La Liga-preses vreest: 'Twintig van de beste spelers zullen hierdoor vertrekken'

    La Liga-preses vreest: 'Twintig van de beste spelers zullen hierdoor vertrekken'

    donderdag 18 oktober 2018 om 20:52

    De Primera Division moet vrezen voor een uittocht van topspelers als de regering zijn plannen tot hervorming van de belastingen doorzet. Dat stelt La Liga-voorzitter Javier Tebas in een brief aan de clubs.

    'Dat gaat de twintig clubs in La Liga gezamenlijk 80 miljoen euro kosten', waarschuwt Tebas voor de plannen van de regering, geciteerd door Reuters.

    De voorgestelde veranderingen omvatten een belastingverhoging van twee procent voor salarissen boven de 130.000 euro en vier procent voor salarissen boven de 300.000 euro. Volgens Tebas raakt de maatregel meer dan 750 spelers en coaches in het voetbal. 'Ik verwacht dat als gevolg hiervan zeker twintig van de beste spelers uit onze divisie zullen vertrekken.'

    Lionel Messi, de best betaalde speler in Spanje, betaalt momenteel 48 procent belasting. De vedette van FC Barcelona moet straks mogelijk dus 52 procent afdragen. Real Madrid-grootverdiener Gareth Bale zou straks 47,5 procent moeten afdragen.

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 21:07
    Ocharme Messi toch. Nu ga je maar 22 biljard euro meer hebben dan ik.
    Vind ik leuk
    dakcota +4411
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:39
    natuurlijk praten we over messi, bale, en alle andere grootheden,maar daar spelen ookvoetballers in 2e/3e klasse die moeten rondkomen met wat wij hebben, in belgie betalen die bijna niets en kan dit dus wel hoger,daar is het al redelijk hoog
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:54
    Die spelers kunnen natuurlijk altijd nog een job zoeken, zoals de meesten onder ons!
    Het gaat trouwens om een belastingverhoging voor jaarsalarissen boven de 130000 euro... Verdien jij dan zoveel? :)
    Vind ik leuk
    DDT +3388
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:29
    zoiets ja, afhankelijk hoeveel korting ik geef op de auto's ;)
    Vind ik leuk
    Manambre +148
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:54
    Die gasten verdienen dat per week

    Berekening rap gemaakt
    Vind ik leuk
    dakcota +4411
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:06
    klopt. maar ik had het voornamelijk over de voetballers in belgie die nauwelijks bijdragen. of ze nu 2 mil verdienen bij anderlecht of 16000 zoals de 'gewone' werkmens (gemiddeld).
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:05
    Maar dat zijn dan toch mensen als het geen profs zijn die een job hebben neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:23
    Dat gaat geen enkel nut hebben, want zo zal de Spaanse overheid zelfs minder overhouden in plaats van meer. De clubs laten de spelers dan officieel minder verdienen zodat ze minder belastingen moeten betalen. Het verschil zal dan in het zwart of via allerhande financiële constructies of rekeningen gecompenseerd worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 02:23]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:59
    Oké, dus moet iedereen de ogen toeknijpen en het gewoon laten gebeuren...
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:04
    Waarom moeten ze een oogje toeknijpen? Ze willen gewoon een belastingsverhoging invoeren om de staatskas te spijzen ...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:50
    Nu betalen sporters een fractie van d belastingen die wij als gewone werknemers wel betalen... Is datdan oké???
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:55
    Een fractie? Ze betalen in Spanje toch ook 48% belastingen? In België zal het niet veel verschillen.
    Vind ik leuk
    Reagens +2190
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:12
    Het gaat er allicht vooral voor zorgen dat de clubs na de grote 2 het nog moeilijker gaan hebben en dat het verschil nog groter gaat worden.
    Madrid/Barcelona hebben de middelen om hiermee om te gaan. Voor pakweg Valencia, Malaga of Getafe gaat het pijn doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws