'Bijna 4 miljoen commissie voor een makelaar, dat moet Coucke even uitleggen'

    'Bijna 4 miljoen commissie voor een makelaar, dat moet Coucke even uitleggen'

    maandag 15 oktober 2018 om 08:21

    Marc Coucke gaf onlangs aan dat hij na Operatie Propere Handen het voetbal grondig wil hervormen. Columnist Hans Vandeweghe vindt echter dat Coucke daarvoor niet de juiste man is.

    'De Profliga godbetert, wie gelooft die lui? De clubjesclub waarvan de CEO eerst werkte bij Standard onder de veroordeelde ex- makelaar Luciano D’Onofrio, vervolgens bij het failliete White Star Woluwe met de halve gangster John Bico en dan bij RAEC Mons van Domenico Leone, die verdacht werd van verduistering van subsidies. Mons ging onder het toeziend oog van Pierre François failliet, waarna hij twee maanden later CEO werd van de Profliga', somt hij op in zijn column in De Morgen.

    Momenteel is de sterke man bij de Profliga Marc Coucke. 'De voorzitter van de Profliga dan: dat is Marc Coucke. Die slaagde erin voor de transfer van 10 miljoen van Landry Dimata van KV Oostende naar Wolfsburg 3,7 miljoen euro commissie betalen aan Didier Frenay. (Sommige bronnen spreken van een transfer van 8 miljoen.) Waar dát goed voor was, moet hij toch maar even uitleggen', onthult de schrijver.

    Volgens hem is Coucke dan ook niet de juiste man voor die taak. 'Coucke duwde KV Oostende naar de financiële afgrond en liet de club achter met een aantal lijken in de kast. Coucke en zijn waanzinnige KVO-uitgaven waren de aanleiding voor de Profliga om in de zomer van 2017 een Belgische versie van de Financial Fair Play in het leven te roepen. Heel recent heeft Coucke de Profliga gesmeekt om de financial fair play op te rekken zodat hij meer schulden zou kunnen maken met Anderlecht. Club Brugge en Genk hielden dat gelukkig tegen', klinkt het.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15152
    maandag 15 oktober 2018 om 08:28
    Coucke? En alle andere clubleiders? Gaat overal zo hoor..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:21
    Niet mee akkoord 4 Miljoen Commissie loon geven aan een Makelaar. Daar zit iets achter ze moeten dit ook onmiddellijk onderzoeken dat is ook Geld wit wassen en waar is dit Geld naar toe ok.een Geldwolf heeft zo niet vier 4 Miljoen weg hoor ok.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:43
    okokok
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 08:32
    Ik vind van sommige beweringen niks terug. Dus OF weet reporter meer als ons. Dan moet hij ook meer vertellen of hij zuigt een aantal dingen zo uit zijn duim.
    Vind ik leuk
    Shredder +3141
    maandag 15 oktober 2018 om 08:37
    Hij kan toch moeilijk meer vertellen dan "hij heeft zoveel commissie gegeven aan een makelaar"?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 08:47
    Gaat mij over de laatste zinnen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:45
    Ik ben benieuwd waar hij zijn bronnen vandaan haalt ,dit is toch interne keuken. Ofwel moet iemand gelekt hebben ofwel maakt hij ons blaaskens wijs
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    maandag 15 oktober 2018 om 09:54
    Het is Vandeweghe he, niet te veel van verwachten.
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    maandag 15 oktober 2018 om 14:51
    Omdat jij er niks van terug vindt ,is het uit zijn duim gezogen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 15:40
    Nee maar dan is extra info nodig. Dat staat er toch? Of gewoon even onbeleefd doen?
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:28
    Man, die extra info krijgt de burger niet te weten, wilt daarvoor niet zeggen dat de staat er niets van afweet... Wat denk je, dat de Staat even zegt, hey, laten we deze informatie delen met voetbalprimeur?!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 19:38
    Mij lijkt het nochtans een journalist die dit zegt. Niet de staat. Dus ja ik verwacht wel dat die uitleg volgt. En als ze tegen de reporter niet alles willen zeggen dan heb je niet het hele verhaal. Dan heb je geen verhaal. Dan moet je zwijgen. Niet met aantijgingen komen zonder fundering. Dat is niet het werk van een reporter. Dat zal de comment section wel doen.
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    maandag 15 oktober 2018 om 08:45
    Nog andere lijken uit de kast straks .....?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    maandag 15 oktober 2018 om 08:53
    Als er nog lijken zitten, mogen ze nu uit de kast vallen zodat de ganse boel opgekuist raakt. Ik zal het alvast allemaal niet minimaliseren.

    On topic, die ganse financial fair play is toch een lachertje en een doodgeboren kind. Er worden nog hogere transfersommen betaald en de achterpoort is al gevonden met de verhuur inclusief verplichte aankoopoptie
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:59
    Zo gaat het toch in elke sport ? Sport is niet langer brood en spelen voor de meute, maar big business voor de heren uit de zakenwereld.
    Men kan regels gaan verzinnen tot het oneindige, ze zullen altijd achterpoortjes vinden. En dat zal helaas zo blijven zolang voetbal ( en andere sporten bij uitbreiding) gedomineerd wordt door het geld
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    maandag 15 oktober 2018 om 09:47
    Er zijn anderzijds ook sporten waar de groten niet de volledige koek onder mekaar verdelen. Het drafting-systeem in het NBA bvb...
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    maandag 15 oktober 2018 om 09:53
    Daar hebben ze ook achterpporten voor hoor, wees gerust.
    De laatste jaren zie je daar ook niet anders dan geforceerde transfers om de 'groten' bij elkaar te laten wepelen en toch maar zeker te zijn van een kampioenschapsring...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    maandag 15 oktober 2018 om 11:09
    Tuurlijk, maar zelfs dan gaat het er nog eerlijker aan toe dan in het Europese voetbal. Zou ook beter zijn voor jonge beloftevolle spelers...
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    maandag 15 oktober 2018 om 12:20
    Zou kunnen, ik ken er zelf niet genoeg van omdat met zekerheid te kunnen zeggen. Er zijn voordelen, maar volgens mij ook nadelen...

    Voor uw onderwijssysteem kan het toch ook niet echt bevorderlijk zijn bvb....
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:19
    Ook daar zijn voor-en en nadelen, maar ik pleit er ook niet voor om hun systeem te kopiëren. Wel om ervan te leren en een paar ideetjes over te nemen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:47
    Zou jij zelf als jonge beloftevolle speler gedraft worden voor pakweg Eupen voor 1800 netto per maand of voor Rsca voor pakwek 5000 netto per maand ? Ik zou het wel weten … als toptalent mee ten onder gaan bij een klein ploegske en geen rotte sol verdienen !
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:18
    Is wel een karikatuur van hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat...
    Qua verdienste is er niet zo veel verschil bij welke ploeg je als gedrafte speler terecht komt...
    Vind ik leuk
    K1908 +843
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:15
    Je kan zo'n draft systeem alleen uitvoeren in een gesloten competitie.
    Over het algemeen is de regel dat de zwakste ploeg van het laatste seizoen de sterkste draft krijgt (first pick). Op die manier hou je het niveau meer in evenwicht. Al loopt het in de NBA op dat vlak nu ook fout, dat was iig de insteek.

    Verbeter me indien nodig, ik ben hierover niet alwetend...
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    maandag 15 oktober 2018 om 09:00
    Laat het gerecht zijn werk doen, en alle onduidelijkheden uitklaren vooraleer we bij elke transfer en bij elke transactie verdachtmakingen gaan formuleren...
    Vind ik leuk
    SD +9467
    maandag 15 oktober 2018 om 09:13
    Verder uitspitten Hans ! Het profitariaat en al de dubieuse transacties die daaruit vloeien, moeten weg uit het voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:18
    Laat ons niet Lachen mensen als je bijna 4 Miljoen euro aan een Makelaar heeft stinkt het. Dat zijn bewijzen die Marc Couckenbak tog zal moeten uitleggen en de rest dat wij nog niet kompleet weten. Voor mij zou gij beter opstappen als Voorzitter van de Profliga en hem doen verplichten of weer een nieuwe stemming toepassen. Want gij is voor mij niet beter dan Bayat de Duivels in ons voetbalwereld deze personen maken ons Voetbal kapot .En wat gedaan met Oostende die gij met de grond gelijk maakte he.en wat gedaan met deze zaak waar maar Liefst 950 Miljoen boven zijn heeft gangbare zaak met deze Amerikaanse rechters Ok .als gij slim is dreed gij zelf op als Voorzitter van de Profliga af .De Ref groetjes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    maandag 15 oktober 2018 om 09:25
    Rene, 15 pinten drinken voor 10u 's morgens is niet gezond eh.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2632
    maandag 15 oktober 2018 om 09:45
    Doe je toch niet zo achterlijk voor. Er is al zo veel domheid in de wereld. Aan mensen die domheid en marginaliteit verheerlijken heb ik een hekel.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:41
    Hans, Coucke moet niets uitleggen aan U
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:44
    Coucke is corrupt tot en met.. Als het over eentje van Anderlecht gaat springen ze hier direct op de kar.. Bayat heeft daar het bestuur staan af te lekken en knuffelen.. En Niks hoor je over.. Beerput je blijft gesloten..
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    Knightofh +539
    maandag 15 oktober 2018 om 11:04
    Men mag me eens vertellen wat de link is tussen witwassen van geld en matchfixing langs de ene kant en teveel commissie geld betalen aan de andere kant.

    Gelieve te stoppen met dingen op 1 hoop te gooien en hier is de lijn vooral is het iets illegaal of is het iets legaal. In het geval van Coucke lijkt het me toch vooral legaal.
    Vind ik leuk
    Vancamp +95
    maandag 15 oktober 2018 om 17:05
    Witwassen en belastingsontduiking legaal hahahah
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:30
    Zucht. Maak eerst uw school af, kom dan eens terug praten met de volwassenen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws