Advocaat klaagt situatie van Bayat aan: Zijn vrouw kan rekeningen niet betalen

    Advocaat klaagt situatie van Bayat aan: "Zijn vrouw kan rekeningen niet betalen"

    donderdag 18 oktober 2018 om 11:02

    Mogi Bayat blijft nog minstens een maand in de cel, dat besliste de Raadkamer begin deze week. Zijn advocaat, Jean-Philippe Mayence, vindt het straf dat de veelbesproken makelaar niet onder elektronisch toezicht werd geplaatst.

    "Het is moeilijk voor hem", aldus Mayence. "Hij spreekt geen woord Nederlands en hij kende de eerste dagen veel problemen. Nu is er wat structuur en zijn vrouw en moeder komen hem bezoeken. Zijn rekeningen zijn geblokkeerd en zijn vrouw kan de rekeningen niet betalen..."

    De advocaat geeft toe dat zijn cliënt serieus in de problemen zit. "Hij beseft nu welke vormen de zaak begint aan te nemen en het gewicht op zijn schouders neemt toe. Als alles voorbij is zal hij enkele zaken moeten regelen, vooral boetes betalen omtrent de belastingen", klinkt het in La Capitale.

    Zorgen om toekomst
    Mayence blijft benadrukken dat Bayat alles regelde met toestemming van de voetbalclubs. "Hij is bang dat hij nooit nog zaken zal kunnen doen in het voetbal. De clubs en de speler wisten welke commissies er werden betaald. Het is enkel vanwege fiscale redenen dat hij wordt aangehouden."

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 11:12
    Levensles : een taal leren kan geen kwaad..en uw belastingen betalen ook niet...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:22
    Gaby, heel goeie raad. Mail je hem ook ff door naar Ivan.leko@fcb.be
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:27
    Spreek jij Kroatisch ?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:29
    Nee, maar ik werk/woon daar ook niet. Nederlands/Frans/Engels zijn voor mij voldoende.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
    Ivan Leko heeft zijn taalgebruik aangepast aan de lokale taal wat van hem een gentleman maakt..

    Ze kunnen niet allemaal de lelijkste taal uit Vlaanderen spreken..

    Antwaaaarps... Beurk...

    By the way ik doe er nog Duits bij..

    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:42
    Ik had van een universitair als jij minstens 5 talen verwacht
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:44
    Alleen als ik echt zat ben..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Antwaaaarps is een wereldstad met een wereldtaal , op TV moet het niet ondertiteld worden in tegenstelling tot andere dialecten . Vormer heeft de eerste maanden een tolk gehad
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:17
    Frans niet, de andere 2 zijn talen die Leko spreekt. Spaans mag er ook nog bij. Ik denk dat jouw voornaamste probleem met hem is dat hij trainer van Club is.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:33
    Vooral dat hij altijd alles zo zwart-wit ziet
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:43
    Mag je gerust tegen hem houden, maar dan moet je bij uitbreiding de volledige voetbalwereld op de korrel nemen...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:45
    Heb Vertenten, Bayat, HVH ook al op de korrel genomen. Ik discrimineer niet op dat vlak
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:48
    Dan mag je blij zijn: er zal nog wel verse aanvoer komen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:35
    Is ook niet nodig.
    België heeft drie officiële landstaal, waarvan ± 60% Nederlands is!
    Vind ik leuk
    Boer +157
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:16
    Is Carcela al geschorst
    Vind ik leuk
    K1908 +842
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:20
    lol, niet meedoen met dei kerel, aub...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:21
    Kan er iemand een GoFundMe starten?
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:25
    Geen probleem dat hij geen Nederlands kent want hij 'spreekt' de universele taal van sjoemelen, oplichten en bedreigen, en iedereen begreep hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:44
    Jazz, zo laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, hoe diep kun je vallen, op die wijze interessant proberen te zijn? = FAIL!
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:31
    Patrick, ik probeer je repliek te begrijpen, maar het lukt me niet. Trainers en spelers spreken steeds van de universele 'voetbaltaal', waardoor echte taalbarrières worden verkleind. Welnu er bestaan nog meerdere universele talen in vele facetten van ons maatschappelijk bestaan. Geestesverwanten begrijpen mekaar dan moeiteloos.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:41
    maar, daarom een mens te veroordelen, zonder het hoe/wat van de zaak te weten, tijd zal ons allen wijzer maken en of hij echt lijm aan zijn handen heeft, maar zolang hij innocent is, zal ik, als fcb supp achter onze coach staan en hem blijven verdedigen... ;-)
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:28
    Is dit dan een misverstand, ik bedoelde Bayat en jij bedoelde Leko. Ik kan daar enkele dingen op zeggen. Ten eerste; betreffende jullie coach heb ik hem enkele dagen geleden nog verdedigd (ben volop aan het zoeken geweest, maar vind het jammer genoeg niet terug) door te stellen dat half België in aanmerking komt indien het gaat over ‘het niet correct invullen van een belastingaangifte’, een uitspraak die mij aardig wat ‘likes’ opleverde. Ten tweede; het is toch maar al te dwaas dat ik Bayat zou gaan verdedigen, 1 van dé spilfiguren waarbij de ten laste gelegde feiten zo zwaar doorwegen dat hij minstens nog 1 maand langer in de cel moet verblijven. Ten derde; ‘wathelet eerlijk??? laat mij ni lachen...’ is een uitspraak van jou vandaag in een andere rubriek die je dan ook mag interpreteren als dat je iemand beschuldigt zonder de ware toedracht te kennen (iets waar je mij van hebt beschuldigd). Hopelijk geen rancune tussen ons, ik wilde het enkel even uitklaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
    Bayat, kan voor mijn part ni genoeg gestraft worden!! mr Melchior, is geen onbekende in de politieke kringen en zijn verleden is alles behalve rooskleurig, vandaar mijn post! ps: stay cool between us ;-)
    Vind ik leuk
    freejazz +1238
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:17
    Bedankt
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:36
    Dat hij zijn horlogeverpakkingen dan maar begint te verkopen he 😁
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:43
    Achteraf ist makkelijk praten
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:56
    geen medelijden mevrouw moet haar plan trekken in moeilijke en goede dagen
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1954
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:02
    Ik zal ze wat steunen mijn vrouw verzameld schoendozen staan mooi gestald in speciaal ontworpen schoen kamer, uit kompassie wilt ze haar collectie verkopen en schenken aan mevr bayat
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
    Ja da's dan pech hebben e. Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Geen compassie mee.
    Vind ik leuk
    Peed +311
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:53
    Verkoop 1 van uw handtassen die je van de sjoemelcentjes van Mehdike hebt gekregen Madame...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:31
    Mogi hé, Mehdi is schoonbroer :-p
    Vind ik leuk
    Peed +311
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:53
    Oepsie 😉
    Vind ik leuk
    bolclbr +836
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:05
    Ze zal genoeg zwart geld onder haar matras liggen hebben. En bdw de bank laat betaling van facturen toe zolang er genoeg geld op de zichtrekening staat.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:23
    In een zaak met fraude worden rekeningen geblokkeerd. Dus uw rekeningen worden niet betaald. Enige opties zijn lenen bij vrienden of bezittingen verkopen. Je kan ook uitstel van betaling aanvragen. Tegen dat dat niet meer kan zal je al wel wat meer weten
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:42
    Ze kan al zijn horloge's verkopen
    Vind ik leuk
    Hierulf +1100
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
    Mw Bayat heeft geen eigen rekening zeker...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:49
    Hoe zijn vrouw kan de rekeningen niet betalen heeft hij bij de vrouwen geweest en daarvan Bankroet van geworden hahahaha Bayat .
    Vind ik leuk
    vanhimst +1006
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:40
    och arme , mevrouw kan de rekeningen niet betalen wat een zever is dat , ze heeft zeker haar eigen bankrekening en verder hoop ik dat hij helemaal geen contact mag hebben met gelijk welke club of speler hier en in het buitenland
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:59
    Mijn vraag is nu :Hoeft hij nog zaken te doen in het voetbal?ne gek met miljoenen euro's op de rekening zal zich nu wel met iets anders bezig houden zeker.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws