Hij is een legende aan het worden voor de Rode Duivels

    "Hij is een legende aan het worden voor de Rode Duivels"

    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:47

    Het was geen makkelijke wedstrijd, maar onze Rode Duivels wisten vrijdag toch met 2-1 te winnen van Zwitserland. Romelu Lukaku was met twee doelpunten alweer één van de uitblinkers. Ex-bondscoach Robert Waseige is onder de indruk.

    Voor Lukaku was het al zijn 45e doelpunt in 78 interlands. Bijzonder knappe cijfers. Dat vindt ook Waseige. "Hij is een legende aan het worden. Voor mij is hij buitenaards", zegt hij in Sudpresse.

    "Als je de optelsom maakt van al zijn acties en bewegingen, zou je soms denken dat hij op het einde van de match geen kans meer zou krijgen om te scoren. Maar hij slaagt er altijd in, hij is fenomenaal", klinkt het bijzonder lyrisch voor de aanvaller van Man Utd.

    Met zijn 45 doelpunten is Lukaku uiteraard de topschutter aller tijden bij de Rode Duivels. Hij heeft er inmiddels al vijftien meer gescoord dan Paul Van Himst en Bernard Voorhoof. Van de huidige nog actieve spelers volgt Eden Hazard als nummer zes met 27 doelpunten.

    Plaats een reactie

    Blue-Blanc +368
    zondag 14 oktober 2018 om 00:07
    Dat hij er nog maar wat jaartjes bij doet!
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    zondag 14 oktober 2018 om 01:01
    2 en boeken toe
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    zondag 14 oktober 2018 om 00:19
    Hij kan zeker een legende worden, maar dan moet hij niet over 2 jaar stoppen. Dat is vééls te vroeg.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 00:55
    Het is aan het beteren maar toch blijven er nog mensen die niet door hebben hoe het spelletje in elkaar zit . Je moet een doelpunt meer maken dan de tegenstrever en als je dan een speler hebt die dat telkens doet moet men blij zijn en die man steunen , De echte kenners willen een voetballende spits en liever 0 doelpunten zien maar drie grandioze acties van hun spits .
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 00:48
    Met dank aan de aanbrengers..
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9968
    zondag 14 oktober 2018 om 07:43
    Pff Gaby, we zullen een asterisk achter zijn naam zetten! Beetje flauw...
    Vind ik leuk
    agdh +1470
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    Je gaat het misschien niet geloven maar spitsen als Aguero, Higuain, Lewandoski, Benzema, Icardi, Kane, Cavani, noem maar op, zijn allen ook afhankelijk van hun aanbrengers, zo werkt het spelletje ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 01:03
    Wanneer gaan we eens ophouden met dat overwaarderen van Lukakoe. Hij scoort zijn goaltjes ja, tegen zwakke landjes.
    Veel te begaafde speler om het waar te maken tegen serieuze concurrenten. Precies dit verhaaltje hebben we mogen aanschouwen op het WK.

    Geen legende voor de RD.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 03:27
    Amai, met die redenering is Messi zwakste speler allertijden. Kan enkel bij Barcelona voetballen, maar bij Argentinie is hij maar matig tot zeer zwak.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 14:36
    Is ook gewoon zo. Messi draagt zijn land niet. wat Ronaldo bvb wel doet.
    Vind ik leuk
    CZNK +278
    zondag 14 oktober 2018 om 03:59
    Wat? Sorry dan heb je de wedstrijd tegen Brazilië niet gezien waar hij met zijn looplijnen hun elke keer pijn deed en ruimte creerde voor de acties die geleid hebben tot een doelpunt. Ik denk dat je anders zult klinken eens dat Lukaku ermee stopt. Want wie scoort er dan zoveel voor België?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9968
    zondag 14 oktober 2018 om 07:45
    Hij zal niet anders klinken dan, maar dat is omdat hij gee; benul van voetbal heeft!
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    zondag 14 oktober 2018 om 09:31
    Idd, commentaar geven is gratis, kennis daarentegen 😒
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 14:37
    iemand anders.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +923
    zondag 14 oktober 2018 om 06:20
    De statistieken en rendement tellen in het voetbal, meer niet! En als je hem niet kan zien op het plein moet je niet gaan kijken, de tv niet aanzetten en er u vooral niet in opjagen
    Vind ik leuk
    GILOT +36
    zondag 14 oktober 2018 om 10:25
    Als mensen zoals jij inzien dat we anders hadden verloren
    Vind ik leuk
    Vlad +2231
    zondag 14 oktober 2018 om 10:53
    Lukaku doet wat van een spits verwacht wordt, afwerken en scoren. De aanbrengers doen hun taak evenals de verdedigers, dat is wat teamsport is.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    zondag 14 oktober 2018 om 08:24
    Ik blijf het zeggen: Lukaku is een goede spits maar ook niet meer dan dat! We leven nu eenmaal in een tijd waarin onze rode duivels minstens 10 matchen per jaar spelen, waarvan de meeste tegen zwakkere tegenstanders... Dan lijkt het me al wat makkelijker om veel goals te maken dan pakweg 20 jaar geleden, niet?
    Er wordt gezegd dat we het wel zullen merken als hij stopt en dat vind ik inderdaad een goed idee! Een topspits heeft na zijn carrière doorgaans een mooi palmares... Dat van Lukaku momenteel:
    - Als spits topschutter geworden in een land? Helaas niet.
    - Verkozen als beste speler in een land? Helaas ook niet.
    - Kampioen gespeeld in een land buiten België? Nee.
    - Ergens een prijs gepakt buiten de FA cup in Engeland? Nee.
    - Europaleague of Champions League gewonnen? Nee
    - Op z’n minst veel gescoord in deze competities? Ook niet
    - Europees of wereldkampioen geworden met zijn land? Nog niet
    ... Met andere woorden, hij heeft alles nog te bewijzen! Laat ons de voetjes voorlopig op de grond houden en hem niet over het paard tillen!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:15
    De dingen die jij opsomt gaan ook daar niet over. Het gaat er om dat Lukaku, binnen de geschiedenis vd RD's, de beste spits is. Op wereldniveau lukt het hem voorlopig nog niet echt. Maar zo lopen er veel "grote" spitsen rond, die als wereldspelers worden beschouwd, maar weinig of geen prijzen pakken met club of land.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 14:39
    Der worden meer interlands gespeeld dan pakweg 40 jaar geleden. Dat je dan topschutter allertijden bent, is de dag van vandaag niet echt een uitzonderlijke prestatie. Met alle respect. Wie lukaku de beste spits vindt, kent gewoon zijn geschiedenis niet.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    zondag 14 oktober 2018 om 14:59
    Lukaku komt voor mij nog niet aan de enkels van Nilis... Die werd verkozen als beste speler van Nederland (PSV) in een jaar dat Ajax de wereld domineerde. Ajax won dat jaar de titel, de champions league, het WK voor clubs maar de beste speler in de competitie speelde voor PSV en heette Nilis! Zegt toch enorm veel over zijn prestaties... En zoals al zo vaak gezegd: Ronaldo heeft meermaals gezegd dat de beste speler waarmee hij ooit samenspeelde Nilis was! En diezelfde Ronaldo heeft nadien toch nog bij heel wat toppers gespeeld, niet?
    Als Nilis bij de huidige Belgische ploeg zou spelen had hij echt wel al wat meer gescoord als Lukaku en waren we misschien wel wereldkampioen geworden...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 15:52
    Yep je bent op de hoogte, kging net dat ronaldo verhaal posten, maar tis niet meer nodig :P
    Vind ik leuk
    agdh +1470
    zondag 14 oktober 2018 om 09:56
    Hij speelt dan ook nog maar 2 jaar voor een echte topclub.. daarvoor bij Everton en West brom, en voor de mensen die zeggen dat hij afhankelijk is van zijn aanvoer, bij west brom maakte hij ook 17goals op een seizoen hoor, met spelers rond hem die een pak minder zijn dan die bij de rode duivels
    Vind ik leuk
    Vlad +2231
    zondag 14 oktober 2018 om 10:57
    Je blijft het inderdaad zeggen....en opnieuw....en opnieuw....en opnieuw...😴😴
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    zondag 14 oktober 2018 om 11:22
    Op palmares na kan ik volgen. Hij is nog te jong om daarop af te rekenen.
    Mijn mening over Lukaku is ook niet veranderd. Integendeel. word alleen bevestigd elke wedstrijd ik van hem zie. Maar dat horen ze niet graag. Zie naar jou nu. 1 van de reacties is dat je in herhaling valt. De positieve berichten worden ook telkens herhaalt en VEEL frequenter. Maar da's normaal blijkbaar en niet slaapverwekkend. Vind het chapeau dat je het toch herhaalt.
    Want als ik mensen hoor zeggen " reken hem af op doelpunten" dan hoor ik " negeer de rest"

    Dat is zoals een keeper die goed kan keepen maar niet kan uitvoetballen. Allemaal goed en wel maar dan ben je niet de ideale keeper voor een voetballende ploeg. United is geen voetballende ploeg. Rest vul je zelf maar in.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    zondag 14 oktober 2018 om 13:03
    Hey Dethklok, ik vind dit even vreemd als jij hoor! Als je een positieve mening hebt mag je die keer op keer posten... De spelers worden hier steeds de hemel in geprezen maar over dingen die je minder vindt mag je niets zeggen... Jammer dat er geen ruimte is voor nuances, voor veel "supporters" bestaat er enkel zwart en wit :)
    Wat betreft het palmares heb je natuurlijk gelijk maar ik wilde hiermee gewoon aangeven dat hij nu nog "nergens" staat en nog alles te bewijzen heeft!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    zondag 14 oktober 2018 om 13:34
    Ik volg je mening daarin volledig.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:05
    Wat veel “voetbalkenners” steeds weer vergeten is dat Romelu Lukaku nog altijd maar 25 jaar jong is en dat zijn beste jaren nog gaan komen, heel veel topspitsen konden op die leeftijd niet zijn statistieken voorleggen. Vanaf zijn periode bij Everton is hij zich blijven ontwikkelen of zijn er velen zijn schitterende actie tegen Brazilië al vergeten die het tweede doelpunt inluidde of zijn schitterende overstap tegen Japan 🤔 ok hij heeft niet de techniek van Messi of Hazard, is ook moeilijk met zijn lengte/ gestalte, maar hij staat toch maar heel vaak op de juiste plek om af te ronden en laat dat nu net de taak van een spits zijn...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    zondag 14 oktober 2018 om 14:20
    Toen Henry 25 was was hij al topschutter geweest in Engeland, was hij al verkozen tot beste speler in Engeland, had hij al een Ek en een WK gewonnen, stond hij al 2 keer in het uefa team of the year, enz...
    Toen Van Nistelrooij 25 was was hij al 2 keer topschutter in Nederland geweest, 2 keer Nederlands speler van het jaar en 1 keer beste speler in Engeland...
    Raul had op zijn 25e al 3 keer de Champions League gewonnen en hierin al 40 keer gescoord...
    Dit zijn maar 3 topspitsen maar zo zijn er nog meerderen hoor, dus wat statistieken betreft :)
    Daarnaast blijft iedereen zich focussen op dat ene overstapje tegen Brazilië... Sorry maar dat zie ik spitsen in 2e provinciale hem ook nadoen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws