Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

    Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

    zondag 14 oktober 2018 om 08:37

    Waar Nederland op weg lijkt naar betere tijden na de 3-0 overwinning op Duitsland, zitten onze andere buren in een diepe sportieve crisis. De kritiek op Die Mannschaft in de Duitse media is dan ook niet mals. VoetbalPrimeur.be maakt een rondje langs de Duitse pers.

    '0-3 tegen Holland, zo diep zijn wij gezonken', is het veelzeggende commentaar van BILD. De invloedrijke ochtendkrant geeft bondscoach Joachim Löw een 6 (het Duitse equivalent van een 1, red.) en spreekt van een 'nieuw dieptepunt voor Jogi' in zijn twaalf jaar durende ambtsperiode. 'Geen durf, geen ideeën, geen koelbloedigheid voor de goal. Löw zet de doelpuntloze spits Mark Uth erin en laat de jonge honden Julian Brandt en Leroy Sané buiten de basis. Ronald Koeman daarentegen durft talenten voor de leeuwen te gooien. Bij Nederland lijkt die overgangsperiode een stuk soepeler te lopen.

    Ook de Allgemeine Tageszeitung ziet dat Löw blijft vasthouden aan een verouderde kern. 'Met vijf man van het kwakkelende Bayern München en Uth in de spits speelde de DFB-elf net zo zwak als tijdens het WK in Rusland. Het ontbrak aan tempo, frisheid, spelplezier en creativiteit.' De thuisploeg speelde een stuk gedurfder, stelt de krant vast. 'De jonge Nederlanders hadden wat tijd nodig, voordat ze de schroom van zich afwierpen. Daarna zagen ze pas hoe Die Mannschaft meer met zichzelf worstelt dan met de tegenstander. Het moedige Oranje heeft de voorsprong dan ook verdiend.'

    De Frankfuter Allgemeine Zeitung maakt zich grote zorgen over de wereldkampioen van 2014, die inmiddels uit Divisie A van de Nations League dreigt te degraderen. 'We hebben zaterdagavond kunnen zien welke kant de gevallen Weltmeister op gaat: bergafwaarts', schrijft men. Het eerste half uur was volgens de FAZ nog acceptabel, maar de Duitsers kwamen de 1-0 van Virgil van Dijk niet meer te boven. 'De mannen van Löw wilden wel, maar speelden te ongeïnspireerd en te vlak om daadwerkelijk iets te kunnen forceren.'

    'Een horroravond', kopt de Süddeutsche Zeitung tenslotte. 'Het probleem schuilt niet alleen in het afmaken van kansen, maar ook in het verdedigen en in het opbouwen', analyseert de krant. 'Tot aan de late 2-0 deed Die Mannschaft alles om weer in de wedstrijd te komen. Maar Nederland zorgde voor veel meer gevaar met zijn Sturmläufen. De uiteindelijke 3-0 nederlaag staat symbool voor de ineenstorting van Löw's elftal.'

    Plaats een reactie

    Vancamp +74
    zondag 14 oktober 2018 om 08:41
    Eindelijk de Nederlanders terug op waarde.
    Vind ik leuk
    zapperboy +780
    zondag 14 oktober 2018 om 10:59
    Yep, als dat hun waarde is ,is het maar van de zwakke kant.
    Natuurlijk,ik begrijp het wel, de hollanders zijn aan een nieuw team aan het bouwen en er zullen weer prima spelers opstaan.
    Maar gisteren was het bij momenten toch nog zeer zwak, die spelers van Ajax zijn gewoon overroepen (een normaal verschijnsel).
    Wie mij het meest opviel: Denzel Dumfries.
    Die jongen heeft "het".
    Die lang janet in de verdediging vond ik ook zeer aanwezig.

    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    zondag 14 oktober 2018 om 16:51
    Waar ging het precies mis in je jeugd, zappy?

    Ik begrijp maar al te goed dat je dinsdag graag Dumfries tegen Hazard ziet spelen... maakte nog veel foutjes en kwam aanvallend nauwelijks uit de verf. Heeft ontegenzeggelijk iets extra's, maar heeft nog veel te leren.

    Waarom praat je zo laatdunkend over die lang janet?

    En natuurlijk zijn die jongens van Ajax zwaar overroepen. Geïnteresseerde clubs zijn knettergek geworden dat ze daar wat overtollige centen in willen investeren.

    Natuurlijk, zuurpruim.






    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:03
    Denk dat Nederland dinsdag op zijn hoede zal zijn en hoop dat de RD dit Nederland niet zal onderschatten, vele supporters geven ons Belgie al een overwinning maar weet dat een duel der lage landen(vriendschappelijk of niet) altijd dat net ietske meer heeft, de youngsters van Ajax worden zeker een meerwaarde voor dit elftal ( geef ze wat tijd) en met Van Dijck hebben ze toch wel wat precense in de verdediging, maar we zien dit allemaal wel dinsdag zeker
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    zondag 14 oktober 2018 om 17:09
    Van Dijk is er niet bij dinsdag...

    Verder heb ik het idee dat winnen van Oranje voor jullie voelt als bij ons winnen van Duitsland... Dat leeft namelijk wel. Winnen van België helaas wat minder...;-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:57
    Wir wollen Kloppo, wir wollen Kloppo!!!
    Raus mit Jogi!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:33
    Dan kan hij alleen maar Duitsers opstellen en onmiddellijk Neuer vervangen door zijn favoriet Karius
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:11
    Ja Neuer begint ook oud te worden, die ploeg is dringend aan verjonging toe, de oude garde heeft de drive niet meer en ageert traag en loom
    Vind ik leuk
    SD +9317
    zondag 14 oktober 2018 om 09:05
    Wat doet Lowe nog bij Duitsland. Een moet een nieuwe coach komen.
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    zondag 14 oktober 2018 om 09:35
    Er was geen afwerking en zeer weinig geluk. Duitsland had evengoed kunnen scoren maar het bleef maar missen
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:43
    Beetje geflatteerd was 't wel ja.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    zondag 14 oktober 2018 om 17:06
    Oranje was naast de goals zeker drie keer zeer dicht bij een goal. Duitsland zag ik wel enkele keren kansrijk, maar inclusief de goals was Oranje minimaal 6 keer kansrijk en Duitsland hooguit 3 keer...

    Weet niet welke wedstrijd je zag, maar kijk hem nog eens terug en tel gewoon. Wat het onbewuste met je wilt doet vaak vreemde dingen met je waarnemingen...
    Vind ik leuk
    DieterW +301
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    Duitsland is gewoon te traag geworden, ze krijgen geen tempo in hun spel en verdedigend gewoon zwak. Want Nederland was voetballend ook niet top hoor.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14878
    zondag 14 oktober 2018 om 10:44
    Ze hebben geen spits. Vroeger hadden ze Klose of Gomez met rondom hen spelers die er ook een balletje konden inleggen. Maar Muller, Götze, Schürlle, Özil hebben ook hun beste tijd gehad en hun vervangers zijn nog niet op dat niveau. Dan had je nog een Podolski die goed was voor de groepsgeest. Veel schiet daar allemaal niet meer van over. Bovendien is Neuer er een jaar van tussen geweest, dus die draagt daar nog steeds de gevolgen van.

    Vind ik leuk
    jacowako +111
    zondag 14 oktober 2018 om 10:56
    Heerlijk, kijk er al naar uit... BELGIË-NEDERLAND
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws