Neemt Coucke drastisch besluit na schandaal in Belgische voetbal?

    Neemt Coucke drastisch besluit na schandaal in Belgische voetbal?

    donderdag 18 oktober 2018 om 11:50

    De Pro League, onder leiding van voorzitter Marc Coucke, wil de transparantie bij transfers verzekeren. Daarom schakelen zij de hulp in van een expertengroep van drie personen. Daar zal het echter niet bij blijven.

    Het onafhankelijke panel zal de transfers binnen de Jupiler Pro League nadrukkelijk screenen en er zo op toezien dat er geen onfaire deals worden afgesloten. Naast Melchior Wathelet en Pierre François zal er nog een derde persoon aangesteld worden.

    De kans dat Coucke op termijn de Pro League vaarwel zegt, is reëel. De huidige voorzitter benadrukt dat het zeer belangrijk om als bevoegde instantie volledig onafhankelijk te gaan handelen. Aangezien de zakenman ook voorzitter bij RSC Anderlecht is, kan dat voor discussie zorgen.

    "Ik blijf erbij dat de ganse leiding ook veel onafhankelijker moet worden. De expertengroep zal volledig onafhankelijk zijn. Wel, we moeten er ook naar streven dat de voorzitter van de Pro League een onafhankelijk persoon wordt", aldus Coucke in Het Nieuwsblad.

    Poll

    Zou het verstandig zijn om een stap opzij te zetten?

    (902 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +37096
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:51
    Net als bij verhaeghe gisteren schrijf ik top idee.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3041
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:19
    Bij mij hetzelfde gedacht, geen voorzitters meer in overkoepelende organen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15152
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:41
    Toch raar dat er eerst een voetbalschandaal boven water moet komen tegen dat ze dat gaan beseffen..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:52
    Smijt bleitsmoel Verhaeghe ook maar buiten
    Vind ik leuk
    Geert1980 +626
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:59
    Zie maar éne bleiter en dat zijde gij kalf !!!! Een geluk dat ge normale supporters hebt zoals Toca bv.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:03
    Nog eentje dat weent 😭
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +369
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:18
    Ik zie nie in waar dat hij “weent”... volgens mij heeft hij gelijk. Hier hebt ge ne grote mond maar moest ge morgen in dezelfde kamer staan als Marc Coucke of Bart Verhaeghe...t zou al veel minder blabla zijn. Een beetje respect zou u sieren.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3041
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:24
    Een normaal gesprek voeren is precies nogal moeilijk voor sommige mensen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:57
    Toca is klasse !
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:41
    Weer een bleiter van Brussel zeker hahahaha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:57
    Wat een reactie. Klasse man !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15151
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:54
    Eerlijk is eerlijk! Mooi dat hij er zelf naar hint.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:06
    wathelet eerlijk??? laat mij ni lachen...
    Vind ik leuk
    K1908 +842
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:03
    En Francois? De opzichters zijn even erg als de mensen die ze moeten overzien :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:07
    Mooi van hem maar toch vreemd dat hij die functie dan wel opnam. hij wist toch van die omstreden dualiteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:32
    weer een heel pot nat, die mannen weten, hoe of wat te doen, om het net te laten overkomen.... Coucke is ook ni miljardair geworden, door de lijntjes te volgen hé...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:42
    Vroeg of laat zal waarschijnlijk maar Liefst 950 miljoen euro da da he groetjes.
    Vind ik leuk
    SD +9467
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
    Na meer dan 100 jaar een aanzet om belangenvermeniging in het voetbal af te bouwen. Waar moeten wij dat schrijven ? Maar zullen de clubs uit 1B en de amateursreeksen wel akkoord zijn ?
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:17
    Waar kan je je kandidatuur stellen 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:18
    Had al jaren geleden moeten gebeurd zijn! Eindelijk beginnen ze in te zien dat voorzitterschap Pro League niet te rijmen valt met voorzitterschap/eigenaar van eender welke Pro League team. Daar moet je echt geen studie’s voor hebben gedaan om dat te weten. Is altijd dubieus, hoe je het draait of keert. Eindelijk, maar of het zover zal komen... afwachten! 🙄
    Vind ik leuk
    Knightofh +539
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:27
    Het is wel schering en inslag in de privé natuurlijk waar veel kmo's gaan samenklitten onder 1 organisatie met dan een voorzitter die ook eigenaar is van 1 van de bedrijven.

    Nu het gaat hier over een miljoenenbusiness dan lijkt me iets professioneler wel gewenst. Wil het gewoon even aanhalen dat het niet zo vreemd is hoor. De KBVB en de link jpl is op dat vlak wel vreemd. De link is er niet. Wat moest een verhaege nu gaan doen in Rusland bv.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
    In Rusland? Is wel onder voorzitter KBVB..net zoals broer Moyat..

    En is volgens mij wat stadionnetjes gaan bekijken voor eigen gebruik daarna.

    Vind ik leuk
    Knightofh +539
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:39
    Was er anders in functie van...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:58
    ??, begrijp je niet....de belgische ploeg wordt vertegenwoordigd door KBVB toch..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:23
    whatelet eentje met duistere reputatie
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:15
    Geweldig ... een politieker moet het oplossen ...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:46
    Spijtig dat de Pilitiek het zal moeten uitleggen en oplossing moeten zoeken als jullie zien met wat Leugens zij voor den dag komen om de Mensen meer en doen betalen op alles en zij zelf nul komma nul ok wij zijn niet goed bezich ok.
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:19
    Wathelet, François, Linard bondsvoorzitter, Oefencomplex RD in Tubize, hoofdgebouw KBVB ook naar Tubize,......comprenez vous ?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:12
    Oui 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:23
    Zou veel beter zijn als Coucke daar ni meer is
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:41
    Dan moet verhaege ook uit de bond eh
    Vind ik leuk
    Watcher +947
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:52
    En Bayat (chalala)
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1436
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
    Ne politieker en een advocaat?
    Serieus?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:13
    Is om de integriteit te bewaren...
    Vind ik leuk
    Heppen1J +107
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:47
    als er ieland niet betrouw is het wel verhaegen gerafineerde op alle vlakken
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:02
    Heb jij mischien al zaken met hem gedaan of heeft hij jou al bedrogen met zaken?Want je kent hem precies goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws