'Belgische journalisten moesten van makelaars hogere cijfers geven aan arbiters'
    Club Brugge-trainer Ivan Leko met arbiter Bart Vertenten

    'Belgische journalisten moesten van makelaars hogere cijfers geven aan arbiters'

    zondag 14 oktober 2018 om 23:22

    De van fraude verdachte makelaar Dejan Veljkovic spoorde Belgische sportjournalisten aan om hogere beoordelingen aan scheidsrechters te geven. Sporza-commentator Peter Vandenbempt doet deze onthulling zondagavond in gesprek met Studio Voetbal.

    De Belgische justitie pakte onlangs uit met de Operatie Propere Handen en zorgde voor een arrestatiegolf binnen de voetbalwereld. Volgens Vandenbempt zijn er ook enkele journalisten betrokken bij het schandaal. "Weliswaar vrijgelaten, maar wel in verdenking gesteld", aldus de Sporza-journalist. "Wat we hebben gehoord, is dat een aantal journalisten goede banden hebben met Veljkovic."

    Vandenbempt meent dat de inmiddels gearresteerde Veljkovic ver ging om zijn doel te bereiken. "De journalisten zouden op restaurant zijn geweest en cadeaus hebben gekregen. En ze zouden de vraag hebben gekregen om hun quotering voor scheidsrechter Bart Vertenten (ook gearresteerd, red.) wat hoger te leggen dan ze eigenlijk van plan waren. Op zich een vreemde vraag. Als je van een makelaar een hoger cijfer moet geven aan één van zijn spelers, oké. Maar aan een scheidsrechter..."

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 23:50
    Het gerecht is ALLES !!
    Behalve .......... eerlijk !
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:58
    Als jullie de vriendin van Vertenten in de media en tv gezien hebben dan hebben jullie zeker opgemerkt dat dit een duur paradepaardje is, zal dan wel normaal zijn zeker dat hij hier en daar enkele duizenden Eurokes aanvaard voor een penalty’tje weg te geven voor het ploegje die hem royaal betaald.
    Vind ik leuk
    Gimini +719
    maandag 15 oktober 2018 om 01:13
    Indien er sprake is van corruptie?? Denk dat het meer hebgier was , Hij heeft toch nog altijd een goed betaalde job.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 01:21
    Denk eerder dat hij niet veel keuze had.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2395
    maandag 15 oktober 2018 om 04:24
    Cardioloog van beroep en scheids in Europese wedstrijden. Denk niet dat hij dat extra geld nodig had
    Vind ik leuk
    Peed +311
    maandag 15 oktober 2018 om 06:32
    Je trekt nogal zeer verregaande conclusies : niemand van ons kent zijn vriendin. Mij lijkt het fair om haar buiten dit verhaal te laten.
    Vind ik leuk
    DeGreatOld +307
    maandag 15 oktober 2018 om 06:07
    En die hadden niet In de gaten dat er meer achter zat? Kiekens zonder kop, en anders ook eruit! Kranten neem uw verantwoordelijkheid!
    Vind ik leuk
    Tornado79 +952
    maandag 15 oktober 2018 om 07:14
    Dus als je van een makelaar hogere cijfers moet geven aan een speler is dat OK volgens Vandenbempt?
    Ok, valt hij nu ook door ‘T mandje?
    Toch ook een rare uitspraak... pers moet voor niets of niemand hogere cijfers geven, maar moeten subjectief blijven...
    Maar tegenwoordig hebben die ook allemaal een verborgen agenda.
    De pers is ziek, misschien nog zieker dan het voetbal.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6320
    maandag 15 oktober 2018 om 07:40
    Ik denk dat Peter het vooral heeft op het feit dat het logischer zou zijn om een hogere beoordeling te vragen voor een speler (met een hogere transfersom voor makelaar in het gedacht) dan voor een scheidsrechter (hier is namelijk voor een makelaar niks aan te verdienen)
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4866
    maandag 15 oktober 2018 om 08:06
    Vreemd... Een scheidsrechter die op illegale wijze een paar duizend euro’s “bijverdient” wordt aan de schandpaal genageld...
    Een trainer die op illegale wijze miljoenen “bijverdient” krijgt steunbetuigingen en is een held!?
    Of het nu om matchfixing gaat of om witwaspraktijken en fraude, wat is het grote verschil? Beide zijn erop gericht op illegale wijze geld te vergaren!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:45
    Daydreamer het wordt tijd dat je wakker wordt, of eens serieus uw bovenkamer op orde klasseert. Waar haal jij het vandaan om te zeggen dat het over miljoenen gaat? Hoe kun je zoiets schrijven? Het gaat hier natuurlijk over Leko, want jullie, anti brugge fans, doen en gebruiken alles om de Club slecht te maken. Er is nog nergens verschenen over welk bedraag het juist gaat. Het zou gaan over een deel van het loon dat hij ontving in 2015. Ben jij nu zo lomp om te iemand als trainer of assistent zoveel verdiend??? Dan scheelt er meer dan een kleinigheid in uw koppeke. In 2014 was hij trainer van Oud Heverlee, en in 2015 fot 2016 was hij assistent trainer in PAOk. Ik denk niet dat hij daar miljoenen verdiende. We weten intussen al lang dat jullie jaloersheid op onze trainer zeer hoog is, maar stop met dit kinderachtig en vooral achterbaks gedoe. Iedereen in onschuldig, tot het tegendeel bewezen is. Er zijn er wel meerdere die iets te verbergen hebben, zoals hier bijvoorbeeld hun naam niet durven vernoemen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:54
    Het is duidelijk dat je hier het proces van Leko wil voeren. Maar ik denk dat tal van reacties ook Leko al aan de schandpaal nagelden. Toen Olli beschuldigd werd van gokken tegen zijn ploeg, toen heb ik je nergens zo principieel zien reageren.
    En voor zover ik de reacties lees zijn het steunbetuigingen voor Leko op sportief vlak. Dat wij als supporters nog steeds in hem geloven als coach. Niemand vergoelijkt de fraude, we laten hem enkel weten dat we als supporters nog steeds achter hem staan. Je verwart sportieve steun duidelijk met het goedpraten van zijn acties in het verleden.
    Maar je hebt je punt nu al talloze keren gemaakt, stop er dus aub mee om telkens opnieuw dezelfde stelling ten berde te brengen.
    Vind ik leuk
    Markske +364
    maandag 15 oktober 2018 om 10:46
    Indien Vertenten en Delferière hogere punten haalden in de krant (weet ik niet, volg ik ook niet) dat zal dan wel zijn omdat het onze twee beste scheidsrechters waren zeker. Indien die makelaar wilde doen uitschijnen dat hij iedereen in zijn broekzak had en op die manier wat extra trachtte te verdienen dan is dat zijn probleem.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws