Verhaeghe wijst politiek terecht: “Dat hebben we al vaak gevraagd”

    Verhaeghe wijst politiek terecht: “Dat hebben we al vaak gevraagd”

    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:30

    Het zijn momenteel pijnlijke dagen voor het Belgische voetbal. Onder meer makelaars Mogi Bayat, Dejan Veljkovic en Karim Meijati brachten ons voetbal in een slecht daglicht. Bart Verhaeghe wijst de politiek als medeverantwoordelijk aan.

    De voorzitter van Club Brugge en vicevoorzitter van de Koninklijke Belgische Voetbalbond meent dat de Belgische politiek medeverantwoordelijk is voor wat er mogelijk is gebeurd. Volgens Verhaeghe is de Pro League al lang vragende partij om het wettelijke kader van de makelaars te regelen.

    "Het is heel vreemd dat makelaars betaald worden door de tegenpartij. Ze verdedigen een speler en worden betaald door een club. Dat is wettelijk zo geregeld. We hebben al heel vaak aan de politiek initiatief gevraagd om die wetgeving te wijzigen", citeert Het Nieuwsblad Verhaeghe bij het VTM Nieuws.

    "Er liggen heel veel goede plannen klaar in het Belgische voetbal. We hebben nu ook een nieuwe CEO in de Belgische voetbalbond en ik heb er alle vertrouwen in dat hij met volle kracht vooruit die plannen wil aanvatten. De zin en de wil zijn er, we moeten dit momentum aangrijpen."

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:51
    Heeft groot gelijk want Deze Voorzitter is slimmer dan al deze die juist denken van mensen allemaal doen betalen. het is maar voetbal ok Ministers bedankt voor de Spiegel waar jullie voor stonden die nu gebarsten is nogmaals bedankt. Een schande wat nu is gebeurd ok.Er is nu een Grotere schaadde äangericht dat Jaren zal mee slepen in onze Voetbalwereld door jullie grote Fout van niet mee te werken ok De groeten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    MrComment +1814
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:56
    Waar heb jij in godsnaam Nederlands geleerd?
    Vind ik leuk
    9000 +183
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:26
    Bij het pakje chips waar ook het rijbewijs in zat vroeger?
    Maar misschien chapeau voor De Ref: Het is een actieve senior denk ik?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:29
    Stop met uw zever over Nederlands. Hij schrijft of spreekt het tenminste
    Vind ik leuk
    MrComment +1814
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:57
    Wie ben jij om te zeggen waar ik al dan niet commentaar mag op geven?
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:14
    Wij zijn superior vergeleken met u.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:13
    MrComment toch ook?
    Vind ik leuk
    Keith +11
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:38
    In Zweden denk ik, 😂 het steekt een beetje verkeerd in elkaar, met verkeerde onderdelen. Ikea, zonder twijfel...
    T is wel bijna poezie!
    Vind ik leuk
    Red Cloud +25
    zaterdag 13 oktober 2018 om 13:48
    Gisteren zwaar door gezakt.
    Vind ik leuk
    Red Cloud +25
    zaterdag 13 oktober 2018 om 13:49
    Gisteren zwaar door gezakt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:29
    Gemakkelijk om schuld af te schuiven naar de politiek, het voetbalwereldje (de bond,pro league,FIFAen UEFA) zij machtig genoeg om zelf hun regels op te leggen,ze moeten het alleen maar willen.Als de politiek het moet doen blijf je het probleem behouden in het buitenland
    Vind ik leuk
    MrComment +1814
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:08
    Het is wel gemakkelijk om het deels in de schoenen te schuiven van de politiek.
    Het zijn de spelers die contracten tekenen met de managers en akkoord gaan met hun eisen. Het zijn de ploegen die onderhandelen met spelers die zulke managers hebben en dus ook akkoord gaan met de eisen van de managers.
    Het is dan wel maar belachelijk om achteraf te komen klagen dat ze vanuit de politiek een regeling willen. De ploegen zijn niet verplicht om akkoord te gaan met de belachelijke eisen van de managers. Niemand die hen dwingt. Maar ze kiezen er zelf voor omdat ze persé die spelers onder contract willen leggen.
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:24
    Ook zijn makelaars in het leven geroepen om slavernij te voorkomen,jaren geleden werden er veel jeugdspelers uit Afrika naar hier gehaald,diegene die niet voldeden liet men aan hun lot over, dat waren schrijnende taferelen ,dit was de andere kant van onze topclubs,ook schandalig,maar wat er nu gebeurd is er ook over,zo zie je maar dat geld veel kapot maakt,het voetbal is ziek,ook bij ons
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:30
    Die ploegen kunnen niet anders dan akkoord gaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:31
    Dan kun je ook geen spelers kopen
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10894
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:39
    Verhaeghe is een heel goed mens, een wereldverbeteraar eigenlijk. Eerlijker maken ze een levend wezen niet meer, hij komt al het ware rechtstreeks uit een sprookje gekropen. Te mooi om waar te zijn! Hij zit in het voetbal om de mensen brood en spelen te schenken, hij wil een shoppingcenter maken zodat de mensen makkelijker aan broodnodige levensmiddelen kunnen geraken en komt vrijwillig op tv om nieuwe talenten te ontdekken in de wondere wereld van de ondernemers. Nu zet hij zich in om bedrog de wereld uit te helpen, na een verloren wedstrijd wil hij dit zelfs eerlijkheidshalve meteen weer recht trekken door insinuaties te maken over valsspelers. Hij is als het ware de Messias van deze moderne tijd.

    En doet dit helemaal niet om zichzelf er beter van te maken! Het leven kan toch mooi zijn. Ontroerend.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:48
    Dus verhaeghe isweer de schuldige als de politiek een kader opsteld , dat wettelijk moet uitgevoerd worden , dat hij vraagt dat te verbeteren in het belang van de clubs en spelers ,is hij weer de de man die men belachelijk en veroordeeld omdat jij het door uw paarse bril bekijkt het tijdperk waar de vds heersten is gelukkig voorbij
    Vind ik leuk
    LDN +131
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:02
    Hoge bomen vangen veel wind. Ik vind het prima dat er zijn die zich engageren, investeren en aan de kar trekken. Zonder hen geen transfers, geen Europees voetbal en dat daar eigenbelang aan gelinkt is lijkt mij nogal evident. Het voetbal bestaat niet uit 11 11 11 schenkingen. Coucke bijvoorbeeld is een schitterende zaak voor Anderlecht. Ok sportief nu minder, maar binnen een jaar is die ploeg niet langer 90% eigendom van gangster makelaars. Dat er maar meer Verhaeghes en Couckes op het toneel mogen komen. Het alternatief is buitenlands geld met onduidelijke motieven
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:16
    Eindelijk nog eens een persoon die hier de realiteit in het voetbal en andere sporten naar voor brengt zeker een grote aanwinst voor dit forum dat na de laatste maanden wat extra niveau kan gebruiken
    Vind ik leuk
    Vlad +1946
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:56
    Hij komt alleszins geloofwaardiger over dan Coucke die als een bleke oempa loempa door het sprookjesbos van het voetbal ronddwarrelt en enkel loze tweetjes rond stuurt en populistische uitspraken doet, waarmee hij zichzelf populair denkt te maken. Meerdere van Couckes uitspraken en daden hebben al bewezen dat hij geen kaas heeft gegeten van de voetbalwereld en er dan ook niets in te zoeken heeft, het enige dat hij tot nu toe bij droeg is cash, wat hij met die cash heeft aangekocht bewijst echter het voorgaande.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:08
    Het is de schuld van de politiek dat kloefkappers als Bayat zo makkelijk makelaar kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:02
    Comment u geeft zelf het antwoord op uw kommentaar in je laatste zin dus je lange uiteenzetting was hier niet voor nodig
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:46
    Is dit enkel in België zo?
    Vind ik leuk
    Keith +11
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:48
    Belgie is wel wereldkampioen op dit vlak... iedereen wil macht maar niemand draagt verantwoordelijkheid!
    Heel ons land is zo georganiseerd. Ontelbare uitgeholde bestuursorganen die elkaar blokkeren en vliegen proberen af te vangen. Ondertussen is het rijk aan de sjoemelaars. Het Belgisch voetbal is daar een treffend voorbeeld van. Dat bestuursleden verschillende petjes ophebben die belangenverstrengeling onvermijdelijk maken bijvoorbeeld, krijg je toch in geen enkele maatschappij uitgelegd?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:50
    Politiek zou ook mogen stoppen met gunstmaatregels en subsidies voor sporten die hun atleten betalen...
    Vind ik leuk
    Hierulf +921
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:00
    En dit horen van iemand die meermals een bezoek bracht aan de arbiters tijdens de rust wanneer zijn ploeg niet win of na de match na verlies lol
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:00
    Wat heeft de politiek daarmee te maken ?!
    Landuyt SPa zit toch in de politiek en in uw tribunes ! Jean-Luc Dehaene toch nog niet vergeten ?!
    Vind ik leuk
    SD +8688
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:28
    Dat noemt men "de warme aardappel doorschuiven" want het zijn de clubs die instemmen om commissies tot 35% te betalen. Dat de pro league een duidelijk voorstel formuleert en de politiek zal ageren. Want laten wij nuchter zijn, de politiek heeft andere prioriteiten dan de mesthoop van het voetbal te ruimen.
    Vind ik leuk
    Chroom +168
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:53
    Er is nog nooit meer gesjoemeld en bedrog gepleegd, gefraudeerd en gefikst dan door de politiekers en heb je ooit gehoord dat ze de partijfinanciering moeten herbekijken?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:23
    Er was onder justitieminister Landuyt een wetsvoorstel en aanpassing die een grote beknotting gaf aan de voetbalmakelaars met strenge voorwaarden. Na hem is dat direct aangepast en veel versoepeld door z'n opvolgers die nu aan de zijlijn staan roepen van eerlijke sport... Huichelarij ten top.
    Vind ik leuk
    Aio +4
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:25
    Daar is hem de man die de scheidsrechter in hun kleedkamer ging intimideren en alsnog de wedstrijd won na da intimidatie. Blaaskaak.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:04
    Die arrogante dikke nek zou beter zwijgen. Meneer valt wel stewards aan wanneer ze hem de toegang tot de neutrale verbieden, maar dat mag allemaal.
    Vind ik leuk
    Yankee +15
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:43
    Uw blinde haat voor Verhaeghe en Club Brugge doet u geen goed VDV, als je goed leest wat hij wil bekomen en dan nog met zo'n reactie komt getuigt dit van ofwel een heel laag IQ ofwel blinde haat. Is het nu zo moeilijk om eens constructief te reageren in plaats van steeds diezelfde oude koe uit de gracht te halen? Iedereen heeft al eens fouten gemaakt maar dat wil niet zeggen dat ze daarom ook voor alles wat ze goed doen moeten neergemaaid worden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    zaterdag 13 oktober 2018 om 14:00
    1. Niks blinde haat, dit zijn logische praatjes die worden afgerateld, wat zou hij anders moetn zeggen? En 2. Mocht je het hier wat volgen, zul je wel merken dat ik absoluut constructief kan zijn. 3. Over mijn IQ hoef jij absoluut niet te oordelen, want ook dat is niet bepaald constructief.
    Vind ik leuk
    Yankee +15
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:18
    Als dit geen blinde haat is wat is het dan wel? Waarom mag Verhaeghe hier als betrokken partij geen statement maken? Een statement waarin hij trouwens 100% gelijk heeft. Maar uw reactie heeft niets te maken met zijn uitspraak, uw reactie gaat over een totaal ander feit wat mij dan toch doet vermoeden dat dit enkel geplaatst werd uit blinde haat. Geef anders eens een verklaring voor uw post zodat we de link kunnen leggen tussen wat er enkele jaren geleden met die steward is gebeurd en wat er deze week allemaal aan het licht is gekomen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verhaeghe wijst politiek terecht: “Dat hebben we al vaak gevraagd”