'Iets zegt ons dat Nederland meer weerstand zal krijgen in Brussel'

    'Iets zegt ons dat Nederland meer weerstand zal krijgen in Brussel'

    zondag 14 oktober 2018 om 12:51

    De 3-0-overwinning van Nederland tegen Duitsland lijkt het voetbal van onze noorderburen weer op de Europese kaart gezet te hebben. Het Laatste Nieuws komt met een analyse van de oefenpot.

    De krant zag een aardig Oranje, maar stelde ook vast dat tegenstander Duitsland dramatisch acteerde. 'Nederland speelde bij wijlen aardig, Duitsland voetbalde op het niveau van haar WK: bijzonder matig', is de kritiek op onze oosterburen hard. Ook in de Duitse media werden de messen overigens geslepen.

    HLN stelt vast dat de Nederlanders zich prettig voelen wanneer ze op de counter kunnen spelen en blikt alvast vooruit op de oefenwedstrijd van dinsdagavond. 'Oranje komt dan weer met veel vertrouwen naar Brussel afgezakt voor de oefenpot met onze Rode Duivels. Iets zegt ons dat Nederland dan wel meer weerstand zal krijgen...'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wat doen de Rode Duivels tegen Nederland?

    (243 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 13:40
    Was even heel gave vertoning van Nederland..

    Denk dat ze ' back on track.' zijn...

    Wordt een leuke wedstrijd ..mijn gedacht,.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:21
    Zelf ben ik Nederlander en de opinie bij ons is na gisteren echt niet 'halleluja'. We zagen een redelijk onmachtig Duitsland en een Oranje dat nog genoeg fouten maakte, maar ook wat dingen goed deed. In de laatste 10 minuten lagen de Duitsers op apegapen en viel de score logischerwijs groter uit, maar gezien de wedstrijd was het wel geflatteerd.

    België is een topploeg en dat weten wij echt wel. Het zal dinsdag andere koek zijn. Als Oranjefan heb ik vrees voor onze debutant Dumfries (van PSV) op Hazard. Als we hem opstellen vrees ik een afstraffing. En heus, ik ben niet de enige...
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:29
    Late ons hopen op een leuke een faire en leuke wedstrijd en dat de beste mag winnen..

    Vind Virgil van dijck En memphis depaay wel top....

    De nederlandse Kompany en hazard..
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:31
    Van Dijk speelt niet en Depay met Hazard vergelijken is wel heel erg veel eer voor Depay. Hij speelt inmiddels aardig bij Lyon en Oranje en eigenlijk nog niks meer dan dat...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:33
    Waarom speeltchnisch van dijk niet? Vind hem outstanding..
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:37
    Blessure aan zijn ribben, ongeveer een maand geleden opgelopen in de PL. Ik denk dat hij uit voorzorg terug is gestuurd naar zijn club. Het is tenslotte maar een oefenwedstrijd, al had ik graag gezien dat hij meedeed. Speelde sterk tegen de Duitsers.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:47
    Hangt af vande plannen van Martinez ,dat hij maar nieuwe krachten opstelt zodat we weten of ze dit niveau aankunnen.
    Vind ik leuk
    Frefke +711
    zondag 14 oktober 2018 om 14:35
    Iets zegt me : oppassen, Oranje is back !
    Maar heb vertrouwen in Martinez om deze heropstanding nauwkeurig op te vangen en met succes af te sluiten.
    Go Belgium, go !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4866
    zondag 14 oktober 2018 om 15:09
    Als je het nederlandse elftal onder de loep neemt moet je gewoon vaststellen dat het een heel goed, leuk en attractief elftal is! Een wereld van verschil met enkele jaren geleden...
    Het afscheid van al de oudgedienden heeft hen goed gedaan. Er staat nu een goed, jong en hongerig elftal! Het zou me niet verbazen moesten ze tegen onze rode duivels een goede prestatie neerzetten en misschien wel winnen!
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:25
    Hmm, het zou me verbazen. Vooral voorin mist Oranje de echte kwaliteiten. Depay doet het aardig, Babel komt al 10 jaar tekort en Bergwijn is jong en talentvol, maar moet zich nog flink ontwikkelen. Oranje heeft niet meer de aanvallers van weleer en is op dit moment nog niet in staat om van België te winnen. Dat is mijn vaste mening en die wordt hier in Nederland redelijk breed gedragen...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:30
    Oeie...Hollandse nederigheid..

    Nieuw voor ons..😉👍
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:35
    Misschien wordt er bij jullie te vaak gekeken naar 'Ollanders' met een grote waffel en wordt dat uitvergroot, alsof een heel volk zo denkt en is...

    Misschien is het gewoon realisme... We missen wereldtoppers in de aanval zoals jullie die momenteel wel hebben en zoals we die zelf in het verleden ook vaak hadden. Ik vind het huidige Oranje aardig spelen en niet meer dan dat. Geen partij voor de Belgen als je het mij vraagt...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:36
    Je nederigheid siert Je..

    Afspraak dinsdag laat? 😉
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:38
    Prima...;-)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4866
    zondag 14 oktober 2018 om 15:40
    Wat betreft voorin klopt dit misschien wel maar ik denk dat jullie als ploeg veel minder afhankelijk zijn van 1 of 2 spelers zoals wij en dat jullie gretiger zijn om wat te tonen.
    Er zijn nu veel minder vedetten allures bij jullie lijkt me!
    Ik hoop in elk geval op een leuke, goeie match :)
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 15:48
    Ach ja, die Sneijder heeft nog 8 jaar te lang gespeeld bij Oranje. Na 2010 heeft hij nog een aardig WK gespeeld in 2014, maar was geen schim meer van de zeer goede voetballer die hij was. We hebben terecht heel lang geteerd op een sterke Arjen Robben, maar over hem kun je moeilijk beweren dat hij teveel sterallures had en heeft. Gewoon een topsporter in hart en nieren met een vrij nuchtere kijk op zichzelf. Helaas de helft van zijn loopbaan geblesseerd geweest.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2642
    zondag 14 oktober 2018 om 15:40
    Je veralgemeent. Niet alle Hollanders zijn zo arrogant als Ruud.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:45
    Allez..onze burgerlijke ingenieur is daar.. Hoeveel Nederlandse internationalen spelen er bij jullie?

    Er is een tijd geweest dat anderlecht gedragen werd door Nederlanders en dit in de tijd toen Nederland mondiale top was in voetballand..

    Mulder, rensenbrink ( afgekocht van club ... ) haan, etc..
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    hoekschop +2642
    zondag 14 oktober 2018 om 15:58
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen. Ik vind dat jij nogal veel naast de kwestie lult. Ben je misschien eenzaam?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:11
    Jij mag vinden wat je wilt..is uw zaak.

    Éénzaam? Ben 37! Jaar gehuwd. Vader van twee dochterw met elk een Manana.

    En grootvader van drie kleinkinderen en een vierde op komst volgende maand.

    En zit op mijn terras in mijn grote tuin in het zonnetje met een Armagnac bij de hand..

    Nog iets?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2642
    zondag 14 oktober 2018 om 16:16
    Zo ver was ik al wel. Dat jij een opa bent.
    Maar toch heb ik het gevoel dat je eenzaam bent.

    Wat is een Manana trouwens? Is dat een ander woord voor Afrikaanse man?

    hasta manana!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:25
    Ben je burgerlijk ingenieur ? Meent ge dat?

    Manama : MAster NA MAster..

    Dus twee einddiploma's..

    De oudste : rechten + notariaat

    De jongste : TEW + Vlerick

    Ben daar fier op maar loop daar niet mee te koop.

    Nederigheid siert..is alleen maar omdatbje dit explicit vraagt.

    Heb zelf TEW en actuariele wetenschappen gestudeerd. .


    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:11
    Daarom weet ge nog niets van voetbal, beste...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:48
    Misschien ware het beter dat jullie een dergelijke kempHAAN hadden in jullie rangen in de plaats van een aantal palullewuppers van het zevende knoopsgat.

    Steekt het dat hij de gouden schoen heeft en zal opgevolgd worden door hans Vanaken?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    Frefke +711
    zondag 14 oktober 2018 om 16:09
    Tja, de gouden schoen in België is nu me ook niet meer dat wat het was. Ze hadden hem al een paar (?) jaar niet moeten uitreiken aan gebrek aan klasse. En ja Vanaken zal hem ook wel krijgen zeker... ja krijgen!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:14
    Verdienen is het woord...keuze uit een. 300/400 kandidaten ..

    Hoeveel gaan er meedoen in de eindstrijd van jouw ploegske?
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 16:16
    Ben ik hier getuige van een heuse stammenstrijd?

    :-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:32]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:19
    Zo is het... 😉

    Club Brugge is trots dat het twee nederlandse internationals mag leveren.. Is Lang geleden trouwens..zijn daar in ook nederig..
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    zondag 14 oktober 2018 om 16:24
    Met alle respect voor Ruudje Vormer, maar hij heeft echt jarenlang laten zien waar hij tekortkomingen heeft en in hem zie ik nul meerwaarde voor Oranje. Was steevast reserve bij een dolend Feyenoord voordat hij naar Club ging. Ben blij voor iedereen dat hij het goed doet, maar zie hem beslist niet als een aanwinst voor Oranje. Die andere jongen: blijft afwachten...
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:26
    We zijn ons daarvan terdege bewust.

    Zie dat Je een goede kijk hebt... Prima..
    Vind ik leuk
    Frefke +711
    maandag 15 oktober 2018 om 09:53
    Lees goed : "al een paar jaar niet moeten uitreiken" dus ook niet voor een speler van mijn favoriet ploegske !!
    Kwaliteit moet bekroond worden, maar keuze uit 300/400 middelmatige spelers is maar niks !
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:08
    Keep on dreaming! Een goede lente is nog geen goede zomer., beste. Iets te veel eer voor de kazen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws