'Barça en Real willen werk maken van Neymar: Braziliaan heeft exit-clausule'

    'Barça en Real willen werk maken van Neymar: Braziliaan heeft exit-clausule'

    donderdag 18 oktober 2018 om 19:32

    Neymar vult bijna alle grote Spaanse sportkranten donderdag. Onderwerp van gesprek: een mogelijke terugkeer van de Braziliaanse ster naar de Primera Division. Zowel FC Barcelona als Real Madrid is geïnteresseerd.

    Volgens El Mundo Deportivo staat de kleedkamer van Barça te springen om de terugkeer van Neymar, die zelf liever vandaag dan morgen Paris Saint-Germain inruilt voor de Spaanse kampioen. De 26-jarige aanvaller gaat nog altijd goed om met diverse spelers van de Catalanen. De zwaargewichten van Barça hebben dan ook bij het bestuur aangegeven dat ze Neymar maar wat graag zien terugkeren.

    Dat het geen eenvoudige opgave wordt om Neymar los te weken bij PSG, is duidelijk. Toch is er een mogelijkheid voor Barça en Real, melden Diario Sport en Marca. De Braziliaan heeft namelijk een transferclausule in zijn contract. De sportkranten verschillen echter van mening over de details. Volgens Marca kan Neymar in 2019 voor 222 miljoen worden losgeweekt. Dat is hetzelfde bedrag dat de Fransen in 2017 voor hem betaalden.

    Sport meent dat de exit-clausule van Neymar iets lager ligt, op 215 miljoen euro. Wel zouden Barça en Real langer geduld moeten hebben voordat hij kan worden opgehaald, namelijk na het derde seizoen, medio 2020.

    Over één ding zijn de drie sportkranten het eens: Neymar is niet langer gelukkig in Parijs, waar hij langzaam maar zeker wordt overvleugeld door Kylian Mbappé.

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 19:53
    Ik vind dat hij terug moet naar Barça want MSN was gewoon te goed. Hij paste heel goed bij barcelona. Ik ben zeker dat hij zijn teamgenoten bij barcelona mist
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:12
    Maar ik mis hem niet. Voor mij hoeft het niet. Zeker voor da geld niet. Hij had maar niet moeten vertrekken. OF als hij echt wil komen hem serieus laten inleveren. Om de prijs te drukken. Anders hoeft het voor mij echt niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:36
    Er zou sprake zijn van een mondeling akkoord tussen Neymar en de club over eventueel vertrekken aan een bepaalde prijs. Een clausule is het echter niet. De clausules zoals in Spanje zijn bij mijn weten verboden in Frankrijk.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:52
    Het is omgekeerd. Is niet verboden in Frankrijk. Is verplicht in Spanje. Anders deden ze het daar ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:23
    Article L. 222-2-3 of the Code du Sport. Zijn effectief verboden in Frankrijk.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:43
    Dat artikel heb ik even opgezocht. Daar staat toch enkel iets in over de duur van sportcontracten? Waar staat dat afkoopsommen niet zijn toegelaten?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:07
    Dat Neymar niet zo gelukkig is parijs, heeft niks te maken met Kylian. Veel meer met het niveau van de Lique 1. Compleet overvleugelen van de concurrentie in eigen land. Eigenlijk heeft PSG maar 1 interessante competitie en dat is de CL. De rest van het jaar is freewheelen. Motiverend is dat niet echt.
    Ergens kan ik zijn overstap wel begrijpen (uit de schaduw willen van Messi) Al zie ik hem nu eerder passen bij Real, nu Ronaldo er niet meer is.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:56
    In Spanje niet veel beter , ieder jaar gaat het tussen 2 ploegen Barça en Real , uitzonderlijk kan Atletico in de geburen komen zoals vorig jaar maar in 2017 eindigden Atletico als 3de op 15 punten van de eerste en op 12 punten van de 2de heel veel concurrentie is dat ook niet
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:09
    Goeie avond Ward, ik volg je deels in je mening , maar niet helemaal. Ik ga hier morgen tussendoor ergens op verder. Nu snel wat slaapuurtjes halen, moest er eigenlijk al lang inzitten maar goed (slaap wel effe op de trein richting parijs ) :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:24
    Ik ben in blijde verwachting op Uw reactie en denk dat ik Uw gedachtengang ga kunnen volgen
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4459
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:01
    Dat er binnen nationale competities nogal grote verschillen zijn kan ik volledig in volgen, al gebeurd dat meestal in cycli.

    In italie draait het om Juve vs Napels,
    In holland om Ajax vs Psv
    In frankrijk is het nu al even alleenheerschappij
    In spanje Real vs barca
    in duitsland ist grotendeels toch Bayern M

    Dat de rest meestal op een aanzienlijke afstand volgt heb je helemaal gelijk in.

    Wat ik bedoel is, voor Neymar en spelers van zijn niveau is het niet interessant om daar te lang te blijven plakken, zijn algemeen spelpeil zou afkalven.

    Spelers van zijn statuut horen gewoon in Spanje of England (omdat die toch competitiever zijn)

    Maar als je dan Neymar zijnde toch een keuze moet maken, toch liever spanje, daar dit beter bij zijn spelstijl past.

    Toch staan Spaanse topclubs qua niveau net iets verder dan andere europese topclubs. Zie de resultaten van de CL afgelopen 10 jaar. 7* winst , 2 keer een finalist die niet barca of real was.

    Zelfde beeld in de EL waarvan er de laatste 15 jaar 9 maal de beker gewonnen werd door een spaanse club.

    Daarnaast heb je het zo hoog ingeschatte engelse competitie. Die 1 keer de CL en El won in de laatse 10 jaar.

    Lijkt me duidelijk waar je als topspeler wil zitten.
    Vind ik leuk
    Amongoth +193
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:37
    Hij zou weg mogen voor 220 miljoen, volgens geruchten wil Barca ook het hoge niet betalen.
    Bekijk je de Franse kranten, dan kun je lezen dat hij momenteel wel in de schaduw van MBappe staat.
    Uiteraard kan onze rolmops hier niet mee leven, wou niet in de schaduw van Messi staan, dus waarom zou hij terug keren.
    En laat ons eerlijk zijn.....Neymar is zeker niet de derde beste speler ter wereld.
    En volgens DarioGol, zou hij naar United willen. Let the soap begin.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    Amongoth +193
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:40
    Hij zou weg mogen voor 220 miljoen, volgens geruchten wil Barca ook het hoge niet betalen.
    Bekijk je de Franse kranten, dan kun je lezen dat hij momenteel wel in de schaduw van MBappe staat.
    Uiteraard kan onze rolmops hier niet mee leven, wou niet in de schaduw van Messi staan, dus waarom zou hij terug keren.
    En laat ons eerlijk zijn.....Neymar is zeker niet de derde beste speler ter wereld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws