Coucke eist grote kuis: Ik steek voor geen enkele makelaar hand in het vuur

    Coucke eist grote kuis: "Ik steek voor geen enkele makelaar hand in het vuur"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58vr 12-10-2018 om 18:58

    De impact van 'Operatie Propere Handen' op het Belgische voetbal kan niet onderschat worden. Een reactie van Marc Coucke, naast voorzitter van RSC Anderlecht ook de grote man bij de Pro League, kan dan ook niet uitblijven.

    "Ik steek voor geen enkele makelaar mijn hand in het vuur, in die zin dat de reglementering hen momenteel zaken toestaat die in feite niet gezond zijn", steekt de zakenman van wal bij De Afspraak. "Het systeem van de makelaars zoals het nu bestaat moet eruit. Ik zie daar 3 zaken: A. een heel nieuwe reglementering, B. transparantie en C. onafhankelijke controle", somt hij op.

    "In alle organen moeten veel meer onafhankelijken zitten. Het eindpunt moet zijn dat ik als voorzitter opgevolgd wordt door een onafhankelijke. We hebben het momentum mee. België kan een voorbeeld zijn in Europa", probeert hij ondanks alle controverse toch nog positief naar de toekomst te kijken.

    Poll

    Moeten er meer onafhankelijken op de belangrijke postjes in het voetbal?

    (380 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02
    Geen enkele voetbalclub had meer contacten met Bayat dan de ploeg van de heer Coucke. Toch ietwat vreemd dat daar zo weinig tumult over is....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    Knightofh +587
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:08
    Coucke nam dan ook over en mestte de stal al uit. Dus ergens dik logisch dat het niet rond anderlecht draait.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:16
    Het onderzoek gaat wel over het verleden, niet het heden....ook bij een aantal andere beklaagden, hé
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2619
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:29
    Van Holsbeeck is toch ook aangehouden geweest?
    Vind ik leuk
    Knightofh +587
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:39
    Men zegt in de. Pers dan ook vaak over het anderlecht onder Herman.

    Je kan die 2 nu eenmaal niet vergelijken
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:04
    Hij heeft gelijk over die transparantie en controle maar hangt nu toch opportunistisch zijn vlag naar de wind.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:06
    Dat heet een open deur intrappen....
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5794
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:09
    België wordt een voorbeeld voor Europa over hoe het niet moet ja. We worden overal uitgelachen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:10
    Hij heeft gelijk. Dit is een momentum. Nu de boel aanpakken anders hebben we binnen 5 jaar gewoon een deja vu.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:20
    En ik steek voor geen een bestuur mijn hand in het vuur ook niet die van de pro league
    Vind ik leuk
    freeman +11904
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:22
    Ben benieuwd hoe hij het verder zal aanpakken .....
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:26
    Het is nu het moment om zaken te hervormen. In het verleden waren er altijd te veel clubs die eender welke verandering blokkeerde. Dat gaat nu niet het geval zijn. Hoewel, met sommige clubs weet je nooit.
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1498
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:26
    Waar geld zit, zitten malafide praktijken.
    Net alsof een onafhankelijk persoon niet beïnvloed kan worden.
    Vind ik leuk
    Toca +39751
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:36
    Inderdaad. Voetbal draait om geld en macht. En dat bij alle clubs. Je kan voor geen enkel bestuur je hand in het vuur steken of we gaan onze handen serieus verbranden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:34
    Gelukkig zijn bedrijfsovernames koosjer...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:40
    :-) ippon voor blauw(zwart)
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:40
    Heel veel zaken zijn niet koosjer. Maar wie gepakt wordt moet de gevolgen dragen.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2619
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:29
    Laster en eerroof noem ik dit
    Vind ik leuk
    Diego A M +3793
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:22
    Straf. Ge zit hier leko te verdedigen dat er geen bewijzen zijn maar gaat nu wel iemand beschuldigen die nog niet ter sprake kan.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:42
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:56
    'Je' onmacht spreekt boekdelen.. Meneer Coucke.. Groetjes Krisje Brugge Slager in hart en nieren Koolkerke.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:01
    Als je ziet welke grote kuis Coucke in Anderlecht gehouden heeft getuigd dat niet onmiddellijk van onmacht.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:40
    Grote kuis? Alles van Anderlecht vervangen door mensen van Oostende.Is dat grote kuis?.Dat is uw vriendjes een goei job geven.En ben je zeker dat jij alles voor het zeggen hebt.En de anderen blij dat ze die job gekregen hebben.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:46
    Ja, een grotere kuis was quasi onmogelijk. Wat rest er nog? Wie moet er nog vertrekken? Enkel Obra raakte hij aan de straatstenen niet kwijt.
    Vind ik leuk
    Lunam +1626
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:10
    Viola, eerste artikel waarbij Coucke niet geschoffeerd wordt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, jammer dat een schandaal hiervoor de aanleiding moet zijn. Zaken doen en manager zijn van een club leunen dicht aan tegen elkaar en dat zal Coucke nog wel mogen aanhoren, maar vindt het wel een statement dat hij nooit iets heeft moeten hebben van Bayat.
    Ik vindt Coucke een top-zakenman, weet waar hij als gewone werkmens gestart is na opleiding apotheker, maar zijn zakenvisie is uniek. Kent hij iets van voetbal is een andere zaak mar 1 ding weet ik zeker als Anderlechtsupporters. Liever een Vlaamse Couckebak dan een Oosterse poenschepper. Jammer genoeg teveel successupporters bij Anderlecht maar roeien met de riemen die je hebt en dat hij maar pakweg 30% van zijn kapitaal wil spenderen aan een voetbalclub waar hij zoals iedereen zegt toch de ballen van kent, wie kan hem dat kwalijk nemen?
    Vind ik leuk
    hoekschop +3018
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:49
    Tja, maar waarom wordt Coucke geschoffeerd? Omdat hij de verkeerde kleuren vertegenwoordigt. Ik ben ervan overtuigd dat Coucke in de eerste plaats een zakenman is die op zoek gaat naar win-win situaties. Veel Club leiders gunnen elkaar het licht in de ogen niet waardoor initiatieven die goed zijn voor het Belgische voetbal geblokkeerd worden. Daarna huilen ze als hun initiatieven niet lopen zoals gehoopt. Als de rijke stinkers een beetje meer zouden samenwerken zouden we binnen een paar jaar geen (voetbal) ontwikkelingsland meer zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    Lunam +1626
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:54
    Coucke wordt nu niet geschoffeerd alhoewel er velen op vinkenslag liggen.
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:45
    Nu niet overdrijven he.Gestart als gewone werkmens.Dank zij rijke papa ja.Maar Coucke is wel een heel verstandig mens ,daar niet van,iemand met een IQ van 135,is wel hoog.En waarom moet hij van Bayat niet hebben.Bayat was bijna de baas op Anderlecht,maar Coucke is liever zelf de baas.Dus moest Bayat buiten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:40
    Meneer Coucke ,
    Zou u eerst eens niet kijken in uw directe omgeving , Is het niet zo dat uw rechterhand en algemeen directeur goed bevriend is en nauwe banden erop nahoud met 2 makelaars PD en DF ? en nog onlangs op een uit wedstrijd van Anderlecht ging gaan vragen om een van zijn bevriende makelaars binnen te laten in het stadion en de VIP Room.
    Ik denk dat ze ook eens het reilen en zeilen van bepaalde bestuurders en clubleiders onder de loep mogen nemen.
    Je moet altijd met 2 zijn om te kunnen sjoemelen.
    Het probleem is dat er te veel haantjes en mensen die macht willen in ons voetbal zitten, macht en geld daar draait het toch allemaal om.
    Ik vindt ook dat er ook niemand van de clubs een mandaat zou mogen hebben binnen de KBVB. En dat de KBVB zou moeten geleidt worden door neutrale en competente mensen die geen belangen hebben binnen de clubs.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws