Volgend schandaal in Belgisch voetbal op komst? Volgende bom ligt klaar

    Volgend schandaal in Belgisch voetbal op komst? "Volgende bom ligt klaar"

    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04

    De storm in Operatie Propere Handen lijkt stilaan wat te zijn gaan liggen. Toch zal dat niet het laatste schandaal zijn in ons voetbal. Daar waarschuwt sporteconoom Trudo Dejonghe van KU Leuven voor.

    In het voetbal zit heel wat geld. Ploegen doen er dan ook alles aan om te overleven. Zo werden al een pak Belgische clubs overgenomen door buitenlandse investeerders. Dat kan voor problemen zorgen. "Dat zie je nu al bij Cercle Brugge, Eupen en Moeskroen. Als het parket daar dieper graaft, ligt de volgende bom klaar", waarschuwt Dejonghe.

    Bij KV Mechelen waren het binnenlandse investeerders. Die club dreigt geschrapt te worden na matchfixing. Al moeten dan meerdere bestuurders op de hoogte geweest zijn van dat plan. "In dat geval zou het wel eens game over kunnen zijn", zegt Dejonghe in De Morgen.

    "Hun businessplan gaat wellicht uit van een snelle terugkeer. Maar als ze degraderen, en bovendien hun supportersinkomsten van dit seizoen verliezen, gaat er minstens drie jaar verloren", klinkt het.

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    Stel u voor: KV Mechelen degraderen. Het lijkt een film. Ik vrees dat er nog dominoblokjes gaan vallen en dat er nog lijken uit de kast gaan vallen bij diverse clubs als iedereen elkaar begint te verraden om zijn vel te redden. Maar des te beter: zo wordt de sport er toch een beetje cleaner door.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:39
    Tot aan het volgende schandaal.
    Vind ik leuk
    Keith +11
    zondag 14 oktober 2018 om 08:00
    De schuldigen straffen alleen zal niet voldoende zijn. Je moet de strukturen aanpassen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:10
    geen medelijden hebben...
    en dit voor elke ploeg!
    in italie was dat rap opgelost, het grote juventus onmiddellijk naar derde klasse
    Vind ik leuk
    DDT +3241
    zondag 14 oktober 2018 om 08:55
    Was serie b, niet overdrijven
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    zondag 14 oktober 2018 om 10:46
    Net na het WK voetbal 2006 dat door Italië gewonnen werd, kwam het veroordelingsproces op gang. Daarin werden Lazio Roma en Fiorentina naar de Serie B verwezen met respectievelijk 15 en 12 punten in mindering.Verder werd Juventus naar de Serie C1 verwezen met 30 strafpunten. AC Milan bleef van de grote clubs het meest bespaard en mocht in de Serie A blijven met 15 strafpunten.

    Vind ik leuk
    dethklok28 +4575
    zondag 14 oktober 2018 om 11:33
    Letterlijk van Wikipedia. En je hebt dus een fout gevonden. Want Juventus zakte naar TWEEDE klasse. En was jaar later weer in eerste. Wat jij van Wikipedia hebt zijn de voorstellen van procureur. Als je simpel Juventus intypt in Wikipedia zal je zien dat ze naar TWEEDE gegaan zijn. (Geloof met -9 punten)
    Niet naar derde.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    zondag 14 oktober 2018 om 11:41
    Klopt, dat was ook meteen de eerste keer dat Juve in de Serie B speelde. Was wel nog een geweldig team toen.
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    zondag 14 oktober 2018 om 12:11
    Met de grove borstel er door ! Zoals je zegt, het zal snel gedaan zijn.
    En die overnames van de kleine clubjes is ook geen goede zaak want daar krijgt men ook geen klare kijk hoe het allemaal ineen zit.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4575
    zondag 14 oktober 2018 om 11:27
    REHASH
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Volgend schandaal in Belgisch voetbal op komst? "Volgende bom ligt klaar"