Brugse fans pakken journalist aan in zaak-Leko: 'Meneer weet het toch beter'

    Brugse fans pakken journalist aan in zaak-Leko: 'Meneer weet het toch beter'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 17:05vr 12-10-2018 om 17:05

    Na een nachtje in de cel is Ivan Leko weer op vrije voeten. De trainer van Club Brugge werd opgepakt in het grootschalige onderzoek naar fraude in het Belgische voetbal, maar na de ondervragingen werd geen aanklacht genoteerd. Al bestaat daar blijkbaar discussie over.

    Journalist ging de temperatuur opmeten op de training van Blauw-Zwart en plaatste daarover een update op Sporza. Daarin haalt hij aan dat de supporters van Club de zaak 'nuanceren'. 'Dat Ivan Leko witwaspraktijken heeft uitgevoerd, lijkt wel een fait divers voor de fans', staat er te lezen.

    Die uitspraak is in het verkeerde keelgat geschoten bij Stamnummer 3, een forum van Brugse supporters op Facebook. Zij hebben dan ook gereageerd via een post. 'Hoewel de advocaat van Ivan Leko gisteren meermaals vermeldde dat het niet ging om witwaspraktijken, weet mijnheer Neyrinck het toch beter en heeft hij het proces van Leko reeds gemaakt.'

    Poll

    Zijn de media onvoldoende correct in hun berichtgeving?

    (498 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:21
    Had dergelijke reactie eerder verwacht van dat sensatiezenderke, annex gazette, uit Vilvoorde..

    Het virus verspreidt zich rap..

    De standaard doet ook zijn best om bij te benen.. Ooit de kwaliteitskrant van Vlaanderen...

    Verontrustend....
    Vind ik leuk
    Stefken +218
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:23
    Wa een gezever Neyrinck jij weet da blijkbaar beter dan wie ook rot op zak , hopelijk kom ik je nooit meer tegen op den club
    Vind ik leuk
    Nino +3
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:49
    Of anders wat ga ge doen .
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:38
    Overdrijven is ook een kunst he...
    Als achteraf effectief blijkt dat Leko niet betrokken is in witwaspraktijken (zoals het er naar uitziet, die praktijken beginnen trouwens meestal niet met een reguliere storting bij een grootbank) hoop ik dat Club en Leko iedere journalist aanklagen die vandaag die term blijft gebruiken! Gisteren kon je nog speculeren, vandaag niet meer. Dit is gewoon laster en eerroof!
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:15
    Hij haalt feiten aan. Niks laster en eerroof.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:39
    Leko wordt niet verdacht van witwassen, dat hij zijn feiten eerst eens juist opzoekt...
    Als je geld witwast, begint dat NIET op een lopende rekening van een grootbank... Leko wordt er van verdacht een deel van zijn loon niet correct aan te geven, iets heel anders dan geld wit wassen!!
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:44
    Zegt Van Steenbrugge. Tijd zal uitwijzen wie gelijk heeft
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Heeft het parket ergens IL vernoemd tijdens de persconferentie ivm met witwassen?!?!? Als hij van dat verdacht werd hadden ze hem zeker vermeld in de persconferentie!
    Eens 2 seconden nadenken kan wonderen doen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:52
    Kinderlijke naïviteit is iets mooi
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:39
    Ziende blind zijn ook blijkbaar...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:41
    Men hoorapparaat stond ook af
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:49
    Permanent bashen met je paars kostuumpje en brilletje aan wordt ook knap vervelend
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:51
    Mijn kostuum is eerder mooi zalmroze
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:55
    zal je voorzekers goed staan paljas
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:57
    Het is eerder een blazer dan een paljas
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:52
    Voor jou ne pête à l'air...😋😏
    Vind ik leuk
    DDT +3461
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:29
    Dat is zwart wassen dan hé 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:42
    Ze zouden beter de mensen van de regering eens allemaal op het matje roepen hoeveel geld verdwijnt er daar niet
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:50
    De dag dat een advocaat de ongenuanceerde waarheid spreekt wanneer hij een "verdachte" verdedigt, eet ik men klak op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:28
    De dag dat jij een bericht niet door een anti clubbril bekijkt gaan ook alle klokken te samen luiden.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:10
    Het leven door een roze bril bekijken is veel leuker
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:50
    Begin er maar aan dan
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:58
    Ze ligt nog bij het parket, den onderzoeksrechter moest op tijd gaan slapen
    Vind ik leuk
    Kingambo +2003
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:53
    Neyrinck ne man naar mijn hart, doet toch gewoon zijn job...mij maakt ge niet wijs dat ge nacht in de cel moet doorbrengen enkel en alleen omdat er een advocaatje beweert dat Mister Proper bepaalde gelden niet heeft aangegeven...in Brugge denken de supporters alles te weten, awel proficiat; wacht verder onderzoek toch nog maar ff af...en als men dan toch denkt recht in de schoenen te staan dat men dan maar klacht indient, tegen wat ? het gerecht omdat ze gewoon hun werk doen? Goe gelachen ...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:42
    Leko heeft de nacht in de cel moeten blijven omdat hij niet voor de onderzoeksrechter is kunnen verschijnen (die mens moet blijkbaar ook slapen)...
    Volgens mij zal de advocaat iets meer kennis van dat dossier hebben dan een journalistje!
    Wij moeten het onderzoek afwachten maar jij hebt direct je oordeel al klaar...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:30
    Maar nee Rune : wat weten zij die bij die ondervraging aanwezig waren daar nu van?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:09
    Zijn toch geloofwaardiger dan een advocaat die zonder bewijs een andere club vn corruptie beschuldigt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:55
    Wat zegt jullie advocaatje Mary dan?
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:01
    Mary heeft nix me Anderlecht te maken in dit dossier
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:04
    Is een notoir anderlechtsupporter en kon het niet laten eens uit te halen.. De slechte verliezer ...
    Vind ik leuk
    Roach +2033
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:10
    Neyrinck zegt toch alleen maar wat het parket zegt? Volgens hen is hij toch nog altijd verdacht van witwaspraktijken?
    En ja, lieve bruggelingen, ook Van Holsbeeck, ja...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:16
    Ja waar staat dat' sfeerschepperke van mijn Kl...
    Vind ik leuk
    Roach +2033
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:45
    https://sporza.be/nl/2018/10/11/ivan-leko-is-vrijgelaten-door-onderzoeksrechter/

    3de paragraaf; 1e regel...

    Nog iets?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:49
    Maar jongen toch..tekstbestand van Neyrinck zelf..is een sporza-leeghoofd..

    Daarom zo veel protest.

    Parket heeft helemaal neit gesproken over witwassen .

    Leer lezen..
    Vind ik leuk
    Roach +2033
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:05
    Dus jij als goede lezer kan mij dan ongetwijfeld even aanwijzen waar er ergens geschreven staat dat hij volledig vrijuit gaat en buiten alle verdenking is geplaatst?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:33
    Er is helemaal geen klacht over witwassen.. Hij baat niet volledig vrijuit voorlopig. Er id Enkel een klacht over niet-aangifte van loon tijdens periode trainer OHL.

    Klacht die hij dient te weerleggen.

    In mensentaal een mogelijke verkeerde belastingaangifte..

    Die Pipo zijnde Sammy Neyrinck heeft dat echter verkeerdelijk als witwassen op de sporza-blog gezet..

    Vandaar al die heisa natuurlijk ..



    Vind ik leuk
    Roach +2033
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:08
    Gaby, begrijp me niet verkeerd, ik heb altijd alle respect gehad voor Leko, maar is het dan niet een beetje hypocriet om kwaad te zijn op de journalist omdat die de verkeerde misdaad genoemd heeft? Want het blijft toch nog altijd belastingontduiking en dus fraude, zo zou het althans genoemd worden als gewone mensen als jij en ik in zo’n situatie zouden zitten. Die mannen hebben toch experts om hun financiën te regelen en dus ook hun belastingaangifte?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:19
    Een journalist moet JUISTE informatie doorgeven en dit door zijn bronnen te checken. Wat in deze niet gebeurd is.

    Ze lullen alles door elkaar : oppakken, aanhouden, witwassen, corruptie, omkoping, etc..

    Witwassen is corruptie. Is het in het legale circuit brengen van illegaal geld..

    Oppakken kan door een door de overheid aangestelde ( politie, etc.. )

    Aanhouden enkel door een onderzoeksrechter

    Etc...

    Zounhet niet vraag t eten geven dezen die al eens Iets 'vergeten' aan te geven.

    Maar weet dus niet over welke bedragen het gaat.

    Maar vermoed dat het beperkt zal zijn nu OHL niet bekend staat als een steenrijke club en hij in het begin van zijn carrière al blij zal geweest zijn met het aanbod.

    Afwachten dus..
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:16
    Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar indien leko heeft witgewassen. ontslaan en schorsen voor een apar jaar. simpel als dat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31
    Ah dus een andere instantie dan club moet Leko ontslaan. Curieuze wereld waarin jij leeft...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:08
    Als de voorzitter even corrupt is, kunde ni verwachten da het uit de club zelf komt
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:05
    wie praat over een andere instantie? ..................
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:18
    Indien......berg maar uw indien op..

    Is zelfs niet beklaagd voor witwassen,....leer verdomme lezen wat er staat..
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:18
    Ik begin te geloven dat de arrestatie van Leko is opgezet door Verhaeghe. Hij voelde na de match tegen Standard het momentum keren voor zijn clubke en wat is er beter om de rangen te sluiten dan een gemeenschappelijke vijand. In dit geval de stoute pers en het "incompetente" parket. En Van Steenbrugge is de perfecte handpop om het vuur nog wat op te poken.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:43
    Straks ga je nog beweren dat verhaeghe verantwoordelijk is voor 9/11 En de holocaust....
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:47
    Das een brug te ver. De verdwijning van mh370 daarentegen
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:45
    Ganse politiemacht op de been, flikken in binnen en buitenland die meewerkten, en dat allemaal opgezet sinds het verlies op Standard... miljaar, Superbart strikes again...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:53
    Als ge een Eurostadion kunt saboteren, kunde alles aan
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:32
    Zelfs anderlecht overtuigen van het niet te willen.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:06
    Eenmaal de vuilen truc rond de RD was uitgespeeld was dat een makkie
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:41
    Je zou toch denken dat zelfs de traagste mensen van begrip ondertussen al zouden door hebben dat het vooral gheysen zélf is die het hele project heeft gekelderd, maar blijkbaar is dat nog niet het geval...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:46
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:46
    Gelukkig kan hij ook in Brugge nog een projectje kelderen. Kwestie vn wat te compenseren.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3944
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:13
    Compenseren voor zijn eigen geklungel...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2772