Mannaert wordt keihard aangepakt: Chantage en criminele activiteiten

    Mannaert wordt keihard aangepakt: "Chantage en criminele activiteiten"

    donderdag 18 oktober 2018 om 10:30

    Obbi Oulare maakte in 2015 een transfer van Club Brugge naar Watford. Mogi Bayat was de grote bezieler achter die transfer, tot groot ongenoegen van zijn toenmalige makelaars Daniel Kimoni en Stijn Haeldermans.

    Kimoni vindt dat hij samen met Haeldermans en de ouders van Oulare recht had op een deel van de transfersom. "Mannaert liet die aan Bayat verstaan dat hij ervoor moest zorgen dat de beloofde 20 procent van de transfersom die naar Haeldermans, de ouders van Obbi en mezelf zou gaan, moest ingetrokken worden. Chantage en criminele activiteiten noem ik zoiets", vertelt hij in Le Soir.

    Kimoni moest uiteindelijk met een lager bedrag genoemen nemen. "Obbi’s ouders hadden recht op 800.000 euro, terwijl Stijn en ik normaliter 400.000 euro zouden krijgen. Uiteindelijk deed Watford een geste. De club betaalde Stijn en mij 250.000 euro. Ook Bayat ontving hetzelfde bedrag. Wat er met die beruchte 20 procent is gebeurd? Ik weet het niet. Volgens mij is dat bedrag in de schatkist van Club Brugge belandt.”

    Club Brugge is niet onder de indruk van de beschuldigingen, klinkt het in een reactie. "Bij de transfer van Obbi Oulare was Mogi Bayat de enige vertegenwoordiger namens Watford. Hij beschikte toen over een mandaat van meneer Pozzo, de eigenaar van de club. En dus liet Vincent Mannaert Bayat de onderhandelingen voeren."

    Plaats een reactie

    jericho666 +2311
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
    Het stinkende potje gaat verder open
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
    Het potje Oulare gaat open in die zin dat Bayat onderhandelde in opdracht van Pozzo van Watford.
    En hebben diegenen die 250.000 euro ontvingen dat aangegeven
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:45
    Wat Ik gisteren voorspeld had..

    De struikrovers/golddiggers gaan vanaf nu als kannibalen elkaar te lijf..

    250.00 € ofwel voor velen tien jaarweddes was niet genoeg om zijn handje vast te houden

    Elke dag een vet verhaal Aub..

    Vind ik leuk
    Toca +36765
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
    Naar t schijnt heeft Bayat er ook voor gezorgd dat Landuyt geen burgemeester van Brugge meer is.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:50
    Skoeine kuiskinge... 😀
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2887
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:50
    Nee, daar heeft Landuyt zelf voor gezorgd... heeft hij toch iets goed gedaan in die 6 jaar
    Vind ik leuk
    freeman +11542
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:03
    Eens Bayat het dossier van het stadion van Club laten behandelen ?
    Vind ik leuk
    Geert1980 +626
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:06
    Dan zouden we snel een stadion hebben ,maar misschien/waarschijnlijk direct weer kwijt ook .
    Vind ik leuk
    freeman +11542
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:47
    En zou ook wellicht nog 30 % commissieloon eisen ?
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3849
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:47
    Makelaars en clubmanagers. Alles voor 't geld. Maar 't zijn de clubs én de spelers én hun entourage die hen aantrekken, he. Ook al voor 't geld. 't Zijn potten die ketels verwijten.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:01
    Iesereen wil boter bij de vis en liefst in het zwart
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:56
    Als alles het daglicht zou zien... Is er nergens nog voetbal te zien...
    Een mens en geld... Dit verandert nooit!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:59
    Voetbal...een feest.
    Makelaars...een pest.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:16
    En de pers doet verder... Hoe zit het met de verstopte herman vhv...
    Vind ik leuk
    Toca +36765
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:46
    Beter naar t schijnt na een goed lavementje.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
    Lijnzaadolie of levertraan helpt en t is bio...

    Vind ik leuk
    freeman +11542
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
    Een trappistje kan ook wonderen verrichten ! :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:44
    Dan mag Anderlecht serieus gaan panikeren, want de helft van de p,leg is door of via Bayat daar beland.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:56
    Ocharme toch ze kregen elk een aalmoes van 250000€😂
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:11
    Als mijn kinderen van job veranderen krijg ik ook geen premie hoor. Waarom moet dat in het voetbal weeral anders gaan?
    Vind ik leuk
    Vlad +2233
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:00
    Die mannen spreken over honderdduizenden euros alsof het niets is, kregen ‘maar 250000 ipv 400000, om zo goed als niets te doen, arme schaapjes. Afschaffen die makelaars, er moet toch een andere manier zijn, zonder die poenscheppers?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws