening, zo dwaas zijn ze niet. Dus ja ik geloof in Leko zijn onschuld
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:41
    Was Leko dan werknemer van een malafide makelaar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:44
    Neen hvh wel.. Vandaar zijn ontslag... Nog ff wachten... Want die is blijkbaar vermist.......
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:48
    Hij zit hier bij mij. We zijn monopolie aan het spelen met Bayat.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:44
    Leko speelt ook mee hoorde ik... maar hij kan nu niet verder. Heeft geen kaartje “verlaat de gevangenis zonder (in het zwart) te betalen”
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:46
    Mogelijks had Leko een zelfstandig statuut en kreeg hij forfaitaire vergoedingen van OHL via de makelaar.

    Lijkt mij een redelijke piste.

    Het is de makelaar die geld achtergehouden heeft, niet Leko.

    In cyprus geldt nultarief voor vennootschapsbelastingen.

    Snap je?

    Anders mag velko hier dokken aan 34%..
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:53
    Dus de makelaar is dan hoofd van de zelfstandige activiteit met Leko als werknemer? Nog erger...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:55
    Jongen..wilt ge eens lezen?

    Leko als werknemer ? Zijt ge dolgedraaid?

    Een zelfstandige werknemer ? Nieuwe beroepscategorie..
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:05
    Als hij betaald wordt door de manager, werkt hij ervoor e slimme... Anderd betaald men direct aan zijn vennootschap...

    Ook een zelfstandige is een werknemer, of is Leko plots geen werknemer meer van Brugge? Als loontrekkende of op zelfstandige basis...


    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:10
    Hij werkte voor OHL en de makelaar ontvangt zijn vergoeding, neemt een percentage en stort het saldo door.

    Duizenden zelfstandigen in IT werken zo.

    Alleen niet vanuit Cyprus.. Dat maakt het verdacht want daar blijft de marge plakken.

    De Belgische fiscus weet dat ook.

    Het is Velko die men volgt.Leko dient tekst en uitleg te geven.

    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:19
    Nee Gaby in iT wereld sluit je een contract met een bedrijf dat je dan zelfstandige iT'er levert. Dus ook logisch dat je het bedrijf betaalt. Hier heeft de club een contract met Leko dus is de tussenkomst van Velkjovic abdoluut niet normaal.

    Als jij advocaat zou zijn en iemand moest verdedigen, had de aanklager de makkelijkste job ooit
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:28
    wat voor zever... Heb gezegd dat ik niet ens weet of Leko zelfstandige was..

    Ben zelfstandige en heb ander werk te doen dan uwe quatsch te moeten lezen.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:31
    Wacht, je haalt zelf eerst zelfstandige IT'ers aan als voorbeeld om de constructie te verdedigen. Maar als ik je zever weerleg, met feiten, heb je ineens nooit beweerd dat Leko zelfstandig is.

    Kunde is zeggen waar ge die diploma's van u hebt gekocht? Kwil ok zo ene om op de wc te hangen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:44
    Beide lijken me fout. Als jij altijd factureert aan een insource bedrijf die je plaatst dan ben je schijnzelfstandige. In realiteit ben je meestal in loondienst om dan gedetacheerd te worden op project-basis. Je krijgt zelf een loon waar je personenbelastingen op betaalt en je werkgever factureert aan de eindklant.
    Alternatief ben je zelfstandig en werk je freelance bij een bedrijf op project basis. Jij factureert nu aan de eindklant. Als je een eenmanszaak hebt ipv een bvba of nv wordt dit geld ook op je eigen rekening gestort. Niet die van "de vennootschap" (aangezien die er niet is).
    En ja er zijn bedrijven die een netwerk aan freelancers onderhouden en die je kan contacteren als freelancer om meer werk te krijgen, en als bedrijf om makkelijker de freelancer met het juiste profiel te vinden. In dit scenario factureert de freelancer aan de eindklant, en factureert de bemiddelaar zijn commissie aan een (of beide) van de andere partijen naar gelang de afspraken.

    Hoe je het ook draait of keert klopt dit niet. Of hij was in loondienst en moest zijn geld krijgen van OHL. Of hij was zelfstandig. In dat geval moeten deze transacties terug te vinden zijn in zijn boekhouding en commercieel beheer (facturatie).

    Heb geen probleem met de man (ik ben neutrale voetbal liefhebber) maar oogkleppen opzetten heeft nooit iemand geholpen. Hij heeft op z'n minst gefraudeerd en ik denk niet dat hij er zich uit gaat kunnen lullen :/
    edit: ter verduidelijking, dit doet niks af van zijn prestaties of integriteit op het veld. Het betekent enkel dat hij steelt van de Belgische staat (van ons dus). Hoe erg je dit vindt is subjectief.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:23
    Eueuhhhh ... die zelfstandige it'er waar jij het over hebt zal nooit aan de eindklant factureren. Ik werk zelf op die basis en je voorbeeld klopt absoluut niet.
    Ik factureer wel degelijk aan de firma die me bij een eindklant plaatst.
    Ik ben echter geen schijnzelfstandige omdat ik a) niet exclusief voor die ene firma werk en dus ook aan anderen factureer en b) niet logistiek dan wel materieel afhankelijk ben van de tussenfirma dan wel eindklant.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:58
    Ik word gedetacheerd en factureer rechtstreeks op eindklant.
    Suppose dat ik nog niet elke setup tegen ben gekomen. I stand corrected ^^
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    maandag 22 oktober 2018 om 15:33
    We leven in België en dus zijn er meer systemen en achterpoortjes dan dat er inwoners zijn😎.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:26
    Ook via Cyprus hoor😎 IT'ers niet onderschatten...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:18
    Een zelfstandige is per definitie geen werknemer. Het is het één of het ander hé..
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:53
    Waarom moet die forfaitaire vergoeding betaald worden via een makelaar? Is alleen logisch als je bewust belasting wil ontduiken
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:59
    De makelaar is een makelaar... Geen bijstandsmoeder..

    Die,neemt een % op die vergoeding tiens.

    En stort dan door..

    Die marge wordt zero belast in Cyprus..

    En OHL betaalt geen rsz, bv etc..

    Is netto-Sum out.

    Als hij zelfstandige is wat ik nooit beweerd heb.. Mogelijks..

    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:02
    Rare constructie waarbij een makelaar ook op loon en vergoeding een % blijft nemen. Allé niet raar als het bewust is opgezet
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:05
    Her nieuws gevolgd de laatste tijd? Henrotay krijgt vijf jaar % op loon van Tielemans in Monaco..

    Dixit Marc coucke....

    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:06
    En wie zou Tielemans betalen? Monaco if Henrotay?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:13
    De paster van laspscheure met zijn gat erdeure
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:10
    Dixit Devroe trouwens. En werd ook in 1x uitbetaald. Niet via via om de vergoeding daarna via een carrousel belastingvrij uit te keren
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:12
    Onzin,..Gaat over zijn marge..nie tover toekomstige % op loon.

    Anderlecht heeft daar niets mee te maken.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:15
    Kzou het artikel nog is goed lezen.

    Het ganse verhaal van die betaling aan Leko is niet koosjer, hoeveel zogenaamde uitvluchten ge ook verzint. Ik vermoed zelfs dat het honorarium van de Walter ook via Cyprus komt
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:19
    Walter?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:21
    Van Steenbrugge. Jij volgt het nieuws idd zeer goed
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:25
    Hier stopt het voor mij.. ga mijn dag niet verpesten aan een sociaal incapabele.

    Get z life .. In aaaaantwerpe of elders.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:27
    Ik had het verwacht. Je hebt door dat het verhaal niet klopt en je argumenten waardeloos zijn.

    Thank you, come again
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:13
    Nee, klant.
    Wanneer jij inkopen gaat doen bij een winkelier die sjoemelt, ben jij dan ook een misdadiger? Wanneer je weet dat hij iets fout doet en je daardoor een betere prijs geeft, akkoord, maar anders...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:24
    Als jij iets koopt en betaald via overschrijving ben je toch ook geen werknemer?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:44
    Ben eens benieuwd als morgen Coucke zou beschuldigd worden van bewuste belastingsfraude de Brugse fans hem oon zo hard zouden verdedigen...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:47
    Tuurlijk, van partijdigheid kan je hen nu toch niet beschuldigen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:53
    Wat is dit voor onzin?

    Wees blij dat je hem hebt of men mocht het boeltje opkramen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:55
    Ter uwer info... Dhr Coucke IS al beschuldigd van omzetfraude. Ken uw voorzitter. 😁
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:49
    Als deze informatie juist is - hetgeen wij niet kunnen beoordelen - dan is het wel vreselijk jammer dat er zó veel belastinggeld wordt gebruikt om een storm in een glas water te veroorzaken en iemands naam voor de rest van zijn carrière te bezoedelen...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:58
    Dit soort stormen kosten onze staatskas nu eenmaal bakken vok geld...
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:04
    Uit jouw reactie kan ik afleiden dat jij veronderstelt dat Leko schuldig is aan belastingsontduiking? Ik leid af uit het krantenartikel dat men enkel vragen had bij het feit dat een Belgische salariscomponent via een Cypriotische vennootschap werd betaald. Dat is ook de reden dat hij zonder voorwaarden is vrijgelaten en dat hem niets ten laste werd gelegd.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:08
    Er worden hem net wel witwaspraktijken ten laste gelegd. En wat jij afleidt is net een schoolvoorbeeld van belastingontduiking
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:35
    Sorry Jericho... Je zit fout!!! Jouw salaris mag door iedereen betaald worden - ook door en via een vennootschap uit Cyprus. Dààr is niets fout me. Belangrijk is dat er ofwel de nodige afhoudingen gebeuren bij de bron (voor loontrekkenden), ofwel dat de betaling wordt aangegeven in het daarvoor bestemde vakje op de belastingsaangifte (voor zelfstandigen). Lees ook aub de perstoelichting van het parket: zij willen nader onderzoek doen of deze transactie tot doel had om geld wit te wassen. Dàt is géén tenlastelegging...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:53
    Ja maar dat zou betekenen dat het contract tussen de club en de vennootschap moet worden gesloten anders klopt je redenering niet.

    In dit geval zou dit dan beteken dat Velkjovic een vennootschap heeft die trainers ter beschikking stelt aan geïnteresseerde clubs. Zij betalen de vennootschap van Velkjo die dan de trainers, na afhouding van zijn commisdie, betaalt. Toch maar raar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:49
    Beste, Leko is zonder voorwaarde vrijgelaten maar wel degelijk in verdenking gesteld! Da’s toch een kleine nuance hoor!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:53
    De paarse voetbalbond wilt club Brugge duidelijk pakken. Zo’n leugens. Alwetende / Oppernarcist Walter Van Steenbrugge heeft verklaard dat gwn over een vergetelheid gaat. Ivan heeft zijn syndicale premie van 3 jaar geleden bij STVV vergeten aangeven en dat valt nu toevallig samen met deze zaak. Er is overduidelijk geen vuiltje aan de lucht en dat is de normale procedure. Syndicale premies vergeten aangeven is nu eenmaal zwaarder bestraft dan gewapende overvallen. De wet is de wet.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:12
    Oke sorry ik ben fout, het is compleet normaal dat uw loon betaald word door een malafide makelaar via Cyprus, daar kan je u totaal geen vragen bij stellen..
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:37
    Neee... je mag daar vragen bij stellen. Tot daar heb je gelijk. Maar dat betekent nog niet dat de ontvanger daar mee in de fout is gegaan - dat zal nader onderzoek uitwijzen!!! We gaan hier ook voorbij aan het feit dat OHL een deel van de vergoeding betaald heeft aan de makelaar in kwestie. OHL is hier dus betrokken partij, doch werd niet op het matje geroepen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:05
    zijn loon gaat via via naar Cyprus en dan komt het bij hem, de normale gang van zaken... hahahaha
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:08
    Zeker niet de de normale gang van zaken, maar wettelijk gezien is er geen enkele reden om iemand daarvoor in hechtenis te nemen of in voorarrest. Alles hangt af van de hoogte van het bedrag dat OHL heeft betaald en de hoogte van het bedrag dat Leko vervolgens uit Cyprus heeft ontvangen. Voor het verschil - als dat er is - moet de nodige uitleg worden gegeven.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:29
    Niet per definitie. Stel dat beide bedragen gelijk zijn, dan is er zonder twijfel sprake van btw-fraude. Als het bedrag dat OHL naar Cyprus stuurt hoger is dan dat wat Leko kreeg, dan is dit volkomen normaal...
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:10
    Voor alle duidelijkheid, ik ben niet pro of contra Leko, ik ben niet pro of contra Club Brugge of Anderlecht, ik ben gewoon pro duidelijkheid en transparantie. Alleen bij duidelijkheid en transparantie kunnen we hopen dat voetbal een eerlijke sport is/wordt....
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:30
    Hangt af van zijn contract. Kan perfect legaal zijn, maar om hierover te oordelen hebben we niet genoeg details...
    Vind ik leuk
    SD +9412
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:50
    De makelaar werkte dus als een vakbond waar men fungeert als doorgeefluik voor het stempelgeld. kon OHL niet rechtstreeks betalen ? Leg eens uit meester Vansteenbrugge (moet ik helpen met een uitleg ?)
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:13
    Hoe je gaat uitleggen dat OHL 'stempelgeld' betaald heeft interesseert me wel 😎
    Vind ik leuk
    JVR +153