AA Gent pikt belangrijke pion op bij Club Brugge na ontslag: Dat is ultieme doel

    AA Gent pikt belangrijke pion op bij Club Brugge na ontslag: "Dat is ultieme doel"

    donderdag 18 oktober 2018 om 21:15

    KAA Gent heeft een opvallende naam binnengehaald. Peter Verbeke was de laatste jaren scoutingcoördinator bij Club Brugge, maar kiest nu dus voor de rivaal. Hij is nu officieel voorgesteld via de website. Eerder op de dag kwam er een einde aan de samenwerking tussen Verbeke en Blauw-Zwart. 

    Verbeke heeft in ieder geval veel zin in zijn nieuwe job. "Dat deze club over een zeer groot potentieel beschikt is duidelijk. Het is dan ook een fantastische uitdaging om de leiding te nemen over het sportieve departement van de club. Het ultieme doel moet zijn om een vaste waarde te worden in de titelstrijd."

    Verbeke wil alles op alles zetten om toppers naar Gent te halen. "Goede rekrutering vereist marktkennis, en dat kan enkel opgebouwd worden door gestructureerd en strategisch tewerk te gaan. Ook de laatste technologieën op vlak van data- en videoanalyse spelen hierin een belangrijke rol. Die weg zullen we met KAA Gent nu inslaan om verdere sportieve successen te kunnen boeken."

    Hij zal zich ook bezig houden met scouting bij de jeugd. "Wat Belgische jeugdspelers nog vaak ontbreken is onverbiddelijkheid, winnaarsmentaliteit en de wil om te slagen. Dat is nodig om te overleven in de kleedkamer van een A-kern en om door te breken in het professioneel voetbal. Dat zal alvast een belangrijk speerpunt worden in de ontwikkeling van de Buffalo-talenten."

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 21:30
    Raar, juist dat laatste lijkt bij Club nog steeds niet te lukken!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:00
    Iedereen mag een stapje achteruit zetten hé
    Vind ik leuk
    Kris1 +791
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:18
    Misschien kan de eigen jeugd van Club nu wel doorbreken met een andere nieuwe visie. Er zal geen supporter wakker liggen van deze overgang.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:30
    Van scout naar sportmanager. Het is een promotie zeker maar misschien voor die functie meer ervaring nodig?
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:42
    Van scoutingsmanager, naar sportmanager, is gewoon een andere naam. Zoals vertegenwoordiger en account manager :)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15152
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:47
    Ze liggen er zo niet wakker van dat ze allemaal hatelijk reageren.
    Vind ik leuk
    tom1981 +526
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:03
    Weer een deftig artikel op vp.. ze moeten pagina's kunnen vullen he
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +368
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:38
    OT: Goed dat Schepens iemand boven zich gekregen heeft. Ik ben totaal geen fan van die man zijn werkwijze.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15152
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:51
    De hele club dient eens doorgelicht, verbeterd en gemoderniseerd te worden. Dit is een goede eerste stap en het zal volgens mij ook niet de laatste worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:29
    De Peter zal op korte termijn een meerwaarde zijn voor de buffalo’s...mark my words!
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +39
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:11
    De machine is in opbouw. Ik vrees dat er binnenkort geen spanning meer zal zijn in de JPL
    Vind ik leuk
    9000 +356